Lord of the Rings Labyrinth: Porovnání verzí

z deskovehry.cz - od hráčů pro hráče
Skočit na navigaci Skočit na vyhledávání
(Infobox.)
m (Kód.)
 
(Nejsou zobrazeny 3 mezilehlé verze od 2 dalších uživatelů.)
Řádek 1: Řádek 1:
{{Infobox hra
{{Infobox hra
| kód      =  
| kód      = lrl
| název    = Lord of the Rings Labyrinth
| název    = Lord of the Rings Labyrinth
| alt      = Labyrinth: Pán prstenů, Labyrinth: Herr der Ringe
| rodina    = Labyrinth
| foto      =  
| foto      =  
| hráčů    =  
| hráčů    = 2-4
| věk      =  
| věk      = 9
| délka    =  
| délka    = 40 až 60 minut
| autor    =  
| autor    = Max J. Kobbert
| rok      =  
| rok      = 2003
| vydavatel =  
| vydavatel = Ravensburger
| ocenění  =  
| ocenění  =  
| obchod    =  
| obchod    =  
}}
}}
* Počet hráčů: '''2-4'''
Jde v podstatě o hru [[Das Labyrinth der Meister]], tematicky vsazenou do kontextu Tolkienova románu Pán prstenů. Oproti původní hře jsou zde upravená některá pravidla a hraje se o více předmětů.
* Doporučený věk: '''od 9 let'''
* Délka hry: '''40 až 60 minut'''
* Vydavatel: '''Ravensburger'''
* Rok vydání: '''2003'''
* Autor: '''[[Max J. Kobbert]]'''


= Pravidla =
= Pravidla =


==Herní materiál==
 
== Herní materiál ==
 
* 1 hrací deska
* 1 hrací deska
* 34 dílků labyrintu
* 34 dílků labyrintu
Řádek 30: Řádek 29:
* 12 kouzelných dřevěných hůlek
* 12 kouzelných dřevěných hůlek


==Cíl hry==
 
== Cíl hry ==
 


Zkuste posbírat za pomocí důmyslného posouvání dílků labyrintu žetony dobrodružství. Ty se sbírají postupně od toho z nejmenší hodnotou po ty s největší. Když seberete značku dobrodružství, dostanete za něj tolik bodů, kolik je jeho hodnota. Taktéž lze získat bonus za vyložení karty dobrodružství. Vítěz je hráč, který bude mít na konci hry nejvíce bodů.
Zkuste posbírat za pomocí důmyslného posouvání dílků labyrintu žetony dobrodružství. Ty se sbírají postupně od toho z nejmenší hodnotou po ty s největší. Když seberete značku dobrodružství, dostanete za něj tolik bodů, kolik je jeho hodnota. Taktéž lze získat bonus za vyložení karty dobrodružství. Vítěz je hráč, který bude mít na konci hry nejvíce bodů.


==Příprava hry==
 
== Příprava hry ==
 


Karty bludiště zamíchejte a náhodně rozmístěte na hrací desce z nich vytvořte soubor chodeb a slepých cest. Jeden dílek nechejte mimo hrací desku. Bude využit během hry k posouvání řad labyrintu.
Karty bludiště zamíchejte a náhodně rozmístěte na hrací desce z nich vytvořte soubor chodeb a slepých cest. Jeden dílek nechejte mimo hrací desku. Bude využit během hry k posouvání řad labyrintu.
Řádek 43: Řádek 46:
Zbývající hůlky a bonusové značky jsou pro tuto chvíli dány stranou. Budou použity později.
Zbývající hůlky a bonusové značky jsou pro tuto chvíli dány stranou. Budou použity později.


