Logik

z deskovehry.cz - od hráčů pro hráče
Skočit na navigaci Skočit na vyhledávání
Verze k tisku již není podporovaná a může obsahovat chyby s vykreslováním. Aktualizujte si prosím záložky ve svém prohlížeči a použijte prosím zabudovanou funkci prohlížeče pro tisknutí.
Jiné názvy Mastermind, Super Mastermind, Secret Code
Počet hráčů 2
Doporučený věk 8
Délka hry 15 až 30 minut
Autor Mordecai Meirowitz
Vydání
1971, 1975 Europlasten Logik
Ocenění first ever Game of the Year Award in 1973

Logickou úvahou se snažíte uhodnout barevnou kombinaci, kterou vymyslel váš soupeř.

Hra se objevila pod názvem Mastermind v roce 1971, kód byl původně jen čtyřmístný a ve hře bylo jen šest barev. Rozšířená verze, která se objevila v roce 1975 pod názvem Super Mastermind, se vyráběla i v Československu, a to pod názvem Logik.

Pravidla

Herní materiál

  • Hrací plán
  • 160 hracích kolíčků - 8 barev po 20 kusech
  • 60 vyhodnocovacích kolíčků - 25 černých a 35 bílých


Průběh hry

  • Jeden hráč umístí pod stříšku jakoukoliv kombinaci pěti hracích kolíčků. Jedna barva smí být zastoupena více než 1×. U pokročilejších hráčů je možné použít jako devátou barvu prázdný otvor.
  • Druhý hráč se s pomocí údajů informativních kolíčků snaží co nejnižším počtem pokusů uhodnout skrytou kombinaci.
  • Druhý hráč umístí do první řady libovolnou kombinaci hracích kolíčků. První hráč pak provede vyhodnocení.
  • Vyhodnocení se provede následovně
    • Jestliže druhý hráč umístil hrací kolíček tak, že jeho barva i umístění odpovídá kolíčku pod stříškou, první hráč umístí do této řady černý vyhodnocovací kolíček.
    • Odpovídá-li jen barva kolíčku, ale jeho pozice je odlišná, označí toto první hráč bílým kolíčkem.
    • Vyhodnocovací kolíčky se umisťují od kraje, a to nejprve černé pak bílé. To proto aby nebylo jasné za který hrací kolíček je ten který vyhodnocovací.
  • Hádající hráč má 10 pokusů na to aby uhodl schovanou kombinaci. Po uhodnutí, nebo vyčerpání všech pokusů první hráč ukáže skrytou kombinaci.
  • Poté si oba hráči své role vymění a vítězí hráč, který uhodl kombinaci na nižší počet pokusů.
  • Jestliže se ukáže, že hráč vyhodnotil špatně kombinaci druhého hráče, je tah ve kterém k této chybě došlo považován za tah, ve kterém hráč kombinaci uhodl.


Poznámka

Jelikož je v současné době hra vyráběna mnoha výrobci, je samozřejmě více než pravděpodobné, že se setkáte s variantami které mají jiný počet barev a kolíčků.

Odkazy