Lines of Action: Porovnání verzí

z deskovehry.cz - od hráčů pro hráče
Skočit na navigaci Skočit na vyhledávání
Řádek 26: Řádek 26:


==Konec hry==
==Konec hry==
*Hra končí, jakmile kameny jedné barvy tvoří souvislý útvar, tj. z kteréhokoli kamene této barvy lze do kteréhokoli jiného kamene téže barvy doputovat jako šachový král, aniž by se vkročilo na pole neobsazené kamenem této barvy. Vítězem je hráč, kterému útvar patří, bez ohledu na to, zda útvar vznikl jeho tahem nebo tahem soupeře (vyhozením kamene).
Hra končí, jakmile jsou všechny kameny jednoho z hráčů '''spojeny do jedné jediné skupiny'''. Přitom dva kameny jsou považovány za sousedící pokud jsou na polích, které se dotýkají rohem nebo hranou. |
 
Vítězem je hráč, jehož kameny jsou spojeny do jediné skupiny, bez ohledu na to, zda je na tahu. Výjimečně se může stát, že se najednou spojí do jedné skupiny kameny jednoho i druhého hráče. Pak ten, kdo právě provedl tah '''prohrál'''.
 
Poznámky:
* Může se skutečně stát, že vyhrajete v tahu soupeře, pokud například soupeř sebere váš jediný kámen, který ještě nebyl připojen.
* V původních pravidlech byla situace, kdy oba dva hráči seskupí kameny v jedné chvíli považována za remízu. Pravidlo vzniklo na popud hráčů, hrající hru turnajově. Remízy v tomto případě jsou většinou považovány za problém.

Verze z 24. 4. 2006, 19:45

Hrací potřeby

  • Šachovnice 8×8
  • 12 bílých kamenů
  • 12 černých kamenů

Cíl hry

  • Co nejdříve své kameny spojit do jediné souvislé řady nebo útvaru.

Průběh hry

  • Hráči rozestaví své kameny po obvodu šachovnice. Každý má obě protilehlé strany. Rohy zůstanou volné.
  • Hráči si vylosují, kdo bude začínat.
  • Každý hráč musí táhnout o tolik polí, kolik na té které řadě (i diagonále) stojí kamenů. *Pokud nemůže táhnout o tolik polí, tah připadne soupeři.
  • Pokud na cílovém poli stojí kámen soupeře, musí jej vyhodit.
  • Pokud na cílovém poli stojí jeho vlastní kámen, nemůže táhnout.
  • Tahem smí přeskakovat své kameny.
  • Nesmí táhnout, pokud by přeskakoval soupeřovy kameny.

Konec hry

Hra končí, jakmile jsou všechny kameny jednoho z hráčů spojeny do jedné jediné skupiny. Přitom dva kameny jsou považovány za sousedící pokud jsou na polích, které se dotýkají rohem nebo hranou. |

Vítězem je hráč, jehož kameny jsou spojeny do jediné skupiny, bez ohledu na to, zda je na tahu. Výjimečně se může stát, že se najednou spojí do jedné skupiny kameny jednoho i druhého hráče. Pak ten, kdo právě provedl tah prohrál.

Poznámky:

  • Může se skutečně stát, že vyhrajete v tahu soupeře, pokud například soupeř sebere váš jediný kámen, který ještě nebyl připojen.
  • V původních pravidlech byla situace, kdy oba dva hráči seskupí kameny v jedné chvíli považována za remízu. Pravidlo vzniklo na popud hráčů, hrající hru turnajově. Remízy v tomto případě jsou většinou považovány za problém.