==Průběh hry==
 
== Průběh hry ==
 


Hru začíná nejmenší hráč, protože jen nejmenší hráč může změnit průbě hry. Dále se pokračuje ve směru hodinových ručiček.
Hru začíná nejmenší hráč, protože jen nejmenší hráč může změnit průbě hry. Dále se pokračuje ve směru hodinových ručiček.
Řádek 53: Řádek 58:
* Zahrát magickou hůlku a začít své bonusové kolo opět od prvního kroku (pouze jednou za kolo)
* Zahrát magickou hůlku a začít své bonusové kolo opět od prvního kroku (pouze jednou za kolo)


===Posun chodeb labyrintu===
 
=== Posun chodeb labyrintu ===
 


Na okraji hrací desky je dvanáct značek. Na začátku svého tahu si vezměte nadbývající dílek a na jednom z vyznačených míst ho zasuňte do labyrintu. Když už  se jednou pohnulo labyrintem nejde vzít tuto akci zpět. Není možné zahrát proti tah (opačný k předešlému, kdy se stav plánu vrací do stejné polohy). Dílek, který byl vystrčen zůstává, tak kde je, dokud není použit znovu k pohybu novou řadou. To je základní pohyb řad labyrintu.
Na okraji hrací desky je dvanáct značek. Na začátku svého tahu si vezměte nadbývající dílek a na jednom z vyznačených míst ho zasuňte do labyrintu. Když už  se jednou pohnulo labyrintem nejde vzít tuto akci zpět. Není možné zahrát proti tah (opačný k předešlému, kdy se stav plánu vrací do stejné polohy). Dílek, který byl vystrčen zůstává, tak kde je, dokud není použit znovu k pohybu novou řadou. To je základní pohyb řad labyrintu.
Řádek 59: Řádek 66:
Pokud hráčova je figurka nebo značka dobrodružství vystrčena z plánu, je dána na nově přiloženou kartičku. Pokud se to stane hráči, který je momentálně na řadu, nebere se tato akce jako tah figurkou.
Pokud hráčova je figurka nebo značka dobrodružství vystrčena z plánu, je dána na nově přiloženou kartičku. Pokud se to stane hráči, který je momentálně na řadu, nebere se tato akce jako tah figurkou.


===Pohyb figurkou===
 
=== Pohyb figurkou ===
 


Po pohybu labyrintu pohněte svou figurkou na jakýkoliv dílek s podmínkou, že vaše cesta není přerušena zdí labyrintu. Počet figurek na jednom políčku není omezen. Nezřídka budete schopni sebrat značku dobrodružství v jednom tahu. Pokud se vám to nepovede, vytvořte si alespoň dobrou pozici pro další kolo. Když chcete vzít značku dobrodružství, musíte přijít na dílek, na němž leží, z jiného dílku. To znemožní hráčům v stání na žetonu s úmysle pozdějšího sebrání.
Po pohybu labyrintu pohněte svou figurkou na jakýkoliv dílek s podmínkou, že vaše cesta není přerušena zdí labyrintu. Počet figurek na jednom políčku není omezen. Nezřídka budete schopni sebrat značku dobrodružství v jednom tahu. Pokud se vám to nepovede, vytvořte si alespoň dobrou pozici pro další kolo. Když chcete vzít značku dobrodružství, musíte přijít na dílek, na němž leží, z jiného dílku. To znemožní hráčům v stání na žetonu s úmysle pozdějšího sebrání.


===Sbírání žetonů===
 
=== Sbírání žetonů ===
 


Pamatujte, že značky se musí sbírat postupně. To znamená, že první se musí získat žeton číslo jedna, pak číslo 2 … Po žetonu číslo 23 následuje žeton s číslem 30. Když seberete značku dobrodružství položte si ho viditelně před sebe. Sebráním značky končí hráčovo kolo a začíná kolo dalšího hráče. (Podívejte se na část pravidel o hraní magické hůlky).
Pamatujte, že značky se musí sbírat postupně. To znamená, že první se musí získat žeton číslo jedna, pak číslo 2 … Po žetonu číslo 23 následuje žeton s číslem 30. Když seberete značku dobrodružství položte si ho viditelně před sebe. Sebráním značky končí hráčovo kolo a začíná kolo dalšího hráče. (Podívejte se na část pravidel o hraní magické hůlky).


