Herní mechanizmy: Porovnání verzí

z deskovehry.cz - od hráčů pro hráče
Skočit na navigaci Skočit na vyhledávání
m
m
Řádek 1: Řádek 1:
Prvkem [[deskripce her]] je soubor herních mechanizmů, ze kterých je hra složena. Prakticky je tento koncept rozpracován například na [http://boardgamegeek.com]. Mechanizmus je ucelená část hry či pravidel, která tvoří jeden aspekt hry. Hra se obvykle skládá z mnoha herních mechanizmů a  mechanizmus se může objevovat v mnoha různých hrách.  
Prvkem [[deskripce her]] je soubor herních mechanizmů, ze kterých je hra složena. Prakticky je tento koncept rozpracován například na [http://boardgamegeek.com]. Mechanizmus je ucelená část hry či pravidel, která tvoří jeden aspekt hry. Hra se obvykle skládá z mnoha herních mechanizmů a  mechanizmus se může objevovat v mnoha různých hrách.  


Například herní mechnizmus hoď-jeď (hoď kostkou a popojeď o hozený počet polí) je velmi b26n7 a objevuje se v mnoha hrách.
''Například herní mechnizmus hoď-jeď'' je velmi běžný a objevuje se v mnoha hrách. Znamená prostě, že hráč hodí nějakým házedlem (obvykle kostokou nebo více kostkami) a nějaký herní objekt je přesunut způsobem závislým na výsledku hodu. Mechanizmus sám o sobě neříká čím se hází a jak přesvě závisí pohyb na výsledku hodu. To už je určeno pravidly té které hry.


Když chtějí [[hráči]] stručně popsat pravidla hry, hovoří často právě o mechanizmech místo toho aby mluvili o konkrétních pravidlech. Je to jeden z dobrých způsobů jak popsat o čem ta hra vlasně je (jeden ze způsobů [[deskripce]]).


Zde je seznam výrazných herních mechanizmů:
 
 
Zde je seznam některých herních mechanizmů:


*
*

Verze z 11. 3. 2006, 01:59

Prvkem deskripce her je soubor herních mechanizmů, ze kterých je hra složena. Prakticky je tento koncept rozpracován například na [1]. Mechanizmus je ucelená část hry či pravidel, která tvoří jeden aspekt hry. Hra se obvykle skládá z mnoha herních mechanizmů a mechanizmus se může objevovat v mnoha různých hrách.

Například herní mechnizmus hoď-jeď je velmi běžný a objevuje se v mnoha hrách. Znamená prostě, že hráč hodí nějakým házedlem (obvykle kostokou nebo více kostkami) a nějaký herní objekt je přesunut způsobem závislým na výsledku hodu. Mechanizmus sám o sobě neříká čím se hází a jak přesvě závisí pohyb na výsledku hodu. To už je určeno pravidly té které hry.

Když chtějí hráči stručně popsat pravidla hry, hovoří často právě o mechanizmech místo toho aby mluvili o konkrétních pravidlech. Je to jeden z dobrých způsobů jak popsat o čem ta hra vlasně je (jeden ze způsobů deskripce).


Zde je seznam některých herních mechanizmů: