Nautilus: Porovnání verzí

z deskovehry.cz - od hráčů pro hráče
Skočit na navigaci Skočit na vyhledávání
m (Kód.)
 
(Není zobrazeno 15 mezilehlých verzí od 5 dalších uživatelů.)
Řádek 1: Řádek 1:
{{Počet hráčů|2-4}}
{{Infobox hra
{{Doporučený věk|nejméně 10 let}}
| kód      = nau
{{Délka hry|120 minut}}
| název    = Nautilus
{{Vydavatel|Kosmos}} 
| foto      =
{{Rok vydání|2002}}
| hráčů     = 2-4
{{Autor|Brigitte Ditt, Wolfgang Ditt}}
| věk       = 10
{{Počet hráčů|3-5}}
| délka    = 120 minut
{{Doporučený věk|12}}
| autor    = Brigitte Ditt
{{Délka hry|120 až 240 minut}}
| autor2    = Wolfgang Ditt
{{Rok vydání|2003}}
| rok      = 2002
{{Autor|Christian T. Petersen}}
| vydavatel = Kosmos
| ocenění  = [[International Gamers Awards 2003]] - nominace
| obchod    =
}}
Hráči staví výzkumnou stanici na dně moře a snaží se najít Atlantidu, objevit potopené poklady a získat suroviny.
 
 
= Pravidla =
 
== Herní materiál ==


==Obsah==
*hrací plán - obsahuje oblasti s různou hloubkou značenou odlišným odstínem modré, čím hlouběji, tím tmavší odstín, a vysvícená pole, na které se umísťují nálezy  
*hrací plán - obsahuje oblasti s různou hloubkou značenou odlišným odstínem modré, čím hlouběji, tím tmavší odstín, a vysvícená pole, na které se umísťují nálezy  
*karty modulů - 1 základní, 20 obytných (2 druhy), 20 výzkumných (po 4 od každé barvy), na modulech jsou vyznačeny východy, modré v ortogonálních směrech a žluté v diagonálních směrech
*karty modulů - 1 základní, 20 obytných (2 druhy), 20 výzkumných (po 4 od každé barvy), na modulech jsou vyznačeny východy, modré v ortogonálních směrech a žluté v diagonálních směrech
Řádek 26: Řádek 34:
*4 karty se 2 mořskými potvorami
*4 karty se 2 mořskými potvorami


==Počáteční postavení==
 
== Počáteční postavení ==
 
*kolečka nálezů se náhodně zakrytě rozmístí na vysvícená pole hracího plánu do odpovídající hloubky
*kolečka nálezů se náhodně zakrytě rozmístí na vysvícená pole hracího plánu do odpovídající hloubky
*každý hráč dostane kartu se 2 potvorami
*každý hráč dostane kartu se 2 potvorami
Řádek 36: Řádek 46:
*základní modul se položí doprostřed plánu (do čtverce 3x3) (event. se může dát i jinam)  
*základní modul se položí doprostřed plánu (do čtverce 3x3) (event. se může dát i jinam)  


==Konec hry==
 
== Konec hry ==
 
*Vyberou-li se poklady s čísly 13,14,15, hra končí po dohrání příštího kola.
*Vyberou-li se poklady s čísly 13,14,15, hra končí po dohrání příštího kola.
*Vyberou-li se všechny poklady, hra končí po dohrání aktuálního kola.
*Vyberou-li se všechny poklady, hra končí po dohrání aktuálního kola.
*Pokud hráči v kole nekoupily ani  nepostavily žádný modul, a ani neodkryly žádný nález, hra končí po dohrání aktuálního kola.
*Pokud hráči v kole nekoupily ani  nepostavily žádný modul, a ani neodkryly žádný nález, hra končí po dohrání aktuálního kola.


