Vládci podzemí - strategie (Jirka Bauma): Porovnání verzí

z deskovehry.cz - od hráčů pro hráče
Skočit na navigaci Skočit na vyhledávání
Řádek 6: Řádek 6:


Dále je třeba si udělat rozpis, co hrát:
Dále je třeba si udělat rozpis, co hrát:
*** 2 + 2 jídlo
* 2 + 2 jídlo
*** 1 + 1 dobro
* 1 + 1 dobro
*** 1 + 1 chodby
* 1 + 1 chodby
*** 2 + 2 peníze
* 2 + 2 peníze
*** 1 + 1 impové
* 1 + 1 impové
*** 2 + 1 pasti
* 2 + 1 pasti
*** 2 + 2 příšery
* 2 + 2 příšery
*** 1 + 2 místnosti
* 1 + 2 místnosti


* + 2 akce, o které hráč zpravidla během hry příjde (když hraje ve 4, v menším počtu hráčů místo toho stavte další místnosti)
* + 2 akce, o které hráč zpravidla během hry příjde (když hraje ve 4, v menším počtu hráčů místo toho stavte další místnosti)
Řádek 28: Řádek 28:
* nečekejte přehnaně s chodbami resp. příšerami na daně resp. výplatu
* nečekejte přehnaně s chodbami resp. příšerami na daně resp. výplatu
* neberte si Paladina, hlavně ne v 1.věku, dungeonu je škoda
* neberte si Paladina, hlavně ne v 1.věku, dungeonu je škoda
* nedělejte dungeon zbytečně velký
* nedělejte dungeon zbytečně velký
* ideálně postavený dungeon je:
* ideálně postavený dungeon vypadá takto:
* XXX
* _XXX_
* X
* __X__
* XXX
* _XXX_
* X
* __X__
* to umožňuje postavit až 6 místností
* to umožňuje postavit až 6 místností
* nejsilnější místností v 1.věku je na peníze, a potom na jídlo, a potom v horní polovině, abyste měli možnost zaútočit na hrdiny 2 příšerama
* nejsilnější místností v 1.věku je na peníze, a potom na jídlo, a potom v horní polovině, abyste měli možnost zaútočit na hrdiny 2 příšerama
* nejsilnější místností v 2.věku jsou na tituly a antimagická
* nejsilnějšími místnostmi v 2.věku jsou na tituly a antimagická
* nejsilnější příšerou v 1.věku jsou Čarodějnice a Trol
* nejsilnějšími příšerami v 1.věku jsou Čarodějnice a Trol
* nejsilnější přišerou v 2.věku je Démon, a potom Golem
* nejsilnější přišerou v 2.věku je Démon, a potom Golem


[[Uživatel:Jirka bauma|Jirka bauma]] 20:36, 2. 1. 2011 (CET)   
[[Uživatel:Jirka bauma|Jirka bauma]] 20:36, 2. 1. 2011 (CET)   
[[Kategorie:Strategie her]]
[[Kategorie:Strategie her]]

Verze z 2. 1. 2011, 22:00

Strategie Vládců podzemí

Ze začátku má obykle člověk u té hry pocit, že ho hrozně drtí. Ve skutečnosti ale jste v pohodě.

Je užitečné si všimnout, že akce jde rozdělit na akce přinášející body, což jsou místnosti, příšery a s přimhouřením oka i pasti, a podpůrné akce. Hráč nemůže hrát akce přinášející body ve větším měřítku ne proto, že by mu to okolnosti nedovolily, ale proto, že mechanismy hry jsou tak nastaveny. Proto nelze doporučit postavit 6 místností ne proto, že by to byla chyba, ale proto, že tolik těch místností není (když hrajete ve 2, postavte jich 6).

Dále je třeba si udělat rozpis, co hrát:

  • 2 + 2 jídlo
  • 1 + 1 dobro
  • 1 + 1 chodby
  • 2 + 2 peníze
  • 1 + 1 impové
  • 2 + 1 pasti
  • 2 + 2 příšery
  • 1 + 2 místnosti
  • + 2 akce, o které hráč zpravidla během hry příjde (když hraje ve 4, v menším počtu hráčů místo toho stavte další místnosti)
  • + 1 - 2 akce negativní událost
  • + 1 - 2 akce podle potřeby, zpravidla: + příšera, + dobro nebo + peníze (za určité konstelace se hodí zahrát)

To vypadá, že neumím počítat do 24, ale ve skutečnosti stejně, jak hráč o akce přichází, tak se dají akce ušetřit. Akce ušetří produkční místnost, lepší stupeň akce apod. Šetřete, jak můžete, s jedinou podmínkou, rozhodně nešetřete na akcích přinášejících body.

Pokud se Vám to nepovede hodně, a příjdete o větší počet akcí hned na začátku, doporučuji v 1.epoše ušetřit na impech, a tím zároveň na jídle, a kdyby to nestačilo, tak i na chodbách.

Drobné rady:

  • snažte se nepřidělávat si problémy, hrajte jednodušše
  • plaťte daně a vše ostatní, neberte si -3 body
  • nečekejte přehnaně s chodbami resp. příšerami na daně resp. výplatu
  • neberte si Paladina, hlavně ne v 1.věku, dungeonu je škoda
  • nedělejte dungeon zbytečně velký
  • ideálně postavený dungeon vypadá takto:
  • _XXX_
  • __X__
  • _XXX_
  • __X__
  • to umožňuje postavit až 6 místností
  • nejsilnější místností v 1.věku je na peníze, a potom na jídlo, a potom v horní polovině, abyste měli možnost zaútočit na hrdiny 2 příšerama
  • nejsilnějšími místnostmi v 2.věku jsou na tituly a antimagická
  • nejsilnějšími příšerami v 1.věku jsou Čarodějnice a Trol
  • nejsilnější přišerou v 2.věku je Démon, a potom Golem

Jirka bauma 20:36, 2. 1. 2011 (CET)