Mensch ärgere dich nicht: Porovnání verzí

z deskovehry.cz - od hráčů pro hráče
Skočit na navigaci Skočit na vyhledávání
(Infobox.)
(Zbývající informace do infoboxu.)
Řádek 2: Řádek 2:
| kód      =  
| kód      =  
| název    = Mensch ärgere dich nicht
| název    = Mensch ärgere dich nicht
| alt      = Nevermind<br>Eile mit Weile (Spěchej pomalu; Švýcarsko)<br>Frustration (USA)
| rodina    = Člověče, nezlob se!
| foto      =  
| foto      =  
| hráčů    = 2-4
| hráčů    = 2-4
Řádek 12: Řádek 14:
| obchod    =  
| obchod    =  
}}
}}
* Alternativní názvy: '''Nevermind''', Eile mit Weile (Spěchej pomalu; Švýcarsko), Frustration (USA)
{{Člověče-rodina}}
= Pravidla =
= Pravidla =



Verze z 18. 6. 2007, 17:42

[[Kategorie:]]

Jiné názvy Nevermind
Eile mit Weile (Spěchej pomalu; Švýcarsko)
Frustration (USA)
Rodina her Člověče, nezlob se!
Počet hráčů 2-4
Doporučený věk 6
Délka hry 30 až 120 minut

Pravidla

Herní materiál

  • hrací plán na kterém má každý hráč svá čtyři startovní pole (domeček) a svá cílová pole (chlíveček) - viz diagram
  • pro každého hráče čtyři hrací kameny v jeho barvě
  • společná hrací kostka

Příprava a průběh hry

Hráči si postaví své kameny do domečku. Každý hráč jednou hodí kostkou. Komu padne nejvyšší počet ok, začíná. Dále se hráči střídají v tazích pravidelně po směru hodinových ručiček.

Tahy

Hráč hodí kostkou a postoupí některým ze svých kamenů o tolik polí, kolik ok se na kostce padlo. Pokud hráč hodil 6, provede tah a hraje znovu. Pokud není možné tah provést, hráč svůj tah (i při šetce) ztrácí a hraje další hráč. Tahy jsou povinné.

V případě že hráč hodí 6 a má stále nějaký kámen v domečku, nasadí ho na svoje startovní pole, hodí ještě jednou a právě nasazeným kamenem provede další tah. Hráč který má ještě všechny čtyři kameny v domečku se může třikrát, pokusit hodit šestku kterou by se dostal do hry.

Směr pohybu

Každý hráč pohybuje svým kameny po směru hodinových ručiček od svého startovního políčka směrem ke svému chlívečku. Pokud má hrací kámen před chlívečkem, zajede s ním dovnitř. Kámen tedy objede vždy hrací plán přesně jednou dokola. Kameny v chlívečku se mohou pohybovat také.

Přeskakování a vyhazování

Při pohybu je možné přeskakovat pole obsazené jinými kameny, v chlívečku se ale přeskakovat nesmí. Pokud hráč ukončí postup s kamenem na políčku, kde stojí soupeřův kámen, pak ho odstraní z plánu a dá do domečku hráči, kterému podle barvy patří. Skončit na poli obsazeném svým kamenem je zakázáno.

Konec hry

Zvítězí hráč, kterému se jako prvnímu podaří dovést do chlívečku všechny figurky své barvy. Zbylí hráči mohou pokračovat v boji o další pořadí, ale hra už není příliš zajímavá, zejména pro vítěze. Proto doporučujeme začít novou partii.