Carrom: Porovnání verzí

z deskovehry.cz - od hráčů pro hráče
Skočit na navigaci Skočit na vyhledávání
Řádek 40: Řádek 40:
* ponoření strikeru se trestá vrácením jednoho ponořeného kamene zpět do hry
* ponoření strikeru se trestá vrácením jednoho ponořeného kamene zpět do hry
* pokud hráč nemá žádný ponořený kámen trest neproběhne
* pokud hráč nemá žádný ponořený kámen trest neproběhne
* kameny umisťuje vždy hráč, který je na tahu a to na libovolné místo ve středovém kruhu, červený střed je vyhrazen pro královnu
* kameny umisťuje vždy hráč, který je na tahu a to na libovolné místo ve středovém kruhu, červený střed je však vyhrazen pro královnu


Pokud se vyskytnou sporné okamžiky, na jejich řešení si vyhrazuje právo pořadatel.
Pokud se vyskytnou sporné okamžiky, na jejich řešení si vyhrazuje právo pořadatel.

Verze z 13. 3. 2007, 09:40

  • Počet hráčů: 2,4
  • Doporučený věk: nejméně 5 let
  • Délka hry: 30 - 90 minut


Indický kulečník. Velice zajímavá verze kulečníku na čtvercové desce, kde místo tága používáte vlastní ruce (cvrnkáte) a místo koulí jsou žetony. Snažíte se je dostat do 4 rohových košíčků.

pravidla hry

Účel hry

  • dříve než soupeř ponořit své kameny do kapes k tomu určených, nasbírat 15 bodů, tím vyhrát celou hru.

Bodování

  • hráč, který v jedné hře potopí všechny kameny jako první, získává tolik bodů, kolik zůstane kamenů na desce soupeři. Pokud potopil a potvrdil královnu, připočítá si 3 body / pouze do 11 bodů včetně /
  • pokud hráč potopí poslední soupeřův kámen - prohrává - jako by ho potopil soupeř
  • pokud hráč potopí poslední soupeřův kámen při potvrzování královny – prohrál –královna se počítá soupeři
  • pokud hráč potopí poslední kámen / svůj či soupeřův / a královna zůstane na ploše – prohrál min. 3:0
  • pokud hráč potopí svůj poslední kámen spolu se strikerem – prohrál 3:0 nebo 1:0, podle toho, kdo potvrdil královnu

Hra

  • první hra začíná losem, další se pravidelně střídají
  • začíná hráč s bílými kameny
  • pokud se striker při rozstřelu nedotkne žádného kamene, má hráč povoleny max. další dva pokusy, pak začíná soupeř
  • hraje se max. 5 her
  • smí se hrát všemi směry
  • na kameny, které leží na základní čáře nebo se jí dotýkají, se nesmí hrát přímo
  • červený střed patří pouze královně / jeli to možné /
  • ostatní kameny se kladou do kruhu ve středu hrací desky
  • keramvála hraje tak dlouho, dokud se mu daří utápět své kameny i v případě, že ponořil striker / ne však v případě královny /
  • kameny se vždy nechávají v poloze, ve které se zastavily
  • pokud striker zůstane pod kamenem, šetrně se odstraní, aby byla pozice narušena co nejméně

Královna

  • královnu je možno potvrdit pouze byl-li alespoň jeden vlastní kámen v průběhu hry ponořen
  • královnu je možno potvrdit buď současně / nezáleží na pořadí /, nebo následujícím cvrnkem
  • královna se vrací na červený střed nebo co nejblíže k němu

Tresty

  • vypadnutí kamene z hracího pole se netrestá
  • ponoření strikeru se trestá vrácením jednoho ponořeného kamene zpět do hry
  • pokud hráč nemá žádný ponořený kámen trest neproběhne
  • kameny umisťuje vždy hráč, který je na tahu a to na libovolné místo ve středovém kruhu, červený střed je však vyhrazen pro královnu

Pokud se vyskytnou sporné okamžiky, na jejich řešení si vyhrazuje právo pořadatel.

Odkazy

Akce v minulosti

1. Carromový turnaj 25. listopadu 2006!!