Zbylé překlady: Porovnání verzí

z deskovehry.cz - od hráčů pro hráče
Skočit na navigaci Skočit na vyhledávání
 
m (Kategorie.)
 
(Není zobrazeno 21 mezilehlých verzí od 3 dalších uživatelů.)
Řádek 1: Řádek 1:
== Halali ==
Přeneseno na stránky jednotlivých her [[Halali]], [[Blokus]], [[Octi-X]], [[Age of Steam]], [[Fische Fluppen Frikadellen]], [[Dos Rios]] a troxhu reformátováno. --[[Uživatel:Gorn|Gorn]]&[[Uživatel:Muslo|Mušlo]] 23:55, 23. 2. 2006 (CET)


Jedná se o soubor 2 armád (přesněji řečeno v lese se vyskytujích individuí), na konci hry se vyhodnotí, kdo sebral větší hodnotu jednotek soupeře.
Chtělo by to ještě stylystickou korekturu a možná dotadění formy u všech her. --[[Uživatel:Gorn|Gorn]] 23:55, 23. 2. 2006 (CET)


=== Počet hráčů ===
[[Kategorie:Budování portálu]]
 
2 hráči
 
=== Obsah ===
 
1 herní plán, šachovnice 7x7 plus 4 východy z plánu nacházející se u prostředních polí všech 4 stran plánu
 
8 kartiček modrých (šelmy), z toho 2 medvědi a 6 lišek
 
10 kartiček hnědých (lidi), z toho 2 dřevorubci a 8 lovců
 
30 neutrálních zelených kartiček  7 kachen, 8 bažantů a 15 stromů
 
všech 48 kartiček má stejnou rubovou stranu
 
=== Zahájení hry ===
 
Kartičky se zamíchají a položí rubovou stranou na herní plán, prostřední pole se ponechá prázdné.
 
Hráči se domluví, kdo bude hrát za lidi a kdo za šelmy.
 
Hru zahajují šelmy.
 
=== Průběh hry ===
 
Hráči se střídají v tazích.
 
V jednom tahu může hráč buď otočit libovolnou jednu kartičku lícovou stranou nahoru, nebo pohnout se svou vlastní nebo neutrální jednou kartičkou.
 
Tah je povinný.
 
Otáčení kartiček:
 
Není povoleno při otočení kartičky s ní rotovat, otáčí se vždy překlopením kartičky ve směru od sebe. (Toto pravidlo se musí dodržovat kvůli kartičkám lovců.)
 
Pohyb kartiček:
 
Všechny kartičky se smějí pohybovat pouze vertikálně nebo horizontálně.
 
V jednom tahu je možno vykonat pohyb kartičkou pouze v jednom směru.
 
Kartičky se smějí pohybovat pouze po neobsazených polí (vyjma pravidla o sebrání kartičky).
 
Je zakázáno tahnout kartičkou na pole, ze kterého tato kartička právě přišla v předchozím tahu.
 
Jestliže jeden hráč ve svém tahu táhnul nějakou neutrální kartičkou nebo tuto kartičku právě otočil, nesmí s ní jeho soupeř v následujícím tahu táhnout.
 
Mědvěd a dřevorubec se smí pohybovat pouze na sousední pole, ostatní figurky se mohou pohybovat o libovolný počet polí.
Kartička může v rámci svého pohybu sebrat neutrální kartičku nebo kartičku soupeře, nachází-li se tato ve směru pohybu kartičky (a je-li již otočená). V takovém případě pak musí na tomto poli ukončit svůj pohyb.
 
Je přesně určeno, která kartička smí sebrat kterou:
o •
dřevorubec smí sebrat pouze strom
 
• lovec smí sebrat medvěda, lišku, kachnu nebo bažanta, ale pouze ve směru pušky (na rozdíl od pohybu, který smí vykonat v libovolném směru)
 
• medvěd smí sebrat pouze lovce nebo dřevorubce
 
• liška smí sebrat pouze kachnu nebo bažanta
 
=== Konec hry ===
 
Závěrečná fáze hry začíná po otočení poslední zakryté karty.
 
V závěrečné fázi, kromě normálního tahu, je možno též vyvést kartičku z hracího plánu jedním ze 4 východů. Hráč, který vyvedl kartičku ven, ji získává.  Získané kartičky se hodnotí stejným způsobem jako sebrané kartičky.
 
Každý hráč zahraje v závěrečné fázi 5 tahů, poté hra končí.
 
Hráči si sečtou body za jednotlivé sebrané a získané kartičky. Vítězí hráč, který dosáhl více bodů.
 
Bodové hodnoty kartiček:
 
• medvěd - 10 bodů
 
• liška - 5 bodů
 
• lovec - 5 bodů
 
• dřevorubec - 5 bodů
 
• bažant - 3 body
 
• kachna - 2 body
 
• strom - 2 body

Aktuální verze z 7. 4. 2008, 22:05

Přeneseno na stránky jednotlivých her Halali, Blokus, Octi-X, Age of Steam, Fische Fluppen Frikadellen, Dos Rios a troxhu reformátováno. --Gorn&Mušlo 23:55, 23. 2. 2006 (CET)

Chtělo by to ještě stylystickou korekturu a možná dotadění formy u všech her. --Gorn 23:55, 23. 2. 2006 (CET)