Quivive: Porovnání verzí

z deskovehry.cz - od hráčů pro hráče
Skočit na navigaci Skočit na vyhledávání
m
(Infobox.)
Řádek 1: Řádek 1:
{{Počet hráčů|2-5}}
{{Infobox hra
{{Doporučený věk|8}}
| kód      = qiv
{{Délka hry|15 až 40 minut}}
| název    = Quivive
{{Vydavatel|Gigamic}}
| foto      = qiv.jpg
{{Rok vydání|1998}}
| hráčů     = 2-5
{{Autor|Francis Pacherie}}
| věk       = 8
 
| délka    = 15 až 40 minut
| autor    = Francis Pacherie
| rok      = 1998
| vydavatel = Gigamic
| ocenění  =
| obchod    =
}}
Vyhrává hráč, který se „neutopí“ v bažině. Z hracího plánu se postupně odebírají žetony, na které se smí vstoupit. Kdo vydrží nejdéle, vyhrává.
Vyhrává hráč, který se „neutopí“ v bažině. Z hracího plánu se postupně odebírají žetony, na které se smí vstoupit. Kdo vydrží nejdéle, vyhrává.



Verze z 15. 6. 2007, 11:03

Qiv.jpg
Počet hráčů 2-5
Doporučený věk 8
Délka hry 15 až 40 minut
Autor Francis Pacherie
Vydání
1998 Gigamic Quivive

Vyhrává hráč, který se „neutopí“ v bažině. Z hracího plánu se postupně odebírají žetony, na které se smí vstoupit. Kdo vydrží nejdéle, vyhrává.


Herní materiál

  • Hrací deska
  • 40 žetonů
  • 5 figurek.

Základní pravidla

  • Na začátku hry je hrací deska pokryta jednou vrstvou žetonů a zbylé žatony jsou rovnoměrně rozděleny mezi hráče.
  • Hráči pokládají postupně své žetony do druhého patra. Poslední tři žetony(všech hráčů dohromady) položí hráči do třetího patra.
  • Pak si každý položí svou figurku na libovolný neobsazený žeton (nezávisle na tom, o jaké jde patro).
  • Začínající hráč se vylosuje. Hráči se v tazích pravidelně střídají.
  • Hráč na tahu nejprve posune figurkou na sousední neobsazený žeton (pohyb je povolen ortogonálně i šikmo o jednu pozici, nezávisle na tom, jde-li z jednoho patra do jiného). Potom odebere libovolný žeton, na kterém nestojí žádná figurka.
  • Pohyb figurkou je povinný, zatímco odebrání žetonu ne.
  • Na políčka bez žetonu se nesmí vstoupit
  • Pokud hráč na tahu nemůže pohnout svou figurkou (ať z důvodu, že kolem něj již nejsou žetony - je na ostrově, nebo mu ostatní figurky překážejí), prohrál a jeho figurka se odendá z hrací desky. Ostatní hráči pokračují ve hře.
  • Vyhrává ten hráč, který zůstane na desce poslední.

Alternativní pravidla

  • Ve hře 4 hráčů lze hrát v týmech.
  • Týmy se v tazích střídají. Každý tým má dvě figurky.
  • Hráč na tahu může posunout kteroukoli ze dvou figurek týmu.
  • Tým prohrává, nemůže-li pohnout ani jednou svou figurkou.
  • Obdobně lze hrát ve dvou, kdy každý hráč má dvě figurky.