Can’t Stop: Porovnání verzí

z deskovehry.cz - od hráčů pro hráče
Skočit na navigaci Skočit na vyhledávání
m
Řádek 1: Řádek 1:
''Počet hráčů'': 2-4
{{Počet hráčů|2-4}}
 
{{Doporučený věk|8}}
''Doporučený věk'': alespoň 8 let
{{Délka hry|30 až 45 minut}}
 
{{Vydavatel|Parker}}
''Délka hry'': 30 až 45 minut
{{Rok vydání|1977}}
 
{{Autor|Sid Sackson}}
''Vydavatel'': Parker
{{Ocenění|[[Spiel des Jahres 1981]] - výběrová listina, [[Spiel des Jahres 1982]] - výběrová listina}}
 
''Rok vydání'': 1977
 
''Autor'': [[Sid Sackson]]
 
''Ocenění'': [[Spiel des Jahres 1981]], [[Spiel des Jahres 1982 | 1982]] - výběrová listina





Verze z 4. 2. 2006, 12:41


Házíte kostkami a stoupáte k vrcholu. Když házení včas přerušíte, nastoupaná výška vám zůstane. Když ne, můžete spadnout zpátky. Horolezecká hra s prvkem náhody a psychologie pro více hráčů.


Herní materiál

  • Hrací plán představuje horu, na které jsou vyznačeny horolezecké cesty označené čísly 2 - 12.
  • Pro každého hráče
    • 3 figurky horolezců
    • 11 žetonků zajišťovacích táborů
  • 4 šestistěnné kostky

Cíl hry

Dobýt tři vrcholové body, ve variantě pro dva hráče je nutno dobýt čtyři vrcholové body.

Průběh hry

  • V každém tahu hodí hráč čtyřmi kostkami. Vybere si dvě z nich tak, že jejich součet označuje cestu, která ještě není dobytá, a po této cestě šplhá. To znamená, že na ni postaví dolů jednoho ze svých horolezců nebo, pokud má na této cestě zajišťovací žeton, nasadí ho o jedno pole výš. Druhý pár kostek musí také využít, pokud je to možné.
  • Nemusí to být možné, pokud druhý součet označuje cestu, která je již dobyta nebo pokud je cesta sice volná, ale všichni tři horolezci hