Pražská carromová liga 2007: Porovnání verzí

z deskovehry.cz - od hráčů pro hráče
Skočit na navigaci Skočit na vyhledávání
Řádek 18: Řádek 18:
Přihlásit se či získat další informace je možné na e-mailu: '''chmelartom@seznam.cz''' nebo na tel. čísle '''608 218 165'''.
Přihlásit se či získat další informace je možné na e-mailu: '''chmelartom@seznam.cz''' nebo na tel. čísle '''608 218 165'''.


*[http://www.hadi.hu.cz/pravidla-keram1.doc Pravidla]
 
PRAVIDLA HRY CARROM
 
 
Účel hry
* dříve než soupeř ponořit své kameny do kapes k  tomu určených, nasbírat 15 bodů, tím vyhrát celou hru.
 
Bodování
* hráč, který v jedné hře potopí všechny kameny jako první, získává tolik bodů, kolik zůstane kamenů na desce soupeři. Pokud potopil a potvrdil královnu, připočítá si 3 body / pouze do 11 bodů včetně /
* pokud hráč potopí poslední soupeřův kámen - prohrává - jako by ho potopil soupeř
* pokud hráč potopí poslední soupeřův kámen při potvrzování královny – prohrál –královna se  počítá soupeři
* pokud hráč potopí poslední kámen / svůj či soupeřův / a královna zůstane na ploše – prohrál  min. 3:0
* pokud hráč potopí svůj poslední kámen spolu se strikerem – prohrál 3:0  nebo 1:0, podle toho, kdo potvrdil královnu
   
Hra
* první hra začíná losem, další se pravidelně střídají
* začíná hráč s bílými kameny
* pokud se striker při rozstřelu nedotkne žádného kamene, má hráč povoleny max. další dva pokusy, pak začíná soupeř
* hraje se max. 5 her
* smí se hrát všemi směry
* na kameny, které leží na základní čáře nebo se jí dotýkají, se nesmí hrát přímo
* červený střed patří pouze královně / jeli to možné /
* ostatní kameny se kladou do kruhu ve středu hrací desky
* keramvála hraje tak dlouho, dokud se mu daří utápět své kameny i v případě, že ponořil striker / ne však v případě královny /
* kameny se vždy nechávají v poloze, ve které se zastavily
* pokud striker zůstane pod kamenem, šetrně se odstraní, aby byla pozice narušena co nejméně
 
Královna
* královnu je možno potvrdit pouze byl-li alespoň jeden vlastní kámen v průběhu hry ponořen
* královnu je možno potvrdit buď současně / nezáleží na pořadí /, nebo následujícím cvrnkem
* královna se vrací na červený střed nebo co nejblíže k němu
 
Tresty
* vypadnutí kamene z hracího pole se netrestá - kámen si hráč sám položí na libovolné místo ve středovém kruhu, stejně tak i v případě trestu
* ponoření strikeru se trestá vrácením jednoho ponořeného kamene zpět do hry
* pokud hráč nemá žádný ponořený kámen,  trest neproběhne
 
Pokud se vyskytnou sporné okamžiky, na jejich řešení si vyhrazuje právo pořadatel.
 
*[[Carrom]]
*[[Carrom]]

Verze z 12. 3. 2007, 19:48

 Carromová liga – Praha 2007   

TERMÍNY PRAŽSKÉ CARROMOVÉ LIGY

· 21. 3. 2007 od 18.00

· 18. 4. 2007

· 16. 5. 2007

· 20. 6. 2007

Prosím o potvrzení účasti či neúčasti vždy před každým kolem. Místo konání bude včas upřesněno.

Přihlásit se či získat další informace je možné na e-mailu: chmelartom@seznam.cz nebo na tel. čísle 608 218 165.


PRAVIDLA HRY CARROM


Účel hry

  • dříve než soupeř ponořit své kameny do kapes k tomu určených, nasbírat 15 bodů, tím vyhrát celou hru.

Bodování

  • hráč, který v jedné hře potopí všechny kameny jako první, získává tolik bodů, kolik zůstane kamenů na desce soupeři. Pokud potopil a potvrdil královnu, připočítá si 3 body / pouze do 11 bodů včetně /
  • pokud hráč potopí poslední soupeřův kámen - prohrává - jako by ho potopil soupeř
  • pokud hráč potopí poslední soupeřův kámen při potvrzování královny – prohrál –královna se počítá soupeři
  • pokud hráč potopí poslední kámen / svůj či soupeřův / a královna zůstane na ploše – prohrál min. 3:0
  • pokud hráč potopí svůj poslední kámen spolu se strikerem – prohrál 3:0 nebo 1:0, podle toho, kdo potvrdil královnu

Hra

  • první hra začíná losem, další se pravidelně střídají
  • začíná hráč s bílými kameny
  • pokud se striker při rozstřelu nedotkne žádného kamene, má hráč povoleny max. další dva pokusy, pak začíná soupeř
  • hraje se max. 5 her
  • smí se hrát všemi směry
  • na kameny, které leží na základní čáře nebo se jí dotýkají, se nesmí hrát přímo
  • červený střed patří pouze královně / jeli to možné /
  • ostatní kameny se kladou do kruhu ve středu hrací desky
  • keramvála hraje tak dlouho, dokud se mu daří utápět své kameny i v případě, že ponořil striker / ne však v případě královny /
  • kameny se vždy nechávají v poloze, ve které se zastavily
  • pokud striker zůstane pod kamenem, šetrně se odstraní, aby byla pozice narušena co nejméně

Královna

  • královnu je možno potvrdit pouze byl-li alespoň jeden vlastní kámen v průběhu hry ponořen
  • královnu je možno potvrdit buď současně / nezáleží na pořadí /, nebo následujícím cvrnkem
  • královna se vrací na červený střed nebo co nejblíže k němu

Tresty

  • vypadnutí kamene z hracího pole se netrestá - kámen si hráč sám položí na libovolné místo ve středovém kruhu, stejně tak i v případě trestu
  • ponoření strikeru se trestá vrácením jednoho ponořeného kamene zpět do hry
  • pokud hráč nemá žádný ponořený kámen, trest neproběhne

Pokud se vyskytnou sporné okamžiky, na jejich řešení si vyhrazuje právo pořadatel.