==Vyhodnocení==
 
== Vyhodnocení ==
 
*nejprve se vyhodnotí poklady, hráč, který má nejvíc odkrytých pokladů, si vezme kolečko bodů pokladů s nejvyšším číslem, druhý hráč s druhým nejvyšším číslem, …., až  poslední s nejmenším číslem, když konkrétní vybraná čísla závisí na počtu hráčů  (ve 2: čísla 2,4; ve 3: čísla 1,3,5; ve 4: čísla 1,2,4,5), při rovnosti rozhoduje, kdo odkryl poklad s vyšším číslem.
*nejprve se vyhodnotí poklady, hráč, který má nejvíc odkrytých pokladů, si vezme kolečko bodů pokladů s nejvyšším číslem, druhý hráč s druhým nejvyšším číslem, …., až  poslední s nejmenším číslem, když konkrétní vybraná čísla závisí na počtu hráčů  (ve 2: čísla 2,4; ve 3: čísla 1,3,5; ve 4: čísla 1,2,4,5), při rovnosti rozhoduje, kdo odkryl poklad s vyšším číslem.
*před počítáním bodů každý hráč může zaplatit 1 peníz za každý svůj nález, který má zobrazen na kartě s 2 mořskými potvorami, a v takovém případě si za každý takový nález počítá o bod víc
*před počítáním bodů každý hráč může zaplatit 1 peníz za každý svůj nález, který má zobrazen na kartě s 2 mořskými potvorami, a v takovém případě si za každý takový nález počítá o bod víc
*vítězné body = součet bodů za nálezy se vynásobí součtem bodů za moduly a k tomuto součinu se připočtou zbylé peníze, při rovnosti bodů není pomocné kriterium stanoveno
*vítězné body = součet bodů za nálezy se vynásobí součtem bodů za moduly a k tomuto součinu se připočtou zbylé peníze, při rovnosti bodů není pomocné kriterium stanoveno


==Průběh hry==
 
== Průběh hry ==
 
*kolo se skládá ze 3 fází  
*kolo se skládá ze 3 fází  
*hráči v pořadí od počátečního hráče nejprve všichni odehrají 1.fázi, pak 2.fázi, a pak 3.fázi
*hráči v pořadí od počátečního hráče nejprve všichni odehrají 1.fázi, pak 2.fázi, a pak 3.fázi
*počáteční hráč se každé kolo posouvá ve směru hodinových ručiček
*počáteční hráč se každé kolo posouvá ve směru hodinových ručiček


==1.fáze:==
 
== 1. fáze ==
 


skládá se ze 2 kroků
skládá se ze 2 kroků
Řádek 57: Řádek 75:
*2) stavba modulů - pokud hráč nekoupil modul, je tato akce povinná, ty moduly, které hráč během stavby modulů nepostaví, musí zahodit
*2) stavba modulů - pokud hráč nekoupil modul, je tato akce povinná, ty moduly, které hráč během stavby modulů nepostaví, musí zahodit


===stavba modulů===
 
=== Stavba modulů ===
 
* hráč může postavit max. 4 moduly,  
* hráč může postavit max. 4 moduly,  
* každý modul se staví do čtverce polí 3x3
* každý modul se staví do čtverce polí 3x3
Řádek 64: Řádek 84:
* modul nesmí překrývat nějakou ponorku
* modul nesmí překrývat nějakou ponorku
* modul smí překrýt nález, v takovém případě se překrytý nález odkryje, a poté se zahodí (v případě pokladu položí na desku pokladů na příslušné číslo)
* modul smí překrýt nález, v takovém případě se překrytý nález odkryje, a poté se zahodí (v případě pokladu položí na desku pokladů na příslušné číslo)
* moduly postavené během jedné stavby se musí dotýkat (tvořit spojitý tvar)
* modul, který není prvním postaveným modulem v rámci jedné stavby, se musí postavit tak, aby byl vytvořen průchod mezi ním a předchozím postaveným modulem (tj. výstupy k sobě)"
*za stavbu hráč platí, cena (za všechny postavené moduly) je určena hloubkou nejhlubšího zastavěného nebo částečně zastavěného pole, platí se od 1 peníze za nejmělčí oblast, až po 4 peníze za nejhlubší oblast  
* za stavbu hráč platí, cena (za všechny postavené moduly) je určena hloubkou nejhlubšího zastavěného nebo částečně zastavěného pole, platí se od 1 peníze za nejmělčí oblast, až po 4 peníze za nejhlubší oblast  
* každý postavený výzkumný modul si hráč označí svou značkou
* každý postavený výzkumný modul si hráč označí svou značkou
*(stavbou obytného modulu se dopraví na plán výzkumníci v něm umístění)
*(stavbou obytného modulu se dopraví na plán výzkumníci v něm umístění)


