Da Vinci Code: Porovnání verzí

z deskovehry.cz - od hráčů pro hráče
Skočit na navigaci Skočit na vyhledávání
m
(Infobox.)
Řádek 1: Řádek 1:
{{Počet hráčů|2-4}}
{{Infobox hra
{{Doporučený věk|10}}
| kód      = dvc
{{Délka hry|15 až 20 minut}}
| název    = Da Vinci Code
{{Rok vydání|2004}}
| foto      = dvc.jpg
{{Autor|Eiji Wakasugi}}
| hráčů     = 2-4
{{Ocenění|[[Spiel des Jahres 2004]] - doporučená hra}}
| věk       = 10
 
| délka    = 15 až 20 minut
| autor    = Eiji Wakasugi
| rok      = 2004
| vydavatel =
| ocenění  = [[Spiel des Jahres 2004]] - doporučená hra
| obchod    = dvc
}}
== Herní materiál ==
== Herní materiál ==
* 26 kostek s čísly
* 26 kostek s čísly

Verze z 15. 6. 2007, 11:07

Dvc.jpg
Počet hráčů 2-4
Doporučený věk 10
Délka hry 15 až 20 minut
Autor Eiji Wakasugi
Ocenění Spiel des Jahres 2004 - doporučená hra

Herní materiál

  • 26 kostek s čísly
    • 13 černých s čísly 0 až 11 + jeden kámen s pomlčkou
    • 13 bílých s čísly 0 až 11 + jeden kámen s pomlčkou

Cíl hry

  • Uhodnout protivníkův číselný kód dříve, než se to podaří jemu

Příprava hry

  • Kameny se umístí hodnotou na desku stolu a dobře promíchají.
  • Každý hráč si vylosuje čtyři libovolné kameny. Ty před sebe vyrovná do řady tak, že po levé ruce má kámen nejnižší hodnoty a dále jsou kameny srovnány ve vzastupné řadě.
  • Černý kámen je vždy nižší hodnoty, než kámen bílý. Má-li tedy hráč jedno číslo jak na černé, tak na bílé kostce, bude černá kostka blíže levé ruce.
  • Pomlčku je možné do řady umístit libovolně, slouží ke zmatení protihráče.

Průběh hry

  • Hráč na tahu si vylosuje jednu kostku a umístí ji stranou své řady tak, aby jen on sám viděl její hodnotu. Pak se snaží uhodnout hodnotu některé z protivníkových kostek.
  • Uhodne-li, musí protivník tuto kostku sklopit tak, aby byla její hodnota vidět. Hráč, který hádal, má teď dvě možnosti
    • pokusit se uhodnout další z protivníkových kostek (při hře ve více hráčích, může hádat i kostku jiného hráče než prvně)
    • zařadit vylosovanou kostku na příslušné místo svého kódu a tím ukončit svůj tah.
  • Neuhodne-li, musí sklopit vylosovanou kostku a zařadit jí na příslušné místo svého kódu. Jeho tah tím samozřejmě skončil.

Konec hry

  • Hra končí vítězstvím hráče, kterému jako poslednímu zůstane nějaká nesklopená kostka.

Odkazy