===Zahrání magické hůlky===
 
=== Zahrání magické hůlky ===
 


V průběhu hry může hráč odhodit magickou hůlku. Dostane tak jedno extra kolo,které zahraje neprodleně po svém. Hráč může za jedno kolo zahrát pouze jednu hůlku.
V průběhu hry může hráč odhodit magickou hůlku. Dostane tak jedno extra kolo,které zahraje neprodleně po svém. Hráč může za jedno kolo zahrát pouze jednu hůlku.


==Hraní karet dobrodružství==
 
== Hraní karet dobrodružství ==
 


Když se vám podaří sebrat značku dobrodružství, ke které máte příslušnou kartu dobrodružství, dostane bonusový žeton s hodnoty deset bodů. Když kartu vlastní jiný hráč,než ten, který získal žeton, nedostane bonus nikdo. Když hráč sebere značku dobrodružství umísti kartu dobrodružství vrchní stranou nahoru okolo hracího plánu, takže po přiložení poslední karty vznikne kruh.  
Když se vám podaří sebrat značku dobrodružství, ke které máte příslušnou kartu dobrodružství, dostane bonusový žeton s hodnoty deset bodů. Když kartu vlastní jiný hráč,než ten, který získal žeton, nedostane bonus nikdo. Když hráč sebere značku dobrodružství umísti kartu dobrodružství vrchní stranou nahoru okolo hracího plánu, takže po přiložení poslední karty vznikne kruh.  
Když je zahrána karta s Gandalfem (č.7 a 14) všichni hráči dostanou ze zásoby magickou hůlku.
Když je zahrána karta s Gandalfem (č.7 a 14) všichni hráči dostanou ze zásoby magickou hůlku.


==Konec hry==
 
== Konec hry ==
 


Když je sebrána poslední značka dobrodružství je konec hry. Každý hráč si teď sečte hodnoty jim ukořistěných žetonů. K výsledků si přičte ještě dalších deset bodů za každou bonusovou značku, kterou vlastní. Vítěz je hráč s největším počtem vítězných bodů. V případě shody je to hráč s největším počtem značek dobrodružství.
Když je sebrána poslední značka dobrodružství je konec hry. Každý hráč si teď sečte hodnoty jim ukořistěných žetonů. K výsledků si přičte ještě dalších deset bodů za každou bonusovou značku, kterou vlastní. Vítěz je hráč s největším počtem vítězných bodů. V případě shody je to hráč s největším počtem značek dobrodružství.
= Odkazy =
* Tato hra na [http://hrejsi.cz/cgi/hry/hry.pl?hra=lab hrejsi.cz]

Aktuální verze z 15. 4. 2008, 10:44

Jiné názvy Labyrinth: Pán prstenů, Labyrinth: Herr der Ringe
Rodina her Labyrinth
Počet hráčů 2-4
Doporučený věk 9
Délka hry 40 až 60 minut
Autor Max J. Kobbert
Vydání
2003 Ravensburger Lord of the Rings Labyrinth

Jde v podstatě o hru Das Labyrinth der Meister, tematicky vsazenou do kontextu Tolkienova románu Pán prstenů. Oproti původní hře jsou zde upravená některá pravidla a hraje se o více předmětů.

Pravidla

Herní materiál

  • 1 hrací deska
  • 34 dílků labyrintu
  • 24 karet dobrodružství
  • 24 značek dobrodružství
  • 24 bonusových značek
  • 4 hrací figurky
  • 12 kouzelných dřevěných hůlek


Cíl hry

Zkuste posbírat za pomocí důmyslného posouvání dílků labyrintu žetony dobrodružství. Ty se sbírají postupně od toho z nejmenší hodnotou po ty s největší. Když seberete značku dobrodružství, dostanete za něj tolik bodů, kolik je jeho hodnota. Taktéž lze získat bonus za vyložení karty dobrodružství. Vítěz je hráč, který bude mít na konci hry nejvíce bodů.