==2.fáze:==
 
== 2. fáze ==
 
* hráč může pohybovat vlastními výzkumníky, 1 pohyb výzkumníkem se může vykonat do sousedního modulu, do kterého existuje průchod,  max. může hráč provést 3-5 pohybů (podle úrovně zelené schopnosti), tyto 3 pohyby může rozdělit max. mezi 2 výzkumníky
* hráč může pohybovat vlastními výzkumníky, 1 pohyb výzkumníkem se může vykonat do sousedního modulu, do kterého existuje průchod,  max. může hráč provést 3-5 pohybů (podle úrovně zelené schopnosti), tyto 3 pohyby může rozdělit max. mezi 2 výzkumníky
* pokud výzkumník ukončí pohyb ve (větší logiku by dávalo vstoupí do, ale dle FAQu autorů hry tomu tak není) výzkumném modulu, kde není žádný jiný výzkumník téhož hráče, je zde zaměstnán, čímž je tento modul pro tohoto hráče aktivován
* pokud výzkumník ukončí pohyb ve výzkumném modulu, kde není žádný jiný výzkumník téhož hráče, je zde zaměstnán, čímž je tento modul pro tohoto hráče aktivován
* zaměstnaným výzkumníkem se již nedá do konce hry hýbat
* zaměstnaným výzkumníkem se již nedá do konce hry hýbat


===aktivace modulu===
 
=== Aktivace modulu ===
 
*pokud dojde k aktivaci modulu, hráč se v tabulce modulů posune v příslušné barvě o 1  
*pokud dojde k aktivaci modulu, hráč se v tabulce modulů posune v příslušné barvě o 1  
*pokud se tak dostal na druhou úroveň (3.sloupec), otočí příslušné kolečko z 0 na 1,  
*pokud se tak dostal na druhou úroveň (3.sloupec), otočí příslušné kolečko z 0 na 1,  
Řádek 81: Řádek 105:
*pokud hráč aktivuje modul postavený soupeřem, zaplatí mu 1 peníz
*pokud hráč aktivuje modul postavený soupeřem, zaplatí mu 1 peníz


===schopnosti===
 
=== Schopnosti ===
 
* zelená: dává 3,4 nebo 5 pohyby výzkumníky ve 2. fázi
* zelená: dává 3,4 nebo 5 pohyby výzkumníky ve 2. fázi
* šedá: dává 4,5 nebo 6 pohybů každou ponorkou ve 3.fázi
* šedá: dává 4,5 nebo 6 pohybů každou ponorkou ve 3.fázi
Řádek 88: Řádek 114:
* černá: dává 2,3 nebo 4 peníze za sebrání truhly
* černá: dává 2,3 nebo 4 peníze za sebrání truhly


==3. fáze==
 
== 3. fáze ==
 


skládá se ze 2 kroků
skládá se ze 2 kroků
Řádek 97: Řádek 125:
*2) pohyb postupně všemi vlastními nasazenými ponorkami
*2) pohyb postupně všemi vlastními nasazenými ponorkami


===pohyb ponorky===
 
=== Pohyb ponorky ===
 
*před pohybem ponorky je možno provést průzkum nálezů pomocí sonaru ponorky,  
*před pohybem ponorky je možno provést průzkum nálezů pomocí sonaru ponorky,  
**za 1 peníz se hráč může podívat na všechny nálezy v dosahu sonaru, dosah sonaru je do vzdálenosti 4-6 polí od ponorky v závislosti na úrovni hnědé schopnosti, počítáno ortogonálně
**za 1 peníz se hráč může podívat na všechny nálezy v dosahu sonaru, dosah sonaru je do vzdálenosti 4-6 polí od ponorky v závislosti na úrovni hnědé schopnosti, počítáno ortogonálně
Řádek 104: Řádek 134:
*ukončit pohyb může ponorka pouze na volném poli moře nebo volném poli s nálezem
*ukončit pohyb může ponorka pouze na volném poli moře nebo volném poli s nálezem
*na pole nejhlubší oblasti smí ponorka vstoupit až poté, co je splněna jedna ze 3 podmínek:
*na pole nejhlubší oblasti smí ponorka vstoupit až poté, co je splněna jedna ze 3 podmínek:
** hráč se ve všech schopnostech, od kterých existuje aspoň jeden modul ke koupi, dostal aspoň na úroveň 1 (2.sloupec)
** hráč se ve všech schopnostech dostal aspoň na úroveň 1 (2.sloupec)
** jiný hráč již jednou do této oblasti ponorkou vplul
** jiný hráč již jednou do této oblasti ponorkou vplul
** hráč již v nejhlubší oblasti tuto ponorku nasadil  
** hráč již v nejhlubší oblasti tuto ponorku nasadil  
Řádek 115: Řádek 145:
**hráč, co odebere ponorku, si do příslušného sousedního modulu nasadí zpátky, má-li, výzkumníka (posádku ponorky)
**hráč, co odebere ponorku, si do příslušného sousedního modulu nasadí zpátky, má-li, výzkumníka (posádku ponorky)


