Alhambra: Porovnání verzí
Skočit na navigaci
Skočit na vyhledávání
m |
m |
||
Řádek 1: | Řádek 1: | ||
{{Počet hráčů|2-6}} | |||
{{Doporučený věk|8}} | |||
{{Délka hry|45 až 60 minut}} | |||
{{Vydavatel|Queen Games|Corfix}} | |||
{{Rok vydání|2003}} | {{Rok vydání|2003}} | ||
{{Autor|Dirk Henn}} | {{Autor|Dirk Henn}} | ||
{{Ocenění|[[Spiel des Jahres 2003]] - 1. místo, [[Deutscher Spiele Preis 1994]] - 2. místo}} | |||
[[Kategorie: | [[Kategorie:Neúplná pravidla]] | ||
Verze z 3. 2. 2006, 18:30
- Počet hráčů: 2-6
- Doporučený věk: nejméně 8 let
- Délka hry: 45 až 60 minut
- Vydavatelé: Queen Games a Corfix
- Rok vydání: 2003
- Autor: Dirk Henn
- Ocenění: Spiel des Jahres 2003 - 1. místo, Deutscher Spiele Preis 1994 - 2. místo
Nejlepší stavitelé z celé Evropy i arabských zemí chtějí předvést své dovednosti. Hlídejte si, abyste měli neustále dost peněz v potřebné měně, protože umělci chtějí být placeni penězi své vlasti. A bez nich nezískáte paláce ani zahrady, které berou dech!
Každý hráč staví "svou" Alhambru. Peníze v různých měnách hráči získávají dobíráním karet. Budovy různých druhů jsou v různou dobu k mání za různou měnu; hráči se snaží mít většinu v určitém druhu budovy, a také mít nejdelší městské hradby.
Herní materiál
- 1× bodovací deska
- 1× stavební trh
- 12× označovací kámen (2 od každé z šesti barev)
- 6× deska na nepostavené atavby
- 108× peněžní karta (3× hodnota 1 až 9 ve čtyřech barvách)
- 2× bodovací karta (stejný rub jako peněžní)
- 54× stavební kartička
- 6× startovní kartička
Cíl hry
- Cílem hráčů je získat v průběhu hry vhodným nakupováním a stavěním budov co nejvíce bodů.
Příprava hry
Průběh hry
- Hraje se po směru hodinových ručiček. Hráč, který je na tahu, musí provést jednu ze tří následujících akcí:
- Vzít si peníze
- Koupit a umístit stavební dlaždici
- Přstavět vlastní Alhambru
Braní peněz
- Hráč si může vzít jednu libovolnou vyloženou peněžní kartu, nebo
- libovolné vyložené peněžní karty, jejichž celková hodnota nepřesáhne 5. V takovém případě nezáleží na barvě karet a je tedy možné vzít např. žlutou 1 a modrou 3.
Nákup a pokládání stavebních kartiček
Přestavba Alhambry
- Vlastní Alhambru si může hráč přestavět třemi možnými způsoby:)
- Odstranit stavební kartičku ze své Alhambry a dát jí na rezervní plochu.
- Vzít stavební kartičku z rezervní plochy a přidat ji ke své Alhambře.
- Vyměnit stavební kartičku na rezervní ploše za kartičku v Alhambře. Nová kartička musí být umístěna na místo kartičky odebrané!
Pravidla stavění Alhambry
Ukončení kola
Bodování
Konec hry
- Hra končí v okamžiku, kdy po odehraném tahu hráče nelze doplnit stavební trh na čtyři nabídky.
- Zbývající stavební kartičky získají hráči, kteří mají nejvyšší obnos v požadované barvě. V případě, že má více hráčů nejvyšší obnos v dané barvě, stavební kartička zůstane na trhu a nezíská ji žádný hráč.
- Hráči, kteří nyní získali stavební kartičky je mohou přidat ke svým Alhambrám, ovšem za dodržení všech pravidel pro stavbu.
- Následuje třetí a poslední bodovací kolo. Hráč, který získal v součtu nejvíce bodů, vyhrál. V případě shodného zisku bodů u více hráčů, není žádné pomocné hodnocení a hráči tedy mají shodné umístění.