Fische Fluppen Frikadellen: Porovnání verzí
(zákl. info) |
(Nadpisy kapitol, odkazy.) |
||
(Není zobrazeno 19 mezilehlých verzí od 5 dalších uživatelů.) | |||
Řádek 1: | Řádek 1: | ||
{{ | {{Infobox hra | ||
| kód = ffl | |||
| název = Fische Fluppen Frikadellen | |||
| foto = | |||
| hráčů = 2-5 | |||
| věk = 10 | |||
| délka = 60 až 90 minut | |||
| autor = Friedemann Friese | |||
| rok = 2002 | |||
| vydavatel = 2F-Spiele | |||
| ocenění = [[Spiel des Jahres 2003]] - nominace, [[Deutscher Spiele Preis 2003]] - 6. místo | |||
| obchod = | |||
}} | |||
Jedná se společenskou obchodní hru. | |||
''Poznámka'': Pokud máte 3 hry můžete hrát až v 15 lidech. Krabice jsou označeny písmeny A, B, C a v každé jsou jiné figurky. | ''Poznámka'': Pokud máte 3 hry můžete hrát až v 15 lidech. Krabice jsou označeny písmeny A, B, C a v každé jsou jiné figurky. | ||
==Herní materiál== | |||
*36 stánkařů - 3 druhy: | = Pravidla = | ||
** | |||
** | == Herní materiál == | ||
** | |||
*65 žetonů zboží | *36 stánkařů (velké kartičky)- 3 druhy: | ||
*5 ukazatelů | **obchodník (zeleno-šedý) | ||
*11 žetonů výhod | **šmelinář (červeno-hnědý) | ||
**obchodník s fetišem (žlutý) | |||
*65 žetonů zboží v těchto typech | |||
**cigarety | |||
**přiboudlina (flašky) | |||
**frikadely (hambáče) | |||
**fenykl | |||
**ryby (delfíny) | |||
*5 ukazatelů aktuální ceny zboží (pro každý druh jeden) | |||
*11 žetonů výhod (speciálních akcí): | |||
**+2 pohyby (3x) | |||
**obchodník (2x) | |||
**změna kurzu (2x) | |||
**výměna zboží (2x) | |||
**obchod uzavřen (2x) | |||
*15 žetonů fetišů | *15 žetonů fetišů | ||
*5 figurek hráčů | *5 figurek hráčů | ||
*6 | *6 přívozů (modré destičky) | ||
*2000 Florinů | *peníze - 2000 Florinů v denominacích 10, 50 a 100 florinů | ||
* hrací plán | |||
**síť 12 obchodů propojená cestami a na cesty navazující říční síť kanálů s přístavy | |||
**stupnice ceny zboží | |||
== Příprava hry == | |||
* Stánky: | |||
** Seřaďte karty ochodů podle čísel. | |||
** Každý hráč postupně sejme hromádku těchto karet (vezme nějakou část karet zezhora hromádky a položi ji pod část co zbyla). **Zvrchu balíčku se vezme 16 karet, zamíchají se a náhodně položí na hrací plán na k tomu určená místa. Zbylé karty se hry neúčastní. | |||
** Každý obchodník, který produkuje nějaké zboží, vyprodukuje jedno zboží - viz obchodování. | |||
* Přívozy se položí na mola s kotvou. | |||
* Na stupnici ceny zboží se nastaví počáteční aktuální cena zboží na 50. | |||
* Každý hráč | |||
** si vybere jednu figurku a položí ji do přístavu (pole s dvěma moly) | |||
** si tajně vylosuje 2 speciální akce, jednu si skrytě nechá, druhou skrytě vrátí do banku. | |||
** dostane 150 peněz | |||
* hráči si mezi sebou určí, kdo začne | |||
== Průběh a cíl hry == | |||
Hráči se po směru hodinových ručiček střídají v tahu. Hra končí ve chvíli, kdy některý z hráčů má 3 fetiše. | |||
== Tah hráče == | |||
Hráč na tahu: | |||
* může udělat 0 až 3 pohyby svou figurkou, | |||
* pokud figurka skončí tah v nějakém stánku, provede se [[#obchodování|obchodování]]. | |||
=== Pohyb figurek === | |||
