Ludo: Porovnání verzí

z deskovehry.cz - od hráčů pro hráče
Skočit na navigaci Skočit na vyhledávání
 
m
Řádek 1: Řádek 1:
{{Počet hráčů|2-6}}
{{Doba vzniku|19. století}}
Místo vzniku:Anglie
==Zahajovací pozice==
==Zahajovací pozice==



Verze z 22. 2. 2006, 13:06

Místo vzniku:Anglie

Zahajovací pozice

  • Každému hráči patří jeden startovní domeček (domeček) a jeden cílový domeček (chlíveček) stejné barvy.
  • V každém startovním domečku stojí 4 figurky patřičné barvy.

Cíl hry

  • Dovést do svého chlívečku všechny figurky své barvy.

Tahy

  • Každý hráč jednou hodí kostkou. Hráč, kterému padne nejvyšší počet ok, začíná.
  • Dále se hráči na tahu pravidelně střídají ve směru chodu hodinových ručiček.
  • Části tahu. Hráč, který je na řadě, hodí kostkou. Pokud padne šestka, může hod opakovat tak dlouho, dokud mu padají šestky. Hody musí použít ve správném pořadí, čili nejdříve použije všechny šestky a teprve nakonec zbylé číslo.
  • Tahy jsou povinné. Nemůže-li hráč hod provést, musí se jej vzdát. Podobně padne-li mu několik šestek a nemůže-li je všechny využít, musí se přebytečných hodů vzdát.

Pohyb kamenů

  • Nasazení - Pokud hráči padne šestka, může jí využít k nasazení. Vezme ze svého domečku figurku a postaví ji na své startovní políčko na hracím plánu. Nasazování figurek není povinné.
  • Posun - Hráč může posunout kteroukoli svojí figurku na hracím plánu . Halmičku posune o tolik políček, kolik ok padlo na kostce. Pokud hráči padly nějaké šestky a on je nepoužil všechny k nasazení, může pohnout i více figurkami.
  • Směr pohybu - Každý hráč pohybuje figurkami ve směru chodu hodinových ručiček od svého startovního políčka směrem ke svému chlívečku. Pokud má figurku před chlívečkem, zajede s ní dovnitř.
  • Figurky v chlívečku se mohou přeskakovat stejně jako na hracím plánu. Také jimi lze v chlívečku pohybovat, čímž hráč může využít hody, kdy nemůže táhnout halmičkou na plánu.

Vyhazování

  • Pokud hráč ukončí postup s figurkou (v daném tahu už s ní nebude pohybovat) na políčku, kde stojí jiná figurka, pak ji odstraní z plánu a dá do domečku hráči, kterému podle barvy patří.

Zakončení hry

  • Zvítězí hráč, kterému se jako prvnímu podaří dovést do chlívečku všechny figurky své barvy. *Zbylí hráči mohou pokračovat v boji o další pořadí, ale hra už není příliš zajímavá, zejména pro vítěze. Proto doporučujeme začít novou partii.