Halli Galli: Porovnání verzí

z deskovehry.cz - od hráčů pro hráče
Skočit na navigaci Skočit na vyhledávání
(hrube nahrani pravidel od JB)
(a sakra to byl error)
Řádek 11: Řádek 11:


Hra, kde zjistíte, jak jste na tom s postřehem a rychlou reakcí. Nejpohotovější vyhrává!
Hra, kde zjistíte, jak jste na tom s postřehem a rychlou reakcí. Nejpohotovější vyhrává!
== Halali ==
Jedná se o soubor 2 armád (přesněji řečeno v lese se vyskytujích individuí), na konci hry se vyhodnotí, kdo sebral větší hodnotu jednotek soupeře.
=== Počet hráčů ===
2 hráči
=== Obsah ===
1 herní plán, šachovnice 7x7 plus 4 východy z plánu nacházející se u prostředních polí všech 4 stran plánu
8 kartiček modrých (šelmy), z toho 2 medvědi a 6 lišek
10 kartiček hnědých (lidi), z toho 2 dřevorubci a 8 lovců
30 neutrálních zelených kartiček  7 kachen, 8 bažantů a 15 stromů
všech 48 kartiček má stejnou rubovou stranu
=== Zahájení hry ===
Kartičky se zamíchají a položí rubovou stranou na herní plán, prostřední pole se ponechá prázdné.
Hráči se domluví, kdo bude hrát za lidi a kdo za šelmy.
Hru zahajují šelmy.
=== Průběh hry ===
Hráči se střídají v tazích.
V jednom tahu může hráč buď otočit libovolnou jednu kartičku lícovou stranou nahoru, nebo pohnout se svou vlastní nebo neutrální jednou kartičkou.
Tah je povinný.
Otáčení kartiček:
Není povoleno při otočení kartičky s ní rotovat, otáčí se vždy překlopením kartičky ve směru od sebe. (Toto pravidlo se musí dodržovat kvůli kartičkám lovců.)
Pohyb kartiček:
Všechny kartičky se smějí pohybovat pouze vertikálně nebo horizontálně.
V jednom tahu je možno vykonat pohyb kartičkou pouze v jednom směru.
Kartičky se smějí pohybovat pouze po neobsazených polí (vyjma pravidla o sebrání kartičky).
Je zakázáno tahnout kartičkou na pole, ze kterého tato kartička právě přišla v předchozím tahu.
Jestliže jeden hráč ve svém tahu táhnul nějakou neutrální kartičkou nebo tuto kartičku právě otočil, nesmí s ní jeho soupeř v následujícím tahu táhnout.
Mědvěd a dřevorubec se smí pohybovat pouze na sousední pole, ostatní figurky se mohou pohybovat o libovolný počet polí.
Kartička může v rámci svého pohybu sebrat neutrální kartičku nebo kartičku soupeře, nachází-li se tato ve směru pohybu kartičky (a je-li již otočená). V takovém případě pak musí na tomto poli ukončit svůj pohyb.
Je přesně určeno, která kartička smí sebrat kterou:
• dřevorubec smí sebrat pouze strom
• lovec smí sebrat medvěda, lišku, kachnu nebo bažanta, ale pouze ve směru pušky (na rozdíl od pohybu, který smí vykonat v libovolném směru)
• medvěd smí sebrat pouze lovce nebo dřevorubce
• liška smí sebrat pouze kachnu nebo bažanta
=== Konec hry ===
Závěrečná fáze hry začíná po otočení poslední zakryté karty.
V závěrečné fázi, kromě normálního tahu, je možno též vyvést kartičku z hracího plánu jedním ze 4 východů. Hráč, který vyvedl kartičku ven, ji získává.  Získané kartičky se hodnotí stejným způsobem jako sebrané kartičky.
Každý hráč zahraje v závěrečné fázi 5 tahů, poté hra končí.
Hráči si sečtou body za jednotlivé sebrané a získané kartičky. Vítězí hráč, který dosáhl více bodů.
Bodové hodnoty kartiček:
• medvěd - 10 bodů
• liška - 5 bodů
• lovec - 5 bodů
• dřevorubec - 5 bodů
• bažant - 3 body
• kachna - 2 body
• strom - 2 body

Verze z 23. 2. 2006, 22:57

  • Počet hráčů: 2-6
  • Doporučený věk: nejméně 6 let
  • Délka hry: 15 až 20 minut
  • Vydavatel: Amigo
  • Rok vydání: 1992
  • Autor: Haim Shafir

Hráči jeden po druhém otáčí karty. Jakmile hráč otočí kartu a na stole se objeví 5 stejných druhů ovoce, cinkne na zvonek a všechny vyložené karty jsou jeho. Cílem hry je získat co nejvíce karet.

Hra, kde zjistíte, jak jste na tom s postřehem a rychlou reakcí. Nejpohotovější vyhrává!