Hoyito: Porovnání verzí

z deskovehry.cz - od hráčů pro hráče
Skočit na navigaci Skočit na vyhledávání
 
(Infobox.)
Řádek 1: Řádek 1:
{{Infobox hra
| kód      =
| název    = Hoyito
| foto      =
| hráčů    =
| věk      =
| délka    =
| autor    =
| rok      =
| vydavatel =
| ocenění  =
| obchod    =
}}
[[Kategorie:Abstraktní hry]]
[[Kategorie:Abstraktní hry]]
''zpět na [[Mankalové hry]]''
''zpět na [[Mankalové hry]]''


Hoyito, též známá jako El Hoyito nebo Casitas o Mate, je mankalová hra, která se hraje v Dominikánské republice. Hoyito znamená malou jamku, zatímco Casitas znamená domy. Mate je název zrnek, která se používají ke hře.
Hoyito, též známá jako El Hoyito nebo Casitas o Mate, je mankalová hra, která se hraje v Dominikánské republice. Hoyito znamená malou jamku, zatímco Casitas znamená domy. Mate je název zrnek, která se používají ke hře.


== Hrací deska ==
== Hrací deska ==

Verze z 15. 6. 2007, 11:05

[[Kategorie:]]

Počet hráčů

zpět na Mankalové hry

Hoyito, též známá jako El Hoyito nebo Casitas o Mate, je mankalová hra, která se hraje v Dominikánské republice. Hoyito znamená malou jamku, zatímco Casitas znamená domy. Mate je název zrnek, která se používají ke hře.

Hrací deska

  • Jamky ve dvou řadách po šesti.

Příprava hry

  • Deska se položí podélně mezi oba hráče. Hráči patří 6 jamek v řadě blíže k němu
  • Před začátkem hry se do jamek rovnoměrně rozdělí 48 kamenů, tj. 4 kameny do každé jamky.

Průběh hry

  • Hráč na tahu vyjme obsah své jamky a rozdělí do každé jamky jeden kámen proti směru hodinových ručiček, počínaje jamkou, která sousedí s právě vybranou jamkou.
  • Pokud poslední kámen je umístěn do jamky, ve které již byly kameny, jsou tyto kameny také vyjmuty a rozděleny.
  • Pokud poslední kámen je umístěn do jamky, ve které jsou 4 kameny, hráč zajme obsah této jamky. Hráč se podívá do jamky, která předcházela této jamce a pokud i v ní jsou přesně 4 kameny, zajme i obsah této jamky. Takto může postupovat až do okamžiku, kdy v předchozí jamce je jiný počet kamenů.
  • Hráč, který provedl zajímání, hraje ještě jednou.
  • Pokud hráč umístí poslední kámen do prázdné jamky, jeho tah končí a hraje soupeř.
  • Pokud hráč na tahu nemá ve své jamce žádný kámen, vzdá se tahu a hraje soupeř.

Konec hry

  • Hráč, který zajme kameny tak, že na desce zbydou pouze 4 kameny, zajme i tyto 4 kameny a hra končí.
  • Hráč, který zajal více kamenů, se stává vítězem.