===nálezy===
 
=== Nálezy ===
 
*poklad - umístí se na desku pokladů společně s hráčovou značkou, a poté hráč může jedním svým výzkumníkem vykonat až 2 pohyby
*poklad - umístí se na desku pokladů společně s hráčovou značkou, a poté hráč může jedním svým výzkumníkem vykonat až 2 pohyby
*mořská potvora nebo zlato - umístí se na desku hráče na příslušné pole, u potvory  za 0 bodů se pak ještě dá využít modrá schopnost
*mořská potvora nebo zlato - umístí se na desku hráče na příslušné pole, u potvory  za 0 bodů se pak ještě dá využít modrá schopnost
*číslo 3 - hráč může se svou libovolnou ponorkou pohnout až o 3 pole
*číslo 3 - hráč může se svou libovolnou ponorkou pohnout až o 3 pole
*truhla - hráč bere 2 až 4 peníze podle dosažené úrovně černé schopnosti
*truhla - hráč bere 2 až 4 peníze podle dosažené úrovně černé schopnosti
= Odkazy =
* Tato hra na [http://hrejsi.cz/cgi/hry/hry.pl?hra=nau hrejsi.cz]

Aktuální verze z 12. 4. 2008, 15:05

Počet hráčů 2-4
Doporučený věk 10
Délka hry 120 minut
Autor Brigitte Ditt
Wolfgang Ditt
Vydání
2002 Kosmos Nautilus
Ocenění International Gamers Awards 2003 - nominace

Hráči staví výzkumnou stanici na dně moře a snaží se najít Atlantidu, objevit potopené poklady a získat suroviny.


Pravidla

Herní materiál

  • hrací plán - obsahuje oblasti s různou hloubkou značenou odlišným odstínem modré, čím hlouběji, tím tmavší odstín, a vysvícená pole, na které se umísťují nálezy
  • karty modulů - 1 základní, 20 obytných (2 druhy), 20 výzkumných (po 4 od každé barvy), na modulech jsou vyznačeny východy, modré v ortogonálních směrech a žluté v diagonálních směrech
  • 60 koleček nálezů - mají odlišnou rubovou barvu podle hloubky, do které se umísťují, čím jasnější barva, tím mělčeji
  • peníze - (bankovky 1 a 5 nemo)
  • 4 desky hráčů - obsahují tabulku modulů označující počet aktivovaných výzkumných modulů, a 6 polí nálezů s čísly 0 až 2 určující počet vítězných bodů za zde umístěné nálezy
  • deska pokladů s čísly jednotlivých pokladů
  • 20 koleček bodů modulů s čísly 0/1 - v barvách výzkumných modulů určující počet dosažených vítězných bodů za příslušnou barvu modulu
  • 5 koleček bodů modulů s číslem 3 - v barvách jednotlivých výzkumných modulů určující počet dosažených vítězných bodů za příslušnou barvu modulu
  • 60 figurek výzkumníků a 12 figurek ponorek - v barvách jednotlivých hráčů
  • 80 značek - v barvách jednotlivých hráčů
  • 1 značka - počátečního hráče
  • 5 koleček bodů pokladů - s čísly 1-5 určující počet dosažených vítězných bodů za nalezené poklady
  • 4 karty se 2 mořskými potvorami


Počáteční postavení

  • kolečka nálezů se náhodně zakrytě rozmístí na vysvícená pole hracího plánu do odpovídající hloubky
  • každý hráč dostane kartu se 2 potvorami
  • každý hráč dostane podle počtu hráčů ve 2: 55 peněz, ve 3: 50 peněz, ve 4: 45 peněz
  • každý hráč si vezme jednu desku
  • každý hráč si vezme jednu sadu koleček 0/1, ty si položí na svoji desku do prvního sloupce tabulky modulů (což označuje, že má 0 aktivovaných modulů) , číslem 0 nahoru (což označuje, že za to nemá žádné body)
  • každý hráč si vezme jednu sadu figurek a značek
  • určí se hráč, který začíná v prvním kole (vezme si značku počátečního hráče)
  • základní modul se položí doprostřed plánu (do čtverce 3x3) (event. se může dát i jinam)


Konec hry

  • Vyberou-li se poklady s čísly 13,14,15, hra končí po dohrání příštího kola.
  • Vyberou-li se všechny poklady, hra končí po dohrání aktuálního kola.
  • Pokud hráči v kole nekoupily ani nepostavily žádný modul, a ani neodkryly žádný nález, hra končí po dohrání aktuálního kola.