Hráč má k dispozici až 3 pohyby, s vyjímkou 1. kola, kdy, aby se vyvážila výhoda začínajícího hráče, má 1. hráč 3 pohyby, 2. hráč 4 pohyby, 3.hráč 5 pohybů, atd. Jsou tyto druhy pohybu: | |||
* pěšky | |||
* přívozem | |||
* přivolání přívozu | |||
==== Pohyb pěšky ==== | |||
Je to posun figurky na sousední pole v libovolném směru. Pole jsou na plánu ohraničena černou linkou, za pole se považují i obchody, mosty, políčka těsně u obchodů a políčka s molem (přistávací místo u řeky). | |||
==== Jízda přívozem ==== | |||
* druhý možný způsob pohybu je cesta přívozem po řece | |||
* pokud je v přístavu zaparkován přívoz, nástup a výstup figurky z pole přístavu na přívoz je zadarmo | |||
* přesun přívozu s vlastní figurkou z přístavu do libovolného sousedního přístavu je jeden pohyb | |||
* přesun přívozu bez pasažéra z přístavu do libovolného sousedního přístavu je jeden pohyb, navíc hráč musí zaplatit 10 peněz | |||
* pokud hráč vstoupil na pole, kde už je figurka protivníka, má tento pohyb zadarmo, týká se i přístavů | |||
* pokud hráč přesune přívoz do přístavu, kde už nějaký přívoz je zaparkován, má tento pohyb zadarmo | |||
* v jednom přístavu může být zaparkován nejvýše jeden přívoz, zaparkování přivozu je zadarmo, nastoupit a vystoupit figurkou je možno pouze do zaparkovaného přívozu | |||
* na konci tahu nesmí figurka zůstat na přívozu | |||
* pokud je na začátku tahu figurka v nějakém obchodu, musí během tahu z tohoto obchodu odejít a nesmí se do něj vrátit | |||
== Obchodování == | |||
Existují 3 typy obchodníků, které lze rozeznat podle typů symbolů zobrazených na kartách. | |||
'''1. typ obchodníka''' umožňuje provádět nákupy a prodeje zboží: | |||
* v levé části má uveden symbol zboží, které jednak produkuje, a zároveň potom tuto produkce prodává (s ozubeným kolem) | |||
* v pravé části má uveden symbol zboží, které lze u něj prodat (s penízem) | |||
* vyprodukované zboží se umísťuje na symbol produkce | |||
* hráč může prodávat a nakupovat v libovolném pořadí, nakupovat lze pouze to zboží, co je právě na obchodníkovi umístěno (skladováno) | |||
* cena nákupu = (cena na stupnici cen zboží na řádku o počet kusů skladovaného zboží pod řádkem aktuální ceny zboží) x nakupovaný počet kusů zboží | |||
* cena prodeje = aktuální cena na stupnici cen zboží x prodávaný počet kusů zboží | |||
* po prodeji se cena na stupnici cen zboží snižuje o počet řádku uvedený vpravo od aktuální ceny v kroužku se šipkou dolů (narozdíl od toho se při nákupu zboží neděje s akt. cenou nic) | |||
'''2. typ obchodníka''' umožňuje vyměňovat jeden druh zboží za jiný: | |||
* v levé části má uveden symbol zboží, které příjmá | |||
* v pravé části má uveden symbol zboží, které vydává, v počtu kusů, které vydá za jeden příjmutý kus (většinou se jedná o výhodnou výměnu za 1 příjmutý 2 vydané) | |||
* maximálně může hráč dát k výměně 2 své kusy zboží | |||
'''3. typ obchodníka''' umožňuje nakupovat bůžky | |||
* v dolní části má pomocí geometrických symbolů vyznačeny počty a druhy zboží, které je mu třeba zaplatit, aby vydal hráči bůžka (např dvě kolečka a jeden čtvereček znamená 2 kusy jednoho druhu zboží a jeden kus dalšího druhu zboží) | |||
