Quivive: Porovnání verzí

z deskovehry.cz - od hráčů pro hráče
Skočit na navigaci Skočit na vyhledávání
 
Řádek 1: Řádek 1:
== Charakteristika ==
''Počet hráčů:'' 2 - 5


* ''Počet hráčů:'' 2 - 5
''Doporučený věk:'' alespoň 8 let


* ''Doporučený věk:'' alespoň 8 let
''Délka hry:'' 15 až 40 minut


* ''Délka hry:'' 15 až 40 minut
''Vydavatel:'' Gigamic


* ''Vydavatel:'' Gigamic
''Rok vydání:'' 1998


* ''Rok vydání:'' 1998
''Autor:'' [[Francis Pacherie]]
 
* ''Autor:'' Francis Pacherie




Vyhrává hráč, který se „neutopí“ v bažině. Z hracího plánu se postupně odebírají žetony, na které se smí vstoupit. Kdo vydrží nejdéle, vyhrává.
Vyhrává hráč, který se „neutopí“ v bažině. Z hracího plánu se postupně odebírají žetony, na které se smí vstoupit. Kdo vydrží nejdéle, vyhrává.


== Pravidla ==


=== Hrací potřeby ===
== Herní materiál ==
* Hrací deska
* Hrací deska
* 40 žetonů
* 40 žetonů
* 5 figurek.
* 5 figurek.


=== Základní pravidla ===
== Základní pravidla ==


* Na začátku hry je hrací deska pokryta jednou vrstvou žetonů a zbylé žatony jsou rovnoměrně rozděleny mezi hráče.
* Na začátku hry je hrací deska pokryta jednou vrstvou žetonů a zbylé žatony jsou rovnoměrně rozděleny mezi hráče.
Řádek 35: Řádek 32:
* Vyhrává ten hráč, který zůstane na desce poslední.
* Vyhrává ten hráč, který zůstane na desce poslední.


=== Alternativní pravidla ===
== Alternativní pravidla ==


* Ve hře 4 hráčů lze hrát v týmech.
* Ve hře 4 hráčů lze hrát v týmech.

Verze z 28. 11. 2005, 20:41

Počet hráčů: 2 - 5

Doporučený věk: alespoň 8 let

Délka hry: 15 až 40 minut

Vydavatel: Gigamic

Rok vydání: 1998

Autor: Francis Pacherie


Vyhrává hráč, který se „neutopí“ v bažině. Z hracího plánu se postupně odebírají žetony, na které se smí vstoupit. Kdo vydrží nejdéle, vyhrává.


Herní materiál

  • Hrací deska
  • 40 žetonů
  • 5 figurek.

Základní pravidla

  • Na začátku hry je hrací deska pokryta jednou vrstvou žetonů a zbylé žatony jsou rovnoměrně rozděleny mezi hráče.
  • Hráči pokládají postupně své žetony do druhého patra. Poslední tři žetony(všech hráčů dohromady) položí hráči do třetího patra.
  • Pak si každý položí svou figurku na libovolný neobsazený žeton (nezávisle na tom, o jaké jde patro).
  • Začínající hráč se vylosuje. Hráči se v tazích pravidelně střídají.
  • Hráč na tahu nejprve posune figurkou na sousední neobsazený žeton (pohyb je povolen ortogonálně i šikmo o jednu pozici, nezávisle na tom, jde-li z jednoho patra do jiného). Potom odebere libovolný žeton, na kterém nestojí žádná figurka.
  • Pohyb figurkou je povinný, zatímco odebrání žetonu ne.
  • Na políčka bez žetonu se nesmí vstoupit
  • Pokud hráč na tahu nemůže pohnout svou figurkou (ať z důvodu, že kolem něj již nejsou žetony - je na ostrově, nebo mu ostatní figurky překážejí), prohrál a jeho figurka se odendá z hrací desky. Ostatní hráči pokračují ve hře.
  • Vyhrává ten hráč, který zůstane na desce poslední.

Alternativní pravidla

  • Ve hře 4 hráčů lze hrát v týmech.
  • Týmy se v tazích střídají. Každý tým má dvě figurky.
  • Hráč na tahu může posunout kteroukoli ze dvou figurek týmu.
  • Tým prohrává, nemůže-li pohnout ani jednou svou figurkou.
  • Obdobně lze hrát ve dvou, kdy každý hráč má dvě figurky.