Mig-Mang: Porovnání verzí

z deskovehry.cz - od hráčů pro hráče
Skočit na navigaci Skočit na vyhledávání
(Umístění kapitol, nadpisy kapitol, odkazy.)
 
(Nejsou zobrazeny 3 mezilehlé verze od 3 dalších uživatelů.)
Řádek 1: Řádek 1:
{{Počet hráčů|2}}
{{Infobox hra
{{Doporučený věk|8}}
| kód      = mig
{{Délka hry|20 až 60 minut}}
| název    = Mig-Mang
 
| foto      =
| hráčů     = 2
| věk       = 8
| délka    = 20 až 60 minut
| autor    =
| rok      = Neznámý rok
| vydavatel =
| ocenění  =
}}
''Místo vzniku:'' Tibet
''Místo vzniku:'' Tibet
[[Kategorie:Abstraktní hry]]


Hra oblíbená mezi Tibetskými mnichy, se hrávala na desce variabilních rozměrů. Nejčastěji se hrávala na desce o rozměru 17×18 linií.  
Hra oblíbená mezi Tibetskými mnichy, se hrávala na desce variabilních rozměrů. Nejčastěji se hrávala na desce o rozměru 17×18 linií.  


==Herní materiál==
 
= Pravidla =
 
== Herní materiál ==
 
* Hrací desku 16x17 polí, respektive 17x18 linií
* Hrací desku 16x17 polí, respektive 17x18 linií
* 33 černých kamenů
* 33 černých kamenů
* 33 bílých kamenů
* 33 bílých kamenů


==Jak se hraje==
 
== Jak se hraje ==
 
* Kdo je na tahu, posune kamenem po čáře o jedno pole libovolným směrem.
* Kdo je na tahu, posune kamenem po čáře o jedno pole libovolným směrem.
* Pohyb v úhlopříčných směrech není povolen.
* Pohyb v úhlopříčných směrech není povolen.


==Zajímání kamenů==
 
== Zajímání kamenů ==
 
* Kámen, který je obklopen jinými kameny tak, že se nemůže hnout žádným směrem, je zajat a odstraněn z desky.
* Kámen, který je obklopen jinými kameny tak, že se nemůže hnout žádným směrem, je zajat a odstraněn z desky.
* Obklíčení našeho kamene musí dokončit kámen soupeřův.
* Obklíčení našeho kamene musí dokončit kámen soupeřův.
Řádek 23: Řádek 40:
* Přeskok soupeřova kamene není povinný.
* Přeskok soupeřova kamene není povinný.


==Zakončení hry==
 
== Zakončení hry ==
 
* Zvítězí hráč, který zajme všechny soupeřovy kameny
* Zvítězí hráč, který zajme všechny soupeřovy kameny
* Hráči se dohodnou na remíze v případě, že žádný z hráčů nemá dostatek kamenů k zajmutí soupeřových kamenů.
* Hráči se dohodnou na remíze v případě, že žádný z hráčů nemá dostatek kamenů k zajmutí soupeřových kamenů.
= Odkazy =
* Tato hra na [http://hrejsi.cz/cgi/hry/hry.pl?hra=mig hrejsi.cz]

Aktuální verze z 27. 2. 2008, 17:04

Počet hráčů 2
Doporučený věk 8
Délka hry 20 až 60 minut

Místo vzniku: Tibet

Hra oblíbená mezi Tibetskými mnichy, se hrávala na desce variabilních rozměrů. Nejčastěji se hrávala na desce o rozměru 17×18 linií.


Pravidla

Herní materiál

  • Hrací desku 16x17 polí, respektive 17x18 linií
  • 33 černých kamenů
  • 33 bílých kamenů


Jak se hraje

  • Kdo je na tahu, posune kamenem po čáře o jedno pole libovolným směrem.
  • Pohyb v úhlopříčných směrech není povolen.


Zajímání kamenů

  • Kámen, který je obklopen jinými kameny tak, že se nemůže hnout žádným směrem, je zajat a odstraněn z desky.
  • Obklíčení našeho kamene musí dokončit kámen soupeřův.
  • Jestli-že během přesunu svých kamenů zatarasíme některému z nich poslední cestu, tento kámen není soupeřem zajat.
  • Zbývá-li hráči jen jediný kámen, zajímá soupeřovi kameny přeskokem. Přeskok může být proveden z jednoho průsečíku, přes kámen na sousedním průsečíku, na následující průsečík. Ten musí být volný a všechny tři průsečíky musí ležet na jedné linii.
  • Přeskok soupeřova kamene není povinný.


Zakončení hry

  • Zvítězí hráč, který zajme všechny soupeřovy kameny
  • Hráči se dohodnou na remíze v případě, že žádný z hráčů nemá dostatek kamenů k zajmutí soupeřových kamenů.

Odkazy