LouisXIV - strategie (Jirka Bauma)

z deskovehry.cz - od hráčů pro hráče
Verze z 13. 3. 2006, 09:30, kterou vytvořil Jirka bauma (diskuse | příspěvky)
(rozdíl) ← Starší verze | zobrazit aktuální verzi (rozdíl) | Novější verze → (rozdíl)
Skočit na navigaci Skočit na vyhledávání

Návrh strategie LouisXIV

ve hře můžeme vidět kromě vítězných bodů tyto další základní veličiny :

  • kartičky misí, peníze, čudlíky, štíty(erby), předměty, tahy, pozdější pokládání čudlíků, neomezené pokládání čudlíků
  • tyto veličiny jsou svázany v podstatě jedním obchodním mechanismem

z tohoto mechanismu vyplývají základní vztahy:

  • tah = 3 čudlíky nebo např. 1/3 tahu + 3 peníze = 1 předmět
  • karta intrik = 2 erby nebo erb + čudlík + 1/3 tahu + x pozd. pokládání nebo erb + 2/3 tahu + x pozd. pokládání
  • atd.

co se dá vypozorovat:

  • a) erb = 1,2 nebo 1,25 bodu
  • b) pozdější pokládání čudlíků a neomezené pokládání čudlíků jsou slabé vlastnosti, určitě nedosahují hodnotu 1 čudlíku (tzn. ve hře je hráč začínající jako 4. znevýhodněn)
  • c) pozdější pokládání čudlíků má smysl hlavně, pokud má hráč hodně čudlíků
  • d) peníze a čudlíky jsou rovnocenně silné (z hlediska nedostatku hráč trpí větším nedostatkem čudlíků, proto jsou čudlíky nepatrně silnější, i když třeba můžeme vypozorovat rovnici 1/3 tahu + 3 peníze = 1 předmět = 2,5/3 tahu + 2,5 čudlíku => 3 peníze = 4 čudlíky)

je třeba ještě dodat, že nejslabší šlechtici jsou 8 a 11, ale 8 se bere kvůli té velmi výhodné straně 5, a potom to, že ve hře je nedostatek čudlíků, takže se dá leccos koupit pod cenou

základy strategie:

  • hráč prioritně kupuje věci, které jsou zadarmo, což je dáno typem dražby
  • hráč pokládá čudlíky tak, aby s nimi něco koupil, to je dáno jednak výhodností šlechtice a jednak celkovým množstvím čudlíků, kterými hráči zrovna disponují, tj. poptávkou, na základě těchto 2 informací vyhodnotí hráč cenu a takový počet čudlíků umístí, nejcennější věcí je korunka, ta by se měla kupovat zhruba za 3 čudlíky, poté následují ostatní předměty z cenou 2 - 3 čudlíky, ostatní věci by se měly kupovat zhruba za 2 čudlíky
  • pokud na začátku následujícího kola má hráč málo čudlíku nebo málo peněz, je v tomto kole omezen, protože pak nemůže hrát optimálně, takže hráč musí zvažovat tu věc, zda-li se přilišnou snahou o nákup v jednom kole se příliš nevyčerpá pro kolo příští
  • málo čudlíků znamená možnost nasadit pouze 9 čudlíků (nebo dokonce ještě méně), málo peněz se odvijí od toho, kolik věcí se zrovna v tom kterém kole dá koupit za peníze
  • v posledním kole se již čudlíky nešetří vůbec

co hru rozhodnuje:

  • velká nevyrovnanost kartiček misí (některé jsou silné, protože dávají reálné věci, některé jsou slabé, protože dávají pouze pochybné výhody v pokládání)
  • nevyrovnanost v nalízaných zelených kartičkách
  • zářezy od soupeřů při nakupování věcí
  • smůla při závěrečném vyhodnocování erbů
  • věci získané náhodně levně

je třeba podtrhnout ten první bod, když se hráč rozhodne v prvním kole nakoupit 2 korunky za 6 čudlíku (a 2 tahy), tak na tom vydělá nebo prodělá čistě podle toho, co si nalízne za kartu misí (hodně rád by +3 čudlíky, hodně nerad by 1 výhru při remíze)

ostatní postřehy:

  • je možné hrát i mnohem víc agresívně než navrhuju, uvedená strategie není jediná možná

Ještě doplňková tvrzení:

  • 1)pokud jsem při relaci mezi 2 komoditama vycházel z dražebního mechanizmu, je třeba si uvědomit, že cena v tomto mechanizmu je určena počtem použitelných čudlíků, a tento počet se ve hře objevuje v takovém množství, že lze říct, že jakékoliv využití transformace komodit přes tento dražební mechanizmus znamená pro hráče zhruba zisk jednoho čudlíku, tzn. draží-li se průměrně šlechtic nabízející 2 erby za 2 čudlíky, znamená to, že skutečná cena 2 erbů není 4 čudlíky, ale vlastně 5 čudlíků
  • 2)u 1-4 je problém, že cena je 2,5 čudlíku a u 8 a 11 zase, že cena je 1,5 čudlíku, to je samozřejmě neřešitelné, ale u 1-4 se hodí hráčovi dát 3 čudlíky málokdy, takže se hráči mohou "dohodnout" na ceně 2, a u 8 a 11 zase ztráta 1/3 tahu není tak tragická
  • 3)protože hráče znevýhodňuje ve hře nedostatek čudlíků, mají tendenci, že raději draží levné věci než drahé věci, to je prostě fakt, cenu dražších věcí pak ještě tlačí dolů to, že takový hráč toho pak nemůže v kole tolik vydražit, nicméně je třeba si to uvědomit při koupi předmětů penězi, že koupě u 1-4 je výhodná, že cena 3 peníze je velmi levná
  • 4)principiálně je využít čudlík na šlechtici 6 ještě v tom kole, kdy ho získám, zdá se proto, že by hráč měl pokládat na 7 resp. na 10 pouze jeden čudlík,a druhý doplnit práv ze 6, jinak dochází k zbytečným bitkám, to, že někomu zaprasím, a čudlíka ze 6 umístím na remízu, tak to není moje vítězství, protože i já jsem ztratil možnost tohoto čudlíka využít

Jirka bauma 08:30, 13. 3. 2006 (CET)