Vyhodnocení

  • nejprve se vyhodnotí poklady, hráč, který má nejvíc odkrytých pokladů, si vezme kolečko bodů pokladů s nejvyšším číslem, druhý hráč s druhým nejvyšším číslem, …., až poslední s nejmenším číslem, když konkrétní vybraná čísla závisí na počtu hráčů (ve 2: čísla 2,4; ve 3: čísla 1,3,5; ve 4: čísla 1,2,4,5), při rovnosti rozhoduje, kdo odkryl poklad s vyšším číslem.
  • před počítáním bodů každý hráč může zaplatit 1 peníz za každý svůj nález, který má zobrazen na kartě s 2 mořskými potvorami, a v takovém případě si za každý takový nález počítá o bod víc
  • vítězné body = součet bodů za nálezy se vynásobí součtem bodů za moduly a k tomuto součinu se připočtou zbylé peníze, při rovnosti bodů není pomocné kriterium stanoveno


Průběh hry

  • kolo se skládá ze 3 fází
  • hráči v pořadí od počátečního hráče nejprve všichni odehrají 1.fázi, pak 2.fázi, a pak 3.fázi
  • počáteční hráč se každé kolo posouvá ve směru hodinových ručiček


1. fáze

skládá se ze 2 kroků

  • 1) koupě 1 modulu - nepoviná akce, pokud hráč kupuje obytný modul, umístí do něj rovnou v závislosti na počtu hráčů: ve 4 hráčích 1-4 výzkumníky nebo ve 2 a 3 hráčích 1-3 vyzkumníky, a podle jejich počtu zaplatí 1-4 peníze, pokud kupuje výzkumný model, zaplatí 1 peníz
  • 2) stavba modulů - pokud hráč nekoupil modul, je tato akce povinná, ty moduly, které hráč během stavby modulů nepostaví, musí zahodit


Stavba modulů

  • hráč může postavit max. 4 moduly,
  • každý modul se staví do čtverce polí 3x3
  • každý nově postavený modul se musí dotýkat aspoň jednoho již dříve postaveného modulu, a to buď ortogonální, nebo diagonální stranou, a navíc tak, že na místě dotyku mají oba dotýkající se moduly východ (tzn. jinými slovy do přistavovaného modulu musí existovat aspoň jeden průchod ze základního modulu)
  • modul nesmí překrývat jiný modul
  • modul nesmí překrývat nějakou ponorku
  • modul smí překrýt nález, v takovém případě se překrytý nález odkryje, a poté se zahodí (v případě pokladu položí na desku pokladů na příslušné číslo)
  • modul, který není prvním postaveným modulem v rámci jedné stavby, se musí postavit tak, aby byl vytvořen průchod mezi ním a předchozím postaveným modulem (tj. výstupy k sobě)"
  • za stavbu hráč platí, cena (za všechny postavené moduly) je určena hloubkou nejhlubšího zastavěného nebo částečně zastavěného pole, platí se od 1 peníze za nejmělčí oblast, až po 4 peníze za nejhlubší oblast
  • každý postavený výzkumný modul si hráč označí svou značkou
  • (stavbou obytného modulu se dopraví na plán výzkumníci v něm umístění)


2. fáze

  • hráč může pohybovat vlastními výzkumníky, 1 pohyb výzkumníkem se může vykonat do sousedního modulu, do kterého existuje průchod, max. může hráč provést 3-5 pohybů (podle úrovně zelené schopnosti), tyto 3 pohyby může rozdělit max. mezi 2 výzkumníky
  • pokud výzkumník ukončí pohyb ve výzkumném modulu, kde není žádný jiný výzkumník téhož hráče, je zde zaměstnán, čímž je tento modul pro tohoto hráče aktivován
  • zaměstnaným výzkumníkem se již nedá do konce hry hýbat


