Carcassonne: Zvěd: Porovnání verzí

z deskovehry.cz - od hráčů pro hráče
Skočit na navigaci Skočit na vyhledávání
(doplnění pravidel)
 
Řádek 14: Řádek 14:
*'''Zvěd''': Umožňuje hráči první taženou kartu v každém tahu odmítnout (i bonusovou). Pokud se tak rozhodne, vmíchá kartu zpět mezi ostatní a táhne novou. Tuto pak již použít musí. '''Při umisťování figurky''' nesmí být v lese žádný jiný sběrač. Pokud je les uzavřen, počítá se jako sběrač, avšak zůstátá po vyhodnocení na kartičce.
*'''Zvěd''': Umožňuje hráči první taženou kartu v každém tahu odmítnout (i bonusovou). Pokud se tak rozhodne, vmíchá kartu zpět mezi ostatní a táhne novou. Tuto pak již použít musí. '''Při umisťování figurky''' nesmí být v lese žádný jiný sběrač. Pokud je les uzavřen, počítá se jako sběrač, avšak zůstátá po vyhodnocení na kartičce.


*'''Lovec na lávce''': Započítává se pro obě louky po stranách lávky. Lávka však louky nespojuje. '''Při umisťování figurky''' nesmí být na žádné z těchto obou luk jiný lovec. Medměd na spodní louce se počítá za 2 body.
*'''Lovec na lávce''': Započítává se pro obě louky po stranách lávky. Lávka však louky nespojuje. '''Při umisťování figurky''' nesmí být na žádné z těchto obou luk jiný lovec. Medvěd na spodní louce se počítá za 2 body.


*'''Převozník''': Vždy, když je dokončen říční systém (a není rozhodnující kým), dostane majitel převozníka tolik bodů, kolik je ryb ve větším jezeře. '''Při umisťování figurky''': pouze na tomto úseku řeky nesmí být žádný rybář. Pokud bude tento úsek dokončen, počítá se převozník jako rybář, ale zůstává po vyhodnocení na kartičce.
*'''Převozník''': Vždy, když je dokončen říční systém (a není rozhodnující kým), dostane majitel převozníka tolik bodů, kolik je ryb ve větším jezeře. '''Při umisťování figurky''': pouze na tomto úseku řeky nesmí být žádný rybář. Pokud bude tento úsek dokončen, počítá se převozník jako rybář, ale zůstává po vyhodnocení na kartičce.

Verze z 27. 11. 2006, 00:39

Rozšíření zeleného Carcassonnu (Lovci a sběrači) dostupné jako bonus Král & Zvěd (König & Späher) v Carcassonne Hrad.

Pravidla

Rozšíření přináší 5 nových karet. Zamíchejte je, každý hráč si jednu na začátku hry vytáhne a položí viditelně před sebe. Při hře ve dvou si vezme každý 2 karty, zbylou vyřaďte.

  • Šaman: Kartička hráči zůstává do konce hry. Opravňuje ho k tomu, aby si při kaaždém tahu mohl vzít zpět do zásoby jednoho kmenového příslušníka (figurku) z neuzavřené řeky, lesa nebo louky.

Ostatní karty lze použít místo normální karty do hry. Hráč pak netáhne zakrytou kartu z hromádky, nýbrž umístí tuto svou kartu na hrací plochu. Musí ale na ni postavit svou figurku (nebo chýši). Jinak tuto kartu nesmí vyložit. Figurka pak zůstává na místě do konce hry.

  • Zvěd: Umožňuje hráči první taženou kartu v každém tahu odmítnout (i bonusovou). Pokud se tak rozhodne, vmíchá kartu zpět mezi ostatní a táhne novou. Tuto pak již použít musí. Při umisťování figurky nesmí být v lese žádný jiný sběrač. Pokud je les uzavřen, počítá se jako sběrač, avšak zůstátá po vyhodnocení na kartičce.
  • Lovec na lávce: Započítává se pro obě louky po stranách lávky. Lávka však louky nespojuje. Při umisťování figurky nesmí být na žádné z těchto obou luk jiný lovec. Medvěd na spodní louce se počítá za 2 body.
  • Převozník: Vždy, když je dokončen říční systém (a není rozhodnující kým), dostane majitel převozníka tolik bodů, kolik je ryb ve větším jezeře. Při umisťování figurky: pouze na tomto úseku řeky nesmí být žádný rybář. Pokud bude tento úsek dokončen, počítá se převozník jako rybář, ale zůstává po vyhodnocení na kartičce.
  • Zúrodnění: Dá hráči na konci hry, nezávisle na ostatních hodnoceních lovců, po 1 bodu za každou kartu louky. Při umisťování figurky nesmí být na louce žádný lovec. Poté nesmí na tuto louku rovněž být umístěn žádný lovec.