Carrom: Porovnání verzí

z deskovehry.cz - od hráčů pro hráče
Skočit na navigaci Skočit na vyhledávání
 
(Není zobrazeno 8 mezilehlých verzí od 4 dalších uživatelů.)
Řádek 12: Řádek 12:
| obchod    =  
| obchod    =  
}}
}}


Indický kulečník. Velice zajímavá verze kulečníku na čtvercové desce, kde místo tága používáte vlastní ruce (cvrnkáte) a místo koulí jsou žetony. Snažíte se je dostat do 4 rohových košíčků.
Indický kulečník. Velice zajímavá verze kulečníku na čtvercové desce, kde místo tága používáte vlastní ruce (cvrnkáte) a místo koulí jsou žetony. Snažíte se je dostat do 4 rohových košíčků.


=pravidla hry=


===Účel hry===
= Pravidla =
* dříve než soupeř ponořit své kameny do kapes k  tomu určených, nasbírat 15 bodů, tím vyhrát celou hru.
 
 
== Účel hry ==
 
* dříve než soupeř ponořit své kameny do kapes k  tomu určených, nasbírat 15 (25) bodů, tím vyhrát celou hru.
 
== Bodování ==


===Bodování===
* hráč, který v jedné hře potopí všechny kameny jako první, získává tolik bodů, kolik zůstane kamenů na desce soupeři. Pokud potopil a potvrdil královnu, připočítá si 3 body (pouze do 11 (21) bodů včetně)
* hráč, který v jedné hře potopí všechny kameny jako první, získává tolik bodů, kolik zůstane kamenů na desce soupeři. Pokud potopil a potvrdil královnu, připočítá si 3 body / pouze do 11 bodů včetně /
* pokud hráč potopí poslední soupeřův kámen - prohrává - jako by ho potopil soupeř
* pokud hráč potopí poslední soupeřův kámen - prohrává - jako by ho potopil soupeř
* pokud hráč potopí poslední soupeřův kámen při potvrzování královny – prohrál –královna se  počítá soupeři
* pokud hráč potopí poslední soupeřův kámen při potvrzování královny – prohrál –královna se  počítá soupeři
* pokud hráč potopí poslední kámen / svůj či soupeřův / a královna zůstane na ploše – prohrál  min. 3:0
* pokud hráč potopí poslední kámen / svůj či soupeřův / a královna zůstane na ploše – prohrál - královna se počítá soupeři
* pokud hráč potopí svůj poslední kámen spolu se strikerem – prohrál 3:0  nebo 1:0, podle toho, kdo potvrdil královnu
* pokud hráč potopí svůj poslední kámen spolu se strikerem - kámen se vyndá spolu s pokutovým kamenem a pokračuje se
   
 
===Hra===
== Hra ==
 
* první hra začíná losem, další se pravidelně střídají
* první hra začíná losem, další se pravidelně střídají
* začíná hráč s bílými kameny
* začíná hráč s bílými kameny
* pokud se striker při rozstřelu nedotkne žádného kamene, má hráč povoleny max. další dva pokusy, pak začíná soupeř
* pokud se striker při rozstřelu nedotkne žádného kamene, má hráč povoleny max. další dva pokusy, pak začíná soupeř
* hraje se max. 5 her
* hraje se max. 5 (8) her
* smí se hrát všemi směry
* smí se hrát všemi směry
* na kameny, které leží na základní čáře nebo se jí dotýkají, se nesmí hrát přímo
* za ponoření strikera je hráč pokutován jedním svým kamenem, který se vrací do hry
* červený střed patří pouze královně / jeli to možné /
* červený střed patří pouze královně nebo kamenu, který vypadne z hrací desky (jeli to možné)
* ostatní kameny se kladou do kruhu ve středu hrací desky
* ostatní kameny se kladou do kruhu ve středu hrací desky
* keramvála hraje tak dlouho, dokud se mu daří utápět své kameny i v případě, že ponořil striker  
* keramvála hraje tak dlouho, dokud se mu daří utápět své kameny i v případě, že ponořil striker (dostane však pokutu)
* kameny se vždy nechávají v poloze, ve které se zastavily
* kameny se vždy nechávají v poloze, ve které se zastavily
* pokud striker zůstane pod kamenem, šetrně se odstraní, aby byla pozice narušena co nejméně
* pokud striker zůstane pod kamenem, šetrně se odstraní, aby byla pozice narušena co nejméně


===Královna===
== Královna ==
 
* královnu je možno potvrdit pouze byl-li alespoň jeden vlastní kámen v průběhu hry ponořen
* královnu je možno potvrdit pouze byl-li alespoň jeden vlastní kámen v průběhu hry ponořen
* královnu je možno potvrdit buď současně / nezáleží na pořadí /, nebo následujícím cvrnkem
* královnu je možno potvrdit buď současně / nezáleží na pořadí /, nebo následujícím cvrnkem
* pokud se nepodaří královnu potvrdit vrací se na červený střed nebo co nejblíže k němu
* pokud se nepodaří královnu potvrdit vrací se na červený střed nebo co nejblíže k němu


