Chifoumi: Porovnání verzí

z deskovehry.cz - od hráčů pro hráče
Skočit na navigaci Skočit na vyhledávání
Řádek 32: Řádek 32:


== Tah ==
== Tah ==
V každém tahu může hráč posunout jednu svoji figuru o jedno políčko v jakémkoliv směru (dopředu, do stran i šikmo). Hráč může vstoupit i na políčko, kde již má svoji figuru. Vytvoří tím pádem sloupec. Vstoupí-li hráč na políčko obsazené soupeřovou figurkou, která je slabší nebo stejně silná, zajme tímto krokem soupeřovu figuru. Síla figur se hodnotí podobně jako u hry kámen, nůžky, papír:
[[Soubor:Chi_Exemple0.jpg|right]] V každém tahu může hráč posunout jednu svoji figuru o jedno políčko v jakémkoliv směru (dopředu, do stran i šikmo). Hráč může vstoupit i na políčko, kde již má svoji figuru. Vytvoří tím pádem sloupec. Pohybovat lze vždy jen vrchním kamenem sloupce.
 
=== Zajímání kamenů ===
Vstoupí-li hráč na políčko obsazené soupeřovou figurkou, která je slabší nebo stejně silná, zajme tímto krokem soupeřovu figuru. Síla figur se hodnotí podobně jako u hry kámen, nůžky, papír:
* Kámen může zajmout nůžky.
* Kámen může zajmout nůžky.
* Nůžky mohou zajmout papír.
* Nůžky mohou zajmout papír.
* Papír může zajmout kámen a studnu.
* Papír může zajmout kámen a studnu.
* Studna může zajmout kámen a nůžky.
* Studna může zajmout kámen a nůžky.
Síla sloupce je stejná jako síla jejího vrchního kamene, jednotlivý kámen tedy může zajmout celý sloupec.
<gallery heights="67px>
Soubor:Chi_Exemple1.jpg|Před braním ...
Soubor:Chi_Exemple1a.jpg|... po braní
Soubor:Chi_Exemple2.jpg|Před braním ...
Soubor:Chi_Exemple1a.jpg|... po braní
</gallery>

Verze z 10. 8. 2007, 11:41

Počet hráčů 2-4
Doporučený věk 8
Délka hry 15 až 30 minut
Autor Nicolas Halpern-Herla
Vydání
1999 Tilsit Chifoumi

Hrací materiál

  • Hrací plán
  • 8 kamenů pro každého hráče
    • 2× kámen
    • 2× nůžky
    • 2× papír
    • 2× studna

Příprava, průběh a cíl hry

Počáteční postavení kamenů se liší podle počtu hráčů:

počáteční postavení pro 2 hráče
počáteční postavení pro 3 hráče
počáteční postavení pro 4 hráče


Začínající hráč je vylosován stříháním kámen-nůžky-papír. Hráči se střídají v tazích. Vyhrává ten jehož kameny zbydou poslední na desce.

Tah

Chi Exemple0.jpg

V každém tahu může hráč posunout jednu svoji figuru o jedno políčko v jakémkoliv směru (dopředu, do stran i šikmo). Hráč může vstoupit i na políčko, kde již má svoji figuru. Vytvoří tím pádem sloupec. Pohybovat lze vždy jen vrchním kamenem sloupce.

Zajímání kamenů

Vstoupí-li hráč na políčko obsazené soupeřovou figurkou, která je slabší nebo stejně silná, zajme tímto krokem soupeřovu figuru. Síla figur se hodnotí podobně jako u hry kámen, nůžky, papír:

  • Kámen může zajmout nůžky.
  • Nůžky mohou zajmout papír.
  • Papír může zajmout kámen a studnu.
  • Studna může zajmout kámen a nůžky.

Síla sloupce je stejná jako síla jejího vrchního kamene, jednotlivý kámen tedy může zajmout celý sloupec.