Shacru: Porovnání verzí

z deskovehry.cz - od hráčů pro hráče
Skočit na navigaci Skočit na vyhledávání
m
m (Kód.)
 
(Nejsou zobrazeny 2 mezilehlé verze od 2 dalších uživatelů.)
Řádek 1: Řádek 1:
{{Počet hráčů|2-4}}
{{Infobox hra
{{Délka hry|45 minut}}
| kód      = sha
{{Vydavatel|Pacru Ltd}}
| název    = Shacru
{{Rok vydání|2004}}
| foto      =
{{Autor|Mike Wellman}}
| hráčů     = 2-4
| věk      =
| délka    = 45 minut
| autor    = Mike Wellman
| rok      = 2004
| vydavatel = Pacru Ltd
| ocenění  =
| obchod    =
}}
 
= Pravidla =
 
== Herní materiál ==


===herní materiál===


Hrací plán obsahuje 9x9 polí rozdělených do 9 oblastí 3x3.
Hrací plán obsahuje 9x9 polí rozdělených do 9 oblastí 3x3.
Řádek 13: Řádek 24:
50 značek ve tvaru válečku ve 4 barvách
50 značek ve tvaru válečku ve 4 barvách


===Počáteční postavení===
 
== Počáteční postavení ==
 


ve 2 hráčích každý hráč vezme 4 kameny a 50 značek své barvy
ve 2 hráčích každý hráč vezme 4 kameny a 50 značek své barvy
Řádek 51: Řádek 64:
kameny jsou orientovány tak, aby šipka kamenu vždy ukazovala směrem k protější straně, u rohových úhlopříčně k protějšímu rohu
kameny jsou orientovány tak, aby šipka kamenu vždy ukazovala směrem k protější straně, u rohových úhlopříčně k protějšímu rohu


===Průběh hry===
 
== Průběh hry ==
 


hráči se střídají v tazích ve směru hodinových ručiček
hráči se střídají v tazích ve směru hodinových ručiček
Řádek 69: Řádek 84:
kámen nesmí táhnout na pole obsazené soupeřovou značkou nebo na pole obsazené nějakým jiným kamenem
kámen nesmí táhnout na pole obsazené soupeřovou značkou nebo na pole obsazené nějakým jiným kamenem


===Vyhodnocení===
 
== Vyhodnocení ==
 


hra končí, pokud se hráči dohodnou, že žádný z nich již nemůže obsadit svou značkou žádné pole
hra končí, pokud se hráči dohodnou, že žádný z nich již nemůže obsadit svou značkou žádné pole


vítězí hráč, který obsadil svými značkami nejvíce polí
vítězí hráč, který obsadil svými značkami nejvíce polí
= Odkazy =
* Tato hra na [http://hrejsi.cz/cgi/hry/hry.pl?hra=sha hrejsi.cz]

Aktuální verze z 12. 4. 2008, 15:14

Počet hráčů 2-4
Délka hry 45 minut
Autor Mike Wellman
Vydání
2004 Pacru Ltd Shacru

Pravidla

Herní materiál

Hrací plán obsahuje 9x9 polí rozdělených do 9 oblastí 3x3.

4 kameny ve tvaru šipky ve 4 barvách

50 značek ve tvaru válečku ve 4 barvách


Počáteční postavení

ve 2 hráčích každý hráč vezme 4 kameny a 50 značek své barvy

ve 3 hráčích každý hráč vezme 3 kameny a 50 značek své barvy

ve 4 hráčích každý hráč vezme 3 kameny a 50 značek své barvy

hráči se domluví, kdo začne

své kameny rozmístí hráči takto:

ve 2 hráčích (A,B)

A X B X X X A X X
X X X X X X X X X
X X X X X X X X X
X X X X X X X X X
B X X X X X X X A
X X X X X X X X X
X X X X X X X X X
X X X X X X X X X
X X B X X X A X B

ve 3 nebo 4 hráčích (a,b,c,d)

X X b X c X a X X
X X X X X X X X X
c X X X X X X X c
X X X X X X X X X
b X X X X X X X a
X X X X X X X X X
d X X X X X X X d
X X X X X X X X X
X x b X d X a X X

kameny jsou orientovány tak, aby šipka kamenu vždy ukazovala směrem k protější straně, u rohových úhlopříčně k protějšímu rohu


Průběh hry

hráči se střídají v tazích ve směru hodinových ručiček

tahem hráč je pohyb některého vlastního kamenu, pokud hráč nemůže táhnout žádným kamenem, dává pas

kámen je vždy nastaven tak, aby šipkou ukazoval do jednoho z 8 směrů

kámen může táhnout v jednom ze 3 směrů: ve směru šipky, ve směru o 45 stupňů doprava oproti směru šipky, ve směru o 45 stupňů doleva oproti směru šipky

kámen táhne příslušným směrem vždy o 1 pole

pokud se kámen během tahu přesunul do jiné oblasti, může hráč na konci tahu svůj kámen pootočit o 45 stupňů doprava nebo doleva

pole, na které kámen táhnul, hráč obsadí svou značkou (pokud je již neobsadil dříve)

kámen nesmí táhnout na pole obsazené soupeřovou značkou nebo na pole obsazené nějakým jiným kamenem


Vyhodnocení

hra končí, pokud se hráči dohodnou, že žádný z nich již nemůže obsadit svou značkou žádné pole

vítězí hráč, který obsadil svými značkami nejvíce polí

Odkazy