Expedition: Porovnání verzí

z deskovehry.cz - od hráčů pro hráče
Skočit na navigaci Skočit na vyhledávání
Řádek 8: Řádek 8:
{{Autor|Wolfgang Kramer}}
{{Autor|Wolfgang Kramer}}
{{Ocenění|[[Deutscher Spiele Preis 1997]] - 8. místo, [[Spiel des Jahres 1997]] - nominace}}
{{Ocenění|[[Deutscher Spiele Preis 1997]] - 8. místo, [[Spiel des Jahres 1997]] - nominace}}




Řádek 19: Řádek 20:
'''Hrací potřeby:'''
'''Hrací potřeby:'''


-návod
návod


-hrací deska
hrací deska


-79 karwet cílů výpravy
79 karet cílů výpravy


-135 šipek ve třech barvách
135 šipek ve třech barvách


-31 cestovních kupónů
31 cestovních kupónů
 
60 žetonů v šesti barvách


-60 žetonů v šesti barvách


'''1. Cíl hry'''
'''1. Cíl hry'''
Řádek 35: Řádek 37:
Každý hráč dostane na začátku určitý počet karet se zadáním cílů výpravy. Tyto cíle představují různámísta na světě. Na kartě je stejný obrázek jako na příslušném místě hrací desky.
Každý hráč dostane na začátku určitý počet karet se zadáním cílů výpravy. Tyto cíle představují různámísta na světě. Na kartě je stejný obrázek jako na příslušném místě hrací desky.
Hráči vedou kolem světa tři na sobě nezávislé, neutrální expedice. Pokuď expedice dorazí do místa, k němuž má některý z hráčů odpovídající kartu s cílem výpravy, pak hráč tuto kartu vyloží a obdrží bod. '''Kdo má na konci hry nejvíce bodů, vyhrává.'''
Hráči vedou kolem světa tři na sobě nezávislé, neutrální expedice. Pokuď expedice dorazí do místa, k němuž má některý z hráčů odpovídající kartu s cílem výpravy, pak hráč tuto kartu vyloží a obdrží bod. '''Kdo má na konci hry nejvíce bodů, vyhrává.'''
'''2. Příprava a hrací potřeby'''
2.1 Hrací deska
Rozložte hrací desku. Na desce nejdete jednotlivé kontinenty světa. Síť přerušovaných čar (trasy výprav) spojuje různobarevne body.
Všechny místa s obrazky a názvem jsou '''cíle výpravy''' a patří k nim vždy odpovídající '''karta'''. Barva bodu na mapě odpovídá barvě pozadí na dané kartě.
Když expedice dorazí do takového místa, všichni hráči si prohlédnou své karty, zda nemají kartu náležící právě k tomuto místu. Hráč, který tuto kartu má, ji vyloží a nezáleží na tom, zda právě on byl na tahu či nikoliv.
Na trasách expedic se nacházejí '''zelené''' a '''červené body - zastávky'''. Každý hráč, který dovede expedici k takovému místu, má určité výhody navíc.
'''Zelená zastávka''' - umožňuje hráči, aby ihned položil ještě jednu šipku k libovolne expedici.
'''Červená zastávka''' - hráč obdrží jeden cestovní kupón.
Na levé a pravé straně hrací desky jsou vždy tři červené zastávky s bílou šipkou. Tak jsou označena místa, kde expedice může '''navázat''' na protilehlé straně hrací desky.





Verze z 25. 4. 2006, 16:59

Jiné názvy: Expedice, Expedition, National Geographic Expedition, Terra-X



Pravidla


Hrací potřeby:

návod

hrací deska

79 karet cílů výpravy

135 šipek ve třech barvách

31 cestovních kupónů

60 žetonů v šesti barvách


1. Cíl hry

Každý hráč dostane na začátku určitý počet karet se zadáním cílů výpravy. Tyto cíle představují různámísta na světě. Na kartě je stejný obrázek jako na příslušném místě hrací desky. Hráči vedou kolem světa tři na sobě nezávislé, neutrální expedice. Pokuď expedice dorazí do místa, k němuž má některý z hráčů odpovídající kartu s cílem výpravy, pak hráč tuto kartu vyloží a obdrží bod. Kdo má na konci hry nejvíce bodů, vyhrává.


2. Příprava a hrací potřeby

2.1 Hrací deska Rozložte hrací desku. Na desce nejdete jednotlivé kontinenty světa. Síť přerušovaných čar (trasy výprav) spojuje různobarevne body. Všechny místa s obrazky a názvem jsou cíle výpravy a patří k nim vždy odpovídající karta. Barva bodu na mapě odpovídá barvě pozadí na dané kartě. Když expedice dorazí do takového místa, všichni hráči si prohlédnou své karty, zda nemají kartu náležící právě k tomuto místu. Hráč, který tuto kartu má, ji vyloží a nezáleží na tom, zda právě on byl na tahu či nikoliv. Na trasách expedic se nacházejí zelené a červené body - zastávky. Každý hráč, který dovede expedici k takovému místu, má určité výhody navíc. Zelená zastávka - umožňuje hráči, aby ihned položil ještě jednu šipku k libovolne expedici. Červená zastávka - hráč obdrží jeden cestovní kupón. Na levé a pravé straně hrací desky jsou vždy tři červené zastávky s bílou šipkou. Tak jsou označena místa, kde expedice může navázat na protilehlé straně hrací desky.



Za překlad pravidel děkujeme Renatě Majerové.

Peta.nek 16:45, 25. 4. 2006 (CEST)