Příprava hry

Karty bludiště zamíchejte a náhodně rozmístěte na hrací desce z nich vytvořte soubor chodeb a slepých cest. Jeden dílek nechejte mimo hrací desku. Bude využit během hry k posouvání řad labyrintu. Každý hráč si vybere figurku a umístí ji na startovní příslušné barvy. Dvacet čtyři značek dobrodružství se zamíchají a dle nákresu se rozmístí na hrací desku. Dvacet čtyři karet dobrodružství jsou dobře zamíchány a rozdány mezi hráče. Hráči smí neukázat své karty soupeřům. Každý hráč dostane magickou hůlku. Zbývající hůlky a bonusové značky jsou pro tuto chvíli dány stranou. Budou použity později.


Průběh hry

Hru začíná nejmenší hráč, protože jen nejmenší hráč může změnit průbě hry. Dále se pokračuje ve směru hodinových ručiček.

Každé kolo se skládá z těchto částí:

  • Posun chodeb labyrintu (povinné)
  • Pohnout figurkou (nepovinné)
  • Sebrat značku dobrodružství (pokud je to možné)
  • Zahrát magickou hůlku a začít své bonusové kolo opět od prvního kroku (pouze jednou za kolo)


Posun chodeb labyrintu

Na okraji hrací desky je dvanáct značek. Na začátku svého tahu si vezměte nadbývající dílek a na jednom z vyznačených míst ho zasuňte do labyrintu. Když už se jednou pohnulo labyrintem nejde vzít tuto akci zpět. Není možné zahrát proti tah (opačný k předešlému, kdy se stav plánu vrací do stejné polohy). Dílek, který byl vystrčen zůstává, tak kde je, dokud není použit znovu k pohybu novou řadou. To je základní pohyb řad labyrintu. Labyrintem musíte pohnout i v případě, že si pohybem překazíte možnost vzít značku dobrodružství. Pokud hráčova je figurka nebo značka dobrodružství vystrčena z plánu, je dána na nově přiloženou kartičku. Pokud se to stane hráči, který je momentálně na řadu, nebere se tato akce jako tah figurkou.


Pohyb figurkou

Po pohybu labyrintu pohněte svou figurkou na jakýkoliv dílek s podmínkou, že vaše cesta není přerušena zdí labyrintu. Počet figurek na jednom políčku není omezen. Nezřídka budete schopni sebrat značku dobrodružství v jednom tahu. Pokud se vám to nepovede, vytvořte si alespoň dobrou pozici pro další kolo. Když chcete vzít značku dobrodružství, musíte přijít na dílek, na němž leží, z jiného dílku. To znemožní hráčům v stání na žetonu s úmysle pozdějšího sebrání.


Sbírání žetonů

Pamatujte, že značky se musí sbírat postupně. To znamená, že první se musí získat žeton číslo jedna, pak číslo 2 … Po žetonu číslo 23 následuje žeton s číslem 30. Když seberete značku dobrodružství položte si ho viditelně před sebe. Sebráním značky končí hráčovo kolo a začíná kolo dalšího hráče. (Podívejte se na část pravidel o hraní magické hůlky).


Zahrání magické hůlky

V průběhu hry může hráč odhodit magickou hůlku. Dostane tak jedno extra kolo,které zahraje neprodleně po svém. Hráč může za jedno kolo zahrát pouze jednu hůlku.


Hraní karet dobrodružství

Když se vám podaří sebrat značku dobrodružství, ke které máte příslušnou kartu dobrodružství, dostane bonusový žeton s hodnoty deset bodů. Když kartu vlastní jiný hráč,než ten, který získal žeton, nedostane bonus nikdo. Když hráč sebere značku dobrodružství umísti kartu dobrodružství vrchní stranou nahoru okolo hracího plánu, takže po přiložení poslední karty vznikne kruh. Když je zahrána karta s Gandalfem (č.7 a 14) všichni hráči dostanou ze zásoby magickou hůlku.


Konec hry

Když je sebrána poslední značka dobrodružství je konec hry. Každý hráč si teď sečte hodnoty jim ukořistěných žetonů. K výsledků si přičte ještě dalších deset bodů za každou bonusovou značku, kterou vlastní. Vítěz je hráč s největším počtem vítězných bodů. V případě shody je to hráč s největším počtem značek dobrodružství.

Odkazy