Mykerinos: Porovnání verzí

z deskovehry.cz - od hráčů pro hráče
Skočit na navigaci Skočit na vyhledávání
Řádek 23: Řádek 23:
Vezme archeologa ze své zásoby a položí ho na volné pole území na pole bez pyramidy. Tuto akci lze modifikovat pomocí těchto patronů:
Vezme archeologa ze své zásoby a položí ho na volné pole území na pole bez pyramidy. Tuto akci lze modifikovat pomocí těchto patronů:


* Mrs. Blackmore - hráč může položit duhého acheologa na volné pole bez pyramidy sousedící s prvím položeným archeologem.  
* Mrs. Blackmore - hráč může položit i druhého acheologa na volné pole bez pyramidy sousedící s prvím položeným archeologem.


==== Rozšíří své vykopávky ====
==== Rozšíří své vykopávky ====

Verze z 15. 8. 2006, 09:45

Herní materiál

  • hrací deska
  • 36 karet

doplnit

Příprava hry

Hrací desku položíme na stůl, všechny aregeology vedle ní jako společnou zásobu. Každý hráč si vybere barvu a obdrží dva žetony ve své barvě. Jeden z nich položí na počítadlo (obvod hracího plánu) a druhý vedle stupnice pořadí passů. Vylosovaný začínající hráč náhodně umístí žetony se symboly patronů náhodně na pole na koncích jednotlivých křídel muzea.

Průběh hry

Hra se skládá z čtyř období.

Průběh období

fáze 1 - příprava

Každý z hráčů obdrží ze společné zásoby 8 svých archeologů (11 ve hře pro 3 hráče) a přidá si je do své osobní zásoby archeologů. Začínající hráč náhodně sestaví území které se bude v tomto období objevovat (obrázek 1).

fáze 2 - objevování

Od začínajícího hráče se po směru hodinových ručiček hráči střídají v tazích. V každém tahu může (a musí) hráč provést jednu akci. Akce mohou být modifikovány použítím karet patronů získaných v předchozích obdobích. Ve svém tahu smí hráč použít speciální schopnosti nejvýše jednoho patrona a v jednom odbobí každého patrona jen jednou (přesně řečeno každou kartu patrona - může jich mít více stejných). Využitou kartu patrona hráč tapne - na začátku období jsou všechny karty patronů otočeny zpátky aby mohly být znovu využity.

Začne nové vykopávky

Vezme archeologa ze své zásoby a položí ho na volné pole území na pole bez pyramidy. Tuto akci lze modifikovat pomocí těchto patronů:

  • Mrs. Blackmore - hráč může položit i druhého acheologa na volné pole bez pyramidy sousedící s prvím položeným archeologem.

Rozšíří své vykopávky

Vezme dva archeology ze své zásoby. Prvního z nich položí na volné pole bez pyramidy vedle svého archeologa, který již je na území. Druhého archeologa položí na volné pole bez pyramidy vedle prvního. Vedle přitom znamená na pole která kolmo sousedí - ne šikmo.

Ukončí svoje objevování

Čímž ovšem pro sebe ukončí tuto fázi hry - ostatní pokračují dále v tazích bez něj. Hráč položí svůj žeton na první volné pole na stupnici pořadí passů. Pokud hráč nemá v zásobě žádného argeologa, je toto jediná akce kterou může udělat.

Využít speciální schopnosti patrona