Aktivace modulu

  • pokud dojde k aktivaci modulu, hráč se v tabulce modulů posune v příslušné barvě o 1
  • pokud se tak dostal na druhou úroveň (3.sloupec), otočí příslušné kolečko z 0 na 1,
  • pokud se dostal aspoň na druhou úroveň, a dostal se v této barvě na vyšší úroveň než ostatní hráči, vezme si v příslušné barvě kolečko s číslem 3 a položí je na kolečko s číslem 1 (tzn. pokud se jako první dostane na nejvyšší úroveň (5.sloupec), příslušné kolečko s číslem 3 mu již nikdo nemůže sebrat)
  • ke každé barvě modulu je přiřazena jedna schopnost, při posunu na první nebo druhou úroveň si hráč zároveň příslušnou schopnost vylepšuje, vylepšená schopnost funguje okamžitě
  • pokud hráč aktivuje modul postavený soupeřem, zaplatí mu 1 peníz


Schopnosti

  • zelená: dává 3,4 nebo 5 pohyby výzkumníky ve 2. fázi
  • šedá: dává 4,5 nebo 6 pohybů každou ponorkou ve 3.fázi
  • hnědá: dává dosah sonaru do vzdálenosti 3,4,5 ve 3.fázi
  • modrá: dává možnost se podívat na 0,1,2 zakryté nálezy po každém sebrání mořské potvory za 0 bodů ve 3.fázi (pokud na 2, tak pokud možno v různých hloubkách)
  • černá: dává 2,3 nebo 4 peníze za sebrání truhly


3. fáze

skládá se ze 2 kroků

  • 1) nasazení vlastní ponorky
    • hráč může nasadit ponorku v takovém výzkumném modulu, kde má aspoň 1 nezaměstnaného výzkumníka, a který má volné pole moře vedle modrého výstupu
    • v takovém případě nasadí na toto volné pole svou ponorku a 1 nezaměstnaného výzkumníka z modulu si vezme zpátky k sobě (posádka ponorky)
    • hráč může nasadit žádnou i více ponorek
  • 2) pohyb postupně všemi vlastními nasazenými ponorkami


Pohyb ponorky

  • před pohybem ponorky je možno provést průzkum nálezů pomocí sonaru ponorky,
    • za 1 peníz se hráč může podívat na všechny nálezy v dosahu sonaru, dosah sonaru je do vzdálenosti 4-6 polí od ponorky v závislosti na úrovni hnědé schopnosti, počítáno ortogonálně
  • pohnout ponorkou může hráč max. o 4-6 polí podle úrovně šedé schopnosti, ponorka se pohybuje pouze ortogonálně
  • postavené moduly je možné ponorkou podplout, stejně tak jiné ponorky
  • ukončit pohyb může ponorka pouze na volném poli moře nebo volném poli s nálezem
  • na pole nejhlubší oblasti smí ponorka vstoupit až poté, co je splněna jedna ze 3 podmínek:
    • hráč se ve všech schopnostech dostal aspoň na úroveň 1 (2.sloupec)
    • jiný hráč již jednou do této oblasti ponorkou vplul
    • hráč již v nejhlubší oblasti tuto ponorku nasadil
  • pokud ponorka vstoupí na pole s nálezem, hráč nález odkryje a sebere a ponorka nemůže dále pokračovat v pohybu
  • v případě nálezu mořské potvory, zlata nebo pokladu, musí hráč navíc zaplatit 1 peníz, v největší hloubce pak 2 peníze
  • pokud za sebrání nálezu musí hráč zaplatit a nemá dost peněz, pouze nález odkryje a zahodí (v případě pokladu umístí na desku pokladů)
  • na konci pohybu může hráč vzít ponorku zpátky k sobě, pokud jsou splněny podmínky:
    • ponorka ukončí svůj pohyb na poli vedle nějakého modrého výstupu z modulu
    • v tomto modulu je aspoň jeden vlastní nebo cizí výzkumník
    • hráč, co odebere ponorku, si do příslušného sousedního modulu nasadí zpátky, má-li, výzkumníka (posádku ponorky)


Nálezy

  • poklad - umístí se na desku pokladů společně s hráčovou značkou, a poté hráč může jedním svým výzkumníkem vykonat až 2 pohyby
  • mořská potvora nebo zlato - umístí se na desku hráče na příslušné pole, u potvory za 0 bodů se pak ještě dá využít modrá schopnost
  • číslo 3 - hráč může se svou libovolnou ponorkou pohnout až o 3 pole
  • truhla - hráč bere 2 až 4 peníze podle dosažené úrovně černé schopnosti

Odkazy