Diskuse:Carrom: Porovnání verzí

z deskovehry.cz - od hráčů pro hráče
Skočit na navigaci Skočit na vyhledávání
Řádek 81: Řádek 81:


- pokud hráč nemá žádný ponořený kámen, trest neproběhne
- pokud hráč nemá žádný ponořený kámen, trest neproběhne


Pokud se vyskytnou sporné okamžiky, na jejich řešení si vyhrazuje právo pořadatel.
Pokud se vyskytnou sporné okamžiky, na jejich řešení si vyhrazuje právo pořadatel.

Verze z 12. 3. 2007, 12:19

== CARROM - PRAVIDLA HRY ==


Účel hry


- dříve než soupeř ponořit své kameny do kapes k tomu určených, nasbírat 15

 bodů, tím vyhrát celou hru 

Bodování


- hráč, který v jedné hře potopí všechny kameny jako první, získává tolik

 bodů, kolik zůstane kamenů na desce soupeři, pokud potopil a potvrdil 
 královnu připočítá si 3 body / pouze do 11 bodů včetně /

- pokud hráč potopí poslední soupeřův kámen - prohrává - jako by ho potopil

 soupeř

- pokud hráč potopí poslední soupeřův kámen při potvrzování královny –

 prohrál –královna se počítá soupeři

- pokud hráč potopí poslední kámen / svůj či soupeřův / a královna zůstane na

 ploše – prohrál min. 3:0

- pokud hráč potopí svůj poslední kámen spolu se strikerem – prohrál 3:0 nebo

 1:0, podle toho, kdo potvrdil královnu


Hra


- první hra začíná losem, další se pravidelně střídají

- začíná hráč s bílými kameny

- při rozstřelu si kameny hráč může natočit jak chce, královna musí zůstat na

 středu 

- pokud se striker při rozstřelu nedotkne žádného kamene, má hráč povoleny

 max. další dva pokusy, pak začíná soupeř

- hraje se max. 5 her

- smí se hrát všemi směry

- na kameny, které leží nebo se dotýkají základní čáry, se nesmí hrát přímo

- červený střed patří pouze královně / jeli to možné /

- ostatní kameny se kladou do kruhu ve středu hrací desky

- keramvála hraje tak dlouho, dokud se mu daří utápět své kameny i v případě,

 že ponořil striker /né však v případě královny – ta musí být ponořena čistě/

- kameny se vždy nechávají v poloze, ve které se zastavily - pokud striker zůstane pod kamenem, šetrně se odstraní, aby byla pozice

 narušena co nejméně


Královna


- královnu je možno potvrdit, pouze byl-li alespoň jeden kámen v průběhu hry

 ponořen

- královnu je možno potvrdit buď současně / nezáleží na pořadí /, nebo

 následujícím cvrnkem

- královna se vrací na červený střed nebo co nejblíže k němu


Tresty


- vypadnutí kamene z hracího pole se netrestá-kámen se vrací do středového

 kruhu

- kameny, které se vrací do hry /tresty, vypadlé kameny/ si hráč, který je na

 tahu sám položí na libovolné místo ve středovém kruhu

- ponoření strikeru se trestá vrácením jednoho ponořeného kamene zpět do hry

- pokud hráč nemá žádný ponořený kámen, trest neproběhne


Pokud se vyskytnou sporné okamžiky, na jejich řešení si vyhrazuje právo pořadatel.


PŘEJI HODNĚ ZÁBAVY