Quoridor: Porovnání verzí

z deskovehry.cz - od hráčů pro hráče
Skočit na navigaci Skočit na vyhledávání
m
 
(Není zobrazeno 8 mezilehlých verzí od 6 dalších uživatelů.)
Řádek 1: Řádek 1:
{{Počet hráčů|2-4}}
{{Infobox hra
{{Doporučený věk|8}}
| kód      = qor
{{Délka hry|10 až 20}}
| název    = Quoridor
{{Vydavatel|Gigamic}}
| foto      = qor.jpg
{{Rok vydání|1997}}
| hráčů     = 2-4
{{Autor|Mirko Marchesi}}
| věk       = 8
| délka    = 10 až 20
| autor    = Mirko Marchesi
| rok      = 1997
| vydavatel = Gigamic
| ocenění  = [[MENSA Best Mind Game 1997]]
| obchod    = qor
}}
 
= Pravidla =
 
== Herní materiál ==


==Herní materiál==
* Hrací deska s 9×9 čtvercovými poli  
* Hrací deska s 9×9 čtvercovými poli  
* 20 překážek  
* 20 překážek  
* 4 figurky  
* 4 figurky  


==Cíl hry ==
 
== Cíl hry ==
 
*Cílem hry je být prvním, kdo dojde se svým pěšcem na poslední řadu hrací desky, tedy na opačnou stranu desky.  
*Cílem hry je být prvním, kdo dojde se svým pěšcem na poslední řadu hrací desky, tedy na opačnou stranu desky.  
==Pravidla pro dva hráče==
 
== Pravidla pro dva hráče ==
 
*Na začátku hry jsou překážky připraveny v zásobnících na kraji desky, každý hráč má po deseti překážkách.  
*Na začátku hry jsou překážky připraveny v zásobnících na kraji desky, každý hráč má po deseti překážkách.  
*Hráči sedí naproti sobě a umístí své pěšce doprostřed své základní řady (tj řada, která je k hráči nejblíž). Los určí, kdo zahájí partii.  
*Hráči sedí naproti sobě a umístí své pěšce doprostřed své základní řady (tj řada, která je k hráči nejblíž). Los určí, kdo zahájí partii.  
Řádek 21: Řádek 35:
*Jakmile se dva pěšci ocitnou na dvou sousedních polích, která nejsou navzájem oddělena překážkou, smí hráč, který je na tahu, přeskočit svého soupeře - skákat lze rovně i za roh - a přemístit tak svou figurku na kterékoliv volné pole přístupné ze soupeřova pole.  
*Jakmile se dva pěšci ocitnou na dvou sousedních polích, která nejsou navzájem oddělena překážkou, smí hráč, který je na tahu, přeskočit svého soupeře - skákat lze rovně i za roh - a přemístit tak svou figurku na kterékoliv volné pole přístupné ze soupeřova pole.  


==Konec hry==
 
== Konec hry ==
 
*Vítězí hráč, který první dosáhne libovolného pole v poslední řadě na opačném konci hrací desky.  
*Vítězí hráč, který první dosáhne libovolného pole v poslední řadě na opačném konci hrací desky.  


==Pravidla pro více hráčů==
 
== Pravidla pro více hráčů ==
 
*Každý hráč umístí svého pěšce na prostřední pole své startovní řady.  
*Každý hráč umístí svého pěšce na prostřední pole své startovní řady.  
*Tři hráči obsadí tři strany desky.  
*Tři hráči obsadí tři strany desky.  
Řádek 31: Řádek 49:
*Čtyři hráči si vezmou po pěti překážkách.  
*Čtyři hráči si vezmou po pěti překážkách.  
*Ostatní pravidla zůstávají stejná.
*Ostatní pravidla zůstávají stejná.
= Odkazy =
* Tato hra na [http://hrejsi.cz/cgi/hry/hry.pl hrejsi.cz]: [http://hrejsi.cz/cgi/hry/hry.pl?hra=qor Pokladnice her], [http://hrejsi.cz/cgi/hry/prodej.pl?hra=qor Obchod], [http://www.knihy-hry.sk/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage_images.tpl&product_id=42&category_id=13&option=com_virtuemart&Itemid=64 www.knihy-hry.sk]

Aktuální verze z 24. 2. 2009, 21:32

Qor.jpg
Počet hráčů 2-4
Doporučený věk 8
Délka hry 10 až 20
Autor Mirko Marchesi
Vydání
1997 Gigamic Quoridor
Ocenění MENSA Best Mind Game 1997

Pravidla

Herní materiál

  • Hrací deska s 9×9 čtvercovými poli
  • 20 překážek
  • 4 figurky


Cíl hry

  • Cílem hry je být prvním, kdo dojde se svým pěšcem na poslední řadu hrací desky, tedy na opačnou stranu desky.

Pravidla pro dva hráče

  • Na začátku hry jsou překážky připraveny v zásobnících na kraji desky, každý hráč má po deseti překážkách.
  • Hráči sedí naproti sobě a umístí své pěšce doprostřed své základní řady (tj řada, která je k hráči nejblíž). Los určí, kdo zahájí partii.
  • Hráči se střídají a každý vždy buď postoupí svým pěšcem, nebo položí překážku ze své zásoby. *Jakmile hráč spotřebuje všechny své překážky, může už jen pohybovat pěšákem.
  • Pěšci se pohybují vždy o jedno pole rovně na sousední volné pole - svisle či vodorovně, vpřed i vzad. Překážky musí obcházet.
  • Překážky se umísťují vždy mezi dvě dvojice čtverců. Účelem překážek je zpomalit postup soupeře, není však přípustné soupeře překážkami uzavřít a znemožnit mu dospět k cílové čáře - jinými slovy vždy musí oběma hráčům zbýt alespoň jedna možná cesta k alespoň jednomu políčku v cílové řadě.
  • Jakmile se dva pěšci ocitnou na dvou sousedních polích, která nejsou navzájem oddělena překážkou, smí hráč, který je na tahu, přeskočit svého soupeře - skákat lze rovně i za roh - a přemístit tak svou figurku na kterékoliv volné pole přístupné ze soupeřova pole.


Konec hry

  • Vítězí hráč, který první dosáhne libovolného pole v poslední řadě na opačném konci hrací desky.


Pravidla pro více hráčů

  • Každý hráč umístí svého pěšce na prostřední pole své startovní řady.
  • Tři hráči obsadí tři strany desky.
  • Čtyři hráči obsadí čtyři, tedy všechny strany.
  • Tři hráči si vezmou po šesti překážkách a dvě odloží stranou.
  • Čtyři hráči si vezmou po pěti překážkách.
  • Ostatní pravidla zůstávají stejná.

Odkazy