Shacru

z deskovehry.cz - od hráčů pro hráče
Verze z 12. 4. 2008, 15:14, kterou vytvořil Zeman (diskuse | příspěvky) (Kód.)
(rozdíl) ← Starší verze | zobrazit aktuální verzi (rozdíl) | Novější verze → (rozdíl)
Skočit na navigaci Skočit na vyhledávání
Počet hráčů 2-4
Délka hry 45 minut
Autor Mike Wellman
Vydání
2004 Pacru Ltd Shacru

Pravidla

Herní materiál

Hrací plán obsahuje 9x9 polí rozdělených do 9 oblastí 3x3.

4 kameny ve tvaru šipky ve 4 barvách

50 značek ve tvaru válečku ve 4 barvách


Počáteční postavení

ve 2 hráčích každý hráč vezme 4 kameny a 50 značek své barvy

ve 3 hráčích každý hráč vezme 3 kameny a 50 značek své barvy

ve 4 hráčích každý hráč vezme 3 kameny a 50 značek své barvy

hráči se domluví, kdo začne

své kameny rozmístí hráči takto:

ve 2 hráčích (A,B)

A X B X X X A X X
X X X X X X X X X
X X X X X X X X X
X X X X X X X X X
B X X X X X X X A
X X X X X X X X X
X X X X X X X X X
X X X X X X X X X
X X B X X X A X B

ve 3 nebo 4 hráčích (a,b,c,d)

X X b X c X a X X
X X X X X X X X X
c X X X X X X X c
X X X X X X X X X
b X X X X X X X a
X X X X X X X X X
d X X X X X X X d
X X X X X X X X X
X x b X d X a X X

kameny jsou orientovány tak, aby šipka kamenu vždy ukazovala směrem k protější straně, u rohových úhlopříčně k protějšímu rohu


Průběh hry

hráči se střídají v tazích ve směru hodinových ručiček

tahem hráč je pohyb některého vlastního kamenu, pokud hráč nemůže táhnout žádným kamenem, dává pas

kámen je vždy nastaven tak, aby šipkou ukazoval do jednoho z 8 směrů

kámen může táhnout v jednom ze 3 směrů: ve směru šipky, ve směru o 45 stupňů doprava oproti směru šipky, ve směru o 45 stupňů doleva oproti směru šipky

kámen táhne příslušným směrem vždy o 1 pole

pokud se kámen během tahu přesunul do jiné oblasti, může hráč na konci tahu svůj kámen pootočit o 45 stupňů doprava nebo doleva

pole, na které kámen táhnul, hráč obsadí svou značkou (pokud je již neobsadil dříve)

kámen nesmí táhnout na pole obsazené soupeřovou značkou nebo na pole obsazené nějakým jiným kamenem


Vyhodnocení

hra končí, pokud se hráči dohodnou, že žádný z nich již nemůže obsadit svou značkou žádné pole

vítězí hráč, který obsadil svými značkami nejvíce polí

Odkazy