Quivive: Porovnání verzí
Skočit na navigaci
Skočit na vyhledávání
(Umístění kapitol, nadpisy kapitol, odkazy.) |
|||
(Nejsou zobrazeny 2 mezilehlé verze od 2 dalších uživatelů.) | |||
Řádek 1: | Řádek 1: | ||
{{Infobox hra | |||
| kód = qiv | |||
| název = Quivive | |||
| foto = qiv.jpg | |||
| hráčů = 2-5 | |||
| věk = 8 | |||
| délka = 15 až 40 minut | |||
| autor = Francis Pacherie | |||
| rok = 1998 | |||
| vydavatel = Gigamic | |||
| ocenění = | |||
| obchod = | |||
}} | |||
Vyhrává hráč, který se „neutopí“ v bažině. Z hracího plánu se postupně odebírají žetony, na které se smí vstoupit. Kdo vydrží nejdéle, vyhrává. | |||
= Pravidla = | |||
== Herní materiál == | |||
* Hrací deska | * Hrací deska | ||
* 40 žetonů | * 40 žetonů | ||
* 5 figurek. | * 5 figurek. | ||
== Základní pravidla == | == Základní pravidla == | ||
* Na začátku hry je hrací deska pokryta jednou vrstvou žetonů a zbylé žatony jsou rovnoměrně rozděleny mezi hráče. | * Na začátku hry je hrací deska pokryta jednou vrstvou žetonů a zbylé žatony jsou rovnoměrně rozděleny mezi hráče. | ||
Řádek 31: | Řádek 37: | ||
* Pokud hráč na tahu nemůže pohnout svou figurkou (ať z důvodu, že kolem něj již nejsou žetony - je na ostrově, nebo mu ostatní figurky překážejí), prohrál a jeho figurka se odendá z hrací desky. Ostatní hráči pokračují ve hře. | * Pokud hráč na tahu nemůže pohnout svou figurkou (ať z důvodu, že kolem něj již nejsou žetony - je na ostrově, nebo mu ostatní figurky překážejí), prohrál a jeho figurka se odendá z hrací desky. Ostatní hráči pokračují ve hře. | ||
* Vyhrává ten hráč, který zůstane na desce poslední. | * Vyhrává ten hráč, který zůstane na desce poslední. | ||
== Alternativní pravidla == | == Alternativní pravidla == | ||
* Ve hře 4 hráčů lze hrát v týmech. | * Ve hře 4 hráčů lze hrát v týmech. | ||
Řádek 39: | Řádek 47: | ||
* Tým prohrává, nemůže-li pohnout ani jednou svou figurkou. | * Tým prohrává, nemůže-li pohnout ani jednou svou figurkou. | ||
* Obdobně lze hrát ve dvou, kdy každý hráč má dvě figurky. | * Obdobně lze hrát ve dvou, kdy každý hráč má dvě figurky. | ||
= Odkazy = | |||
* Tato hra na [http://hrejsi.cz/cgi/hry/hry.pl?hra=qiv hrejsi.cz] |
Aktuální verze z 27. 2. 2008, 17:07
| ||||
Počet hráčů | 2-5 | |||
Doporučený věk | 8 | |||
Délka hry | 15 až 40 minut | |||
Autor | Francis Pacherie | |||
Vydání |
|
Vyhrává hráč, který se „neutopí“ v bažině. Z hracího plánu se postupně odebírají žetony, na které se smí vstoupit. Kdo vydrží nejdéle, vyhrává.
Pravidla
Herní materiál
- Hrací deska
- 40 žetonů
- 5 figurek.
Základní pravidla
- Na začátku hry je hrací deska pokryta jednou vrstvou žetonů a zbylé žatony jsou rovnoměrně rozděleny mezi hráče.
- Hráči pokládají postupně své žetony do druhého patra. Poslední tři žetony(všech hráčů dohromady) položí hráči do třetího patra.
- Pak si každý položí svou figurku na libovolný neobsazený žeton (nezávisle na tom, o jaké jde patro).
- Začínající hráč se vylosuje. Hráči se v tazích pravidelně střídají.
- Hráč na tahu nejprve posune figurkou na sousední neobsazený žeton (pohyb je povolen ortogonálně i šikmo o jednu pozici, nezávisle na tom, jde-li z jednoho patra do jiného). Potom odebere libovolný žeton, na kterém nestojí žádná figurka.
- Pohyb figurkou je povinný, zatímco odebrání žetonu ne.
- Na políčka bez žetonu se nesmí vstoupit
- Pokud hráč na tahu nemůže pohnout svou figurkou (ať z důvodu, že kolem něj již nejsou žetony - je na ostrově, nebo mu ostatní figurky překážejí), prohrál a jeho figurka se odendá z hrací desky. Ostatní hráči pokračují ve hře.
- Vyhrává ten hráč, který zůstane na desce poslední.
Alternativní pravidla
- Ve hře 4 hráčů lze hrát v týmech.
- Týmy se v tazích střídají. Každý tým má dvě figurky.
- Hráč na tahu může posunout kteroukoli ze dvou figurek týmu.
- Tým prohrává, nemůže-li pohnout ani jednou svou figurkou.
- Obdobně lze hrát ve dvou, kdy každý hráč má dvě figurky.
Odkazy
- Tato hra na hrejsi.cz