Mykerinos: Porovnání verzí

z deskovehry.cz - od hráčů pro hráče
Skočit na navigaci Skočit na vyhledávání
Řádek 18: Řádek 18:
Od začínajícího hráče se po směru hodinových ručiček hráči střídají v tazích. V každém tahu může (a musí) hráč provést jednu z následujících akcí:
Od začínajícího hráče se po směru hodinových ručiček hráči střídají v tazích. V každém tahu může (a musí) hráč provést jednu z následujících akcí:


==== akce: Začne nové vykopávky ====
==== Začne nové vykopávky ====
Vezme archeologa ze své zásoby a položí ho na volné pole území na pole bez pyramidy.
Vezme archeologa ze své zásoby a položí ho na volné pole území na pole bez pyramidy.


==== akce: Rozšíří své vykopávky ====
==== Rozšíří své vykopávky ====
Vezme dva archeology ze své zásoby. Prvního z nich položí na volné pole bez pyramidy vedle svého archeologa, který již je na území. Druhého archeologa položí na volné pole bez pyramidy vedle prvního. Vedle přitom znamená na pole která kolmo sousedí - ne šikmo.
Vezme dva archeology ze své zásoby. Prvního z nich položí na volné pole bez pyramidy vedle svého archeologa, který již je na území. Druhého archeologa položí na volné pole bez pyramidy vedle prvního. Vedle přitom znamená na pole která kolmo sousedí - ne šikmo.


==== akce: Vzdát se tahu ====
==== Vzdát se tahu ====
Hráč se vzdá tahu. V tom případě položí svůj žeton na první volné pole na stupnici pořadí pasů. Fáze objevování tím pro tohoto hráče končí. Pokud hráč nemá v zásobě žádného argeologa, je toto jediná akce kterou může udělat.


==== akce: Provést úlitbu patronovi ====
==== Využít akci patrona ====

Verze z 12. 5. 2006, 01:13

Herní materiál

  • hrací deska
  • 36 karet

doplnit

Příprava hry

Hrací desku položíme na stůl, všechny aregeology vedle ní jako společnou zásobu. Každý hráč si vybere barvu a obdrží dva žetony ve své barvě. Jeden z nich položí na počítadlo (obvod hracího plánu) a druhý vedle stupnice pořadí passů. Vylosovaný začínající hráč náhodně umístí žetony se symboly patronů náhodně na pole na koncích jednotlivých křídel muzea.

Průběh hry

Hra se skládá z čtyř období.

Průběh období

fáze 1 - příprava

Každý z hráčů obdrží ze společné zásoby 8 svých archologů (11 ve hře pro 3 hráče) a přidá si je do své osobní zásoby archologů. Začínající hráč náhodně sestaví území které se budo v tomto období objevovat (obrázek 1).

fáze 2 - objevování

Od začínajícího hráče se po směru hodinových ručiček hráči střídají v tazích. V každém tahu může (a musí) hráč provést jednu z následujících akcí:

Začne nové vykopávky

Vezme archeologa ze své zásoby a položí ho na volné pole území na pole bez pyramidy.

Rozšíří své vykopávky

Vezme dva archeology ze své zásoby. Prvního z nich položí na volné pole bez pyramidy vedle svého archeologa, který již je na území. Druhého archeologa položí na volné pole bez pyramidy vedle prvního. Vedle přitom znamená na pole která kolmo sousedí - ne šikmo.

Vzdát se tahu

Hráč se vzdá tahu. V tom případě položí svůj žeton na první volné pole na stupnici pořadí pasů. Fáze objevování tím pro tohoto hráče končí. Pokud hráč nemá v zásobě žádného argeologa, je toto jediná akce kterou může udělat.

Využít akci patrona