* v jednom kole hráč může získat maximálně jednoho bůžka | |||
* cena na stupnici cen prodaného zboží se snižuje o počet řádků uvedený vpravo od aktuální ceny v kroužku se šipkou dolů | |||
* hráč, který koupil bůžka, si vylosuje 2 speciální akce, jednu si nechá, druhou vrátí do banku, a to tak, aby nic z toho soupeři neviděli | |||
U obchodníka 1. a 2. typu je v dolní části uvedena doplňková akce obchodníka. | |||
* tato akce se musí povinně vykonat v rámci akce obchodování, a to vždy jako poslední akce | |||
* obvykle jsou zde uvedeny jedna ze 2 standardních akcí: produkce určitého druhu zboží, zvýšení aktuální ceny určitého druhu zboží | |||
* produkce zboží se provede tak, že na každého obchodníka, který toto zboží produkuje, se umístí jeden kus tohoto zboží, není-li zboží dost, produkce se neprovede a zvýší se místo produkce cena zboží | |||
* zvýšení aktuální ceny zboží se provede tak, že cena na stupnici cen zboží se zvýší o počet řádku uvedený vpravo od aktuální ceny v kroužku se šipkou nahoru, v případě, že cena již nejde více zvýšit, provede se místo zvýšení produkce (toto pravidlo by teoreticky mohlo hru zacyklit, v tom případě je hra prohlášena za remis a hraje se nová hra) | |||
Hráč, který získal nějaké zboží u obchodníka, je drží u sebe, maximálně takhle může držet 7 kusů zboží, a to v jakémkoliv okamžiku hry. | |||
=== Obchodníci se speciálními vlastnostmi === | |||
* číslo 8 - vymění libovolné jedno zboží za libovolné 2 zboží, max. lze takto vyměnit pouze 1 zboží | |||
* číslo 16 - prodává libovolné zboží za aktuální cenu na stupnici cen zboží, max. lze takto koupit pouze 1 zboží | |||
* číslo 25 - vymění libovolné jedno zboží za libovolné jiné zboží s vyšší aktuální cenou | |||
=== Speciální doplňkové akce obchodníka === | |||
* "symbol produkce s bednou a 2x" - provede se dvojnásobná produkce hráčem vybraného zboží, | |||
* "symbol produkce s bednou" - provede se dvojnásobná produkce hráčem vybraného zboží, | |||
* "bedna s oboustarnnou šipkou" - zvedne nebo klesne aktuální cena zboží dle hráčova výběru, a to o počet řádku uvedený vpravo od aktuální ceny v kroužku se šipkou nahoru resp. dolů, | |||
* "bedna s šipkou dolů" - klesne aktuální cena zboží dle hráčova výběru, a to o počet řádku uvedený vpravo od aktuální ceny v kroužku se šipkou dolů, | |||
* "bedna s penízem" - hráč může prodat jedno libovolné zboží za aktuální cenu, následkem toho klesne aktuální cena tohoto zboží o počet řádku uvedený vpravo od aktuální ceny v kroužku se šipkou dolů, | |||
* "bedna s cedulkou 50" - hráč může koupit libovolné jendo zboží za 50 peněz, | |||
* "bedna se stužkou" - jestliže existuje právě jedno zboží s nejlevnější aktuální cenou, může si hráč od tohoto zboží vzít jeden kus zadarmo, | |||
* "2 symboly produkce se stánky" - hráč si vybere 2 obchodníky, kteří vyprodukují zboží, | |||
* "3 šipky nahoru" - aktuální ceny všech zboží vzrostou o počet řádku uvedený vpravo od aktuální ceny v kroužku se šipkou nahoru, | |||
* "firurka se šipkou" - hráč si vybere figurku jednoho ze soupeřů a vykoná s ní jeden pohyb, | |||
* "přívoz na vodě" - hráč si vybere jeden přívoz a vykoná s ním jeden pohyb, | |||
* "šipka s obláčkem" - v dalším tahu má hráč o 3 pohyby navíc, | |||
* "oboustranná šipka obklopená bednami" - vyměň 2 obchodníkům zboží na nich umístěné (možno zvolit i obchodníka, který žádné zboží nemá), | |||
* "oboustranná šipka mezi 2 stánky" - vyměň 2 obchodníky na hracím plánu (nelze vyměnit tohoto obchodníka a obchodníka s bůžky). | |||
== Speciální akce == | |||
Hrají se kdykoliv během hráčova tahu, a to v libovolném počtu | |||
* "cedulka sorry..." - hráč si vybere jednoho obchodníka (vyjma obchodníka s bůžky) a zavře mu na jedno celé kolo obchod, | |||
* "ruka s penízem" - hráč si může koupit jedno zboží od druhého hráče za aktuální cenu za podmínky, že se jeho figurka nachází na tom samém poli, | |||
* "ohnivá stopa" - hráč má v tomto kole 2 pohyby navíc, | |||
* "bedna s oboustrannou šipkou" - zvedne, nebo klesne aktuální cena zboží dle hráčova výběru, a to o počet řádku uvedený vpravo od aktuální ceny v kroužku se šipkou nahoru resp. dolů | |||
* "oboustranná šipka mezi 2 bednami" - vyměň si jedno svoje zboží za jiné. | |||
== Otázky a odpovědi == | |||
* Může hráč obchodovat v tom stánku, ve kterém byl na začátku svěho tahu? | |||
** Nemůže [[Uživatel:Jirka bauma|Jirka bauma]] 09:58, 6. 3. 2006 (CET) | |||
*** Jak přesně zní to pravidlo, vím že jsem to četl v pravidlech, ale pak už jsem to tam nenašel. Bylo tam něco jako že se předtím musí pohnout nebo něco tak. --[[Uživatel:Gorn|Gorn]] 13:19, 6. 3. 2006 (CET) | |||
*** "If you are standing on a merchant after finishing your movement, you can trade with him or pass." [[Uživatel:Jirka bauma|Jirka bauma]] 16:41, 6. 3. 2006 (CET) | |||
**** Ne, to není to pravidlo, tohle nezakazuje to abych šel o políčko vedle a druhým krokem se vrátil. --[[Uživatel:Gorn|Gorn]] 22:21, 19. 12. 2006 (CET) | |||
*****If you are standing on a merchant, you must spend at least 1 movement point to leave this merchant. You cannot return | |||
to this merchant in the same turn.[[Uživatel:Jirka bauma|Jirka bauma]] 10:47, 25. 12. 2006 (CET) | |||
* Jaká má přesná pravidla odkup zboží pomocí speciální karty? | |||
** Kdykoliv během tahu, pokud hráčova figurka je na stejném políčku jako soupeřova figurka, hráč může zahrát příslušnou akční kartičku a odkoupí od soupeře jedno zboží dle vlastního výběru za aktuální cenu [[Uživatel:Jirka bauma|Jirka bauma]] 09:58, 6. 3. 2006 (CET) | |||
= Odkazy = | |||
[ | * Tato hra na [http://hrejsi.cz/cgi/hry/hry.pl?hra=ffl hrejsi.cz] | ||
* Představení hry - http://deskovehry.blogspot.com/2006/05/pedstaven-hry-fische-fluppen.html | |||
* Pravidla pro hru 6-15 hráčů - http://deskovehry.blogspot.com/2006/06/pravidla-fische-fluppen-frikadellen.html |
Aktuální verze z 27. 2. 2008, 16:41
Počet hráčů | 2-5 | |||
Doporučený věk | 10 | |||
Délka hry | 60 až 90 minut | |||
Autor | Friedemann Friese | |||
Vydání |
| |||
Ocenění | Spiel des Jahres 2003 - nominace, Deutscher Spiele Preis 2003 - 6. místo |
Jedná se společenskou obchodní hru.
Poznámka: Pokud máte 3 hry můžete hrát až v 15 lidech. Krabice jsou označeny písmeny A, B, C a v každé jsou jiné figurky.
Pravidla
Herní materiál
- 36 stánkařů (velké kartičky)- 3 druhy:
- obchodník (zeleno-šedý)
- šmelinář (červeno-hnědý)
- obchodník s fetišem (žlutý)
- 65 žetonů zboží v těchto typech
- cigarety
- přiboudlina (flašky)
- frikadely (hambáče)
- fenykl
- ryby (delfíny)
- 5 ukazatelů aktuální ceny zboží (pro každý druh jeden)
- 11 žetonů výhod (speciálních akcí):
- +2 pohyby (3x)
- obchodník (2x)
- změna kurzu (2x)
- výměna zboží (2x)
- obchod uzavřen (2x)
- 15 žetonů fetišů
- 5 figurek hráčů
- 6 přívozů (modré destičky)
- peníze - 2000 Florinů v denominacích 10, 50 a 100 florinů
- hrací plán
- síť 12 obchodů propojená cestami a na cesty navazující říční síť kanálů s přístavy
- stupnice ceny zboží
Příprava hry
- Stánky:
- Seřaďte karty ochodů podle čísel.
- Každý hráč postupně sejme hromádku těchto karet (vezme nějakou část karet zezhora hromádky a položi ji pod část co zbyla). **Zvrchu balíčku se vezme 16 karet, zamíchají se a náhodně položí na hrací plán na k tomu určená místa. Zbylé karty se hry neúčastní.
- Každý obchodník, který produkuje nějaké zboží, vyprodukuje jedno zboží - viz obchodování.
- Přívozy se položí na mola s kotvou.
- Na stupnici ceny zboží se nastaví počáteční aktuální cena zboží na 50.
- Každý hráč
- si vybere jednu figurku a položí ji do přístavu (pole s dvěma moly)
- si tajně vylosuje 2 speciální akce, jednu si skrytě nechá, druhou skrytě vrátí do banku.
- dostane 150 peněz
- hráči si mezi sebou určí, kdo začne
Průběh a cíl hry
Hráči se po směru hodinových ručiček střídají v tahu. Hra končí ve chvíli, kdy některý z hráčů má 3 fetiše.
Tah hráče
Hráč na tahu:
- může udělat 0 až 3 pohyby svou figurkou,
- pokud figurka skončí tah v nějakém stánku, provede se obchodování.
Pohyb figurek
Hráč má k dispozici až 3 pohyby, s vyjímkou 1. kola, kdy, aby se vyvážila výhoda začínajícího hráče, má 1. hráč 3 pohyby, 2. hráč 4 pohyby, 3.hráč 5 pohybů, atd. Jsou tyto druhy pohybu:
- pěšky
- přívozem
- přivolání přívozu
Pohyb pěšky
Je to posun figurky na sousední pole v libovolném směru. Pole jsou na plánu ohraničena černou linkou, za pole se považují i obchody, mosty, políčka těsně u obchodů a políčka s molem (přistávací místo u řeky).
Jízda přívozem
- druhý možný způsob pohybu je cesta přívozem po řece
- pokud je v přístavu zaparkován přívoz, nástup a výstup figurky z pole přístavu na přívoz je zadarmo
- přesun přívozu s vlastní figurkou z přístavu do libovolného sousedního přístavu je jeden pohyb
- přesun přívozu bez pasažéra z přístavu do libovolného sousedního přístavu je jeden pohyb, navíc hráč musí zaplatit 10 peněz
- pokud hráč vstoupil na pole, kde už je figurka protivníka, má tento pohyb zadarmo, týká se i přístavů
- pokud hráč přesune přívoz do přístavu, kde už nějaký přívoz je zaparkován, má tento pohyb zadarmo
- v jednom přístavu může být zaparkován nejvýše jeden přívoz, zaparkování přivozu je zadarmo, nastoupit a vystoupit figurkou je možno pouze do zaparkovaného přívozu
- na konci tahu nesmí figurka zůstat na přívozu
- pokud je na začátku tahu figurka v nějakém obchodu, musí během tahu z tohoto obchodu odejít a nesmí se do něj vrátit
Obchodování
Existují 3 typy obchodníků, které lze rozeznat podle typů symbolů zobrazených na kartách.
1. typ obchodníka umožňuje provádět nákupy a prodeje zboží:
- v levé části má uveden symbol zboží, které jednak produkuje, a zároveň potom tuto produkce prodává (s ozubeným kolem)
- v pravé části má uveden symbol zboží, které lze u něj prodat (s penízem)
- vyprodukované zboží se umísťuje na symbol produkce
- hráč může prodávat a nakupovat v libovolném pořadí, nakupovat lze pouze to zboží, co je právě na obchodníkovi umístěno (skladováno)
- cena nákupu = (cena na stupnici cen zboží na řádku o počet kusů skladovaného zboží pod řádkem aktuální ceny zboží) x nakupovaný počet kusů zboží
- cena prodeje = aktuální cena na stupnici cen zboží x prodávaný počet kusů zboží
- po prodeji se cena na stupnici cen zboží snižuje o počet řádku uvedený vpravo od aktuální ceny v kroužku se šipkou dolů (narozdíl od toho se při nákupu zboží neděje s akt. cenou nic)
2. typ obchodníka umožňuje vyměňovat jeden druh zboží za jiný:
- v levé části má uveden symbol zboží, které příjmá
- v pravé části má uveden symbol zboží, které vydává, v počtu kusů, které vydá za jeden příjmutý kus (většinou se jedná o výhodnou výměnu za 1 příjmutý 2 vydané)
- maximálně může hráč dát k výměně 2 své kusy zboží
3. typ obchodníka umožňuje nakupovat bůžky
- v dolní části má pomocí geometrických symbolů vyznačeny počty a druhy zboží, které je mu třeba zaplatit, aby vydal hráči bůžka (např dvě kolečka a jeden čtvereček znamená 2 kusy jednoho druhu zboží a jeden kus dalšího druhu zboží)
- v jednom kole hráč může získat maximálně jednoho bůžka
- cena na stupnici cen prodaného zboží se snižuje o počet řádků uvedený vpravo od aktuální ceny v kroužku se šipkou dolů
- hráč, který koupil bůžka, si vylosuje 2 speciální akce, jednu si nechá, druhou vrátí do banku, a to tak, aby nic z toho soupeři neviděli
U obchodníka 1. a 2. typu je v dolní části uvedena doplňková akce obchodníka.
- tato akce se musí povinně vykonat v rámci akce obchodování, a to vždy jako poslední akce
- obvykle jsou zde uvedeny jedna ze 2 standardních akcí: produkce určitého druhu zboží, zvýšení aktuální ceny určitého druhu zboží
- produkce zboží se provede tak, že na každého obchodníka, který toto zboží produkuje, se umístí jeden kus tohoto zboží, není-li zboží dost, produkce se neprovede a zvýší se místo produkce cena zboží
- zvýšení aktuální ceny zboží se provede tak, že cena na stupnici cen zboží se zvýší o počet řádku uvedený vpravo od aktuální ceny v kroužku se šipkou nahoru, v případě, že cena již nejde více zvýšit, provede se místo zvýšení produkce (toto pravidlo by teoreticky mohlo hru zacyklit, v tom případě je hra prohlášena za remis a hraje se nová hra)
Hráč, který získal nějaké zboží u obchodníka, je drží u sebe, maximálně takhle může držet 7 kusů zboží, a to v jakémkoliv okamžiku hry.
Obchodníci se speciálními vlastnostmi
- číslo 8 - vymění libovolné jedno zboží za libovolné 2 zboží, max. lze takto vyměnit pouze 1 zboží
- číslo 16 - prodává libovolné zboží za aktuální cenu na stupnici cen zboží, max. lze takto koupit pouze 1 zboží
- číslo 25 - vymění libovolné jedno zboží za libovolné jiné zboží s vyšší aktuální cenou
Speciální doplňkové akce obchodníka
- "symbol produkce s bednou a 2x" - provede se dvojnásobná produkce hráčem vybraného zboží,
- "symbol produkce s bednou" - provede se dvojnásobná produkce hráčem vybraného zboží,
- "bedna s oboustarnnou šipkou" - zvedne nebo klesne aktuální cena zboží dle hráčova výběru, a to o počet řádku uvedený vpravo od aktuální ceny v kroužku se šipkou nahoru resp. dolů,
- "bedna s šipkou dolů" - klesne aktuální cena zboží dle hráčova výběru, a to o počet řádku uvedený vpravo od aktuální ceny v kroužku se šipkou dolů,
- "bedna s penízem" - hráč může prodat jedno libovolné zboží za aktuální cenu, následkem toho klesne aktuální cena tohoto zboží o počet řádku uvedený vpravo od aktuální ceny v kroužku se šipkou dolů,
- "bedna s cedulkou 50" - hráč může koupit libovolné jendo zboží za 50 peněz,
- "bedna se stužkou" - jestliže existuje právě jedno zboží s nejlevnější aktuální cenou, může si hráč od tohoto zboží vzít jeden kus zadarmo,
- "2 symboly produkce se stánky" - hráč si vybere 2 obchodníky, kteří vyprodukují zboží,
- "3 šipky nahoru" - aktuální ceny všech zboží vzrostou o počet řádku uvedený vpravo od aktuální ceny v kroužku se šipkou nahoru,
- "firurka se šipkou" - hráč si vybere figurku jednoho ze soupeřů a vykoná s ní jeden pohyb,
- "přívoz na vodě" - hráč si vybere jeden přívoz a vykoná s ním jeden pohyb,
- "šipka s obláčkem" - v dalším tahu má hráč o 3 pohyby navíc,
- "oboustranná šipka obklopená bednami" - vyměň 2 obchodníkům zboží na nich umístěné (možno zvolit i obchodníka, který žádné zboží nemá),
- "oboustranná šipka mezi 2 stánky" - vyměň 2 obchodníky na hracím plánu (nelze vyměnit tohoto obchodníka a obchodníka s bůžky).
Speciální akce
Hrají se kdykoliv během hráčova tahu, a to v libovolném počtu
- "cedulka sorry..." - hráč si vybere jednoho obchodníka (vyjma obchodníka s bůžky) a zavře mu na jedno celé kolo obchod,
- "ruka s penízem" - hráč si může koupit jedno zboží od druhého hráče za aktuální cenu za podmínky, že se jeho figurka nachází na tom samém poli,
- "ohnivá stopa" - hráč má v tomto kole 2 pohyby navíc,
- "bedna s oboustrannou šipkou" - zvedne, nebo klesne aktuální cena zboží dle hráčova výběru, a to o počet řádku uvedený vpravo od aktuální ceny v kroužku se šipkou nahoru resp. dolů
- "oboustranná šipka mezi 2 bednami" - vyměň si jedno svoje zboží za jiné.
Otázky a odpovědi
- Může hráč obchodovat v tom stánku, ve kterém byl na začátku svěho tahu?
- Nemůže Jirka bauma 09:58, 6. 3. 2006 (CET)
- Jak přesně zní to pravidlo, vím že jsem to četl v pravidlech, ale pak už jsem to tam nenašel. Bylo tam něco jako že se předtím musí pohnout nebo něco tak. --Gorn 13:19, 6. 3. 2006 (CET)
- "If you are standing on a merchant after finishing your movement, you can trade with him or pass." Jirka bauma 16:41, 6. 3. 2006 (CET)
- Ne, to není to pravidlo, tohle nezakazuje to abych šel o políčko vedle a druhým krokem se vrátil. --Gorn 22:21, 19. 12. 2006 (CET)
- If you are standing on a merchant, you must spend at least 1 movement point to leave this merchant. You cannot return
- Ne, to není to pravidlo, tohle nezakazuje to abych šel o políčko vedle a druhým krokem se vrátil. --Gorn 22:21, 19. 12. 2006 (CET)
- Nemůže Jirka bauma 09:58, 6. 3. 2006 (CET)
to this merchant in the same turn.Jirka bauma 10:47, 25. 12. 2006 (CET)
- Jaká má přesná pravidla odkup zboží pomocí speciální karty?
- Kdykoliv během tahu, pokud hráčova figurka je na stejném políčku jako soupeřova figurka, hráč může zahrát příslušnou akční kartičku a odkoupí od soupeře jedno zboží dle vlastního výběru za aktuální cenu Jirka bauma 09:58, 6. 3. 2006 (CET)
Odkazy
- Tato hra na hrejsi.cz
- Představení hry - http://deskovehry.blogspot.com/2006/05/pedstaven-hry-fische-fluppen.html
- Pravidla pro hru 6-15 hráčů - http://deskovehry.blogspot.com/2006/06/pravidla-fische-fluppen-frikadellen.html