===Tresty===
 
* vypadnutí kamene z hracího pole se netrestá
== Tresty ==
 
* za faul je považováno ponoření kamene spolu se strikerem, posunuti kamene rukou, nesprávné cvrnknutí (např.šoupání)
* ponoření strikeru se trestá vrácením jednoho ponořeného kamene zpět do hry
* ponoření strikeru se trestá vrácením jednoho ponořeného kamene zpět do hry
* pokud hráč trefí přímo pouze kámen soupeře je pokutován vrácením jednoho kamene zpět do hry
* ponoření kamene spolu se strikerem je považováno za neprovedené, kámen se vrací spolu s pokutou
* pokud hráč nemá žádný ponořený kámen trest neproběhne
* pokud hráč nemá žádný ponořený kámen a udělá faul trest proběhne až po jeho ponoření
* kameny umisťuje vždy hráč, který je na tahu ( s vyjímkou popsanou níže) a to na libovolné místo ve středovém kruhu, červený střed je však vyhrazen pro královnu
* kameny umisťuje vždy protihráč a to na libovolné místo ve středovém kruhu
*pokud je hrač pokutován při potvrzování královny a zůstává na tahu staví kameny soupeř
* vypadnutí kamene z hracího pole se netrestá - kámen se vrací na červený střed, nebo co nejblíže k němu


Pokud se vyskytnou sporné okamžiky, na jejich řešení si vyhrazuje právo pořadatel.
Pokud se vyskytnou sporné okamžiky, na jejich řešení si vyhrazuje právo pořadatel.


== Odkazy ==
== Akce v minulosti ==
* http://www.carrom.cz - Pardubická liga


== Akce v minulosti ==


'''[[1. Carromový turnaj]] 25. listopadu 2006!!'''
'''[[5. Carromový turnaj]] 20. listopadu 2010!!'''
 
= Odkazy =
 
* Tato hra na [http://hrejsi.cz/cgi/hry/hry.pl?hra=crr hrejsi.cz]
* http://www.carrom.cz

Aktuální verze z 11. 12. 2010, 22:03

[[Kategorie:]]

Počet hráčů 2,4
Doporučený věk 5
Délka hry 30 - 90 minut


Indický kulečník. Velice zajímavá verze kulečníku na čtvercové desce, kde místo tága používáte vlastní ruce (cvrnkáte) a místo koulí jsou žetony. Snažíte se je dostat do 4 rohových košíčků.


Pravidla

Účel hry

  • dříve než soupeř ponořit své kameny do kapes k tomu určených, nasbírat 15 (25) bodů, tím vyhrát celou hru.

Bodování

  • hráč, který v jedné hře potopí všechny kameny jako první, získává tolik bodů, kolik zůstane kamenů na desce soupeři. Pokud potopil a potvrdil královnu, připočítá si 3 body (pouze do 11 (21) bodů včetně)
  • pokud hráč potopí poslední soupeřův kámen - prohrává - jako by ho potopil soupeř
  • pokud hráč potopí poslední soupeřův kámen při potvrzování královny – prohrál –královna se počítá soupeři
  • pokud hráč potopí poslední kámen / svůj či soupeřův / a královna zůstane na ploše – prohrál - královna se počítá soupeři
  • pokud hráč potopí svůj poslední kámen spolu se strikerem - kámen se vyndá spolu s pokutovým kamenem a pokračuje se

Hra

  • první hra začíná losem, další se pravidelně střídají
  • začíná hráč s bílými kameny
  • pokud se striker při rozstřelu nedotkne žádného kamene, má hráč povoleny max. další dva pokusy, pak začíná soupeř
  • hraje se max. 5 (8) her
  • smí se hrát všemi směry
  • za ponoření strikera je hráč pokutován jedním svým kamenem, který se vrací do hry
  • červený střed patří pouze královně nebo kamenu, který vypadne z hrací desky (jeli to možné)
  • ostatní kameny se kladou do kruhu ve středu hrací desky
  • keramvála hraje tak dlouho, dokud se mu daří utápět své kameny i v případě, že ponořil striker (dostane však pokutu)
  • kameny se vždy nechávají v poloze, ve které se zastavily
  • pokud striker zůstane pod kamenem, šetrně se odstraní, aby byla pozice narušena co nejméně

Královna

  • královnu je možno potvrdit pouze byl-li alespoň jeden vlastní kámen v průběhu hry ponořen
  • královnu je možno potvrdit buď současně / nezáleží na pořadí /, nebo následujícím cvrnkem
  • pokud se nepodaří královnu potvrdit vrací se na červený střed nebo co nejblíže k němu


Tresty

  • za faul je považováno ponoření kamene spolu se strikerem, posunuti kamene rukou, nesprávné cvrnknutí (např.šoupání)
  • ponoření strikeru se trestá vrácením jednoho ponořeného kamene zpět do hry
  • ponoření kamene spolu se strikerem je považováno za neprovedené, kámen se vrací spolu s pokutou
  • pokud hráč nemá žádný ponořený kámen a udělá faul trest proběhne až po jeho ponoření
  • kameny umisťuje vždy protihráč a to na libovolné místo ve středovém kruhu
  • vypadnutí kamene z hracího pole se netrestá - kámen se vrací na červený střed, nebo co nejblíže k němu

Pokud se vyskytnou sporné okamžiky, na jejich řešení si vyhrazuje právo pořadatel.

Akce v minulosti

5. Carromový turnaj 20. listopadu 2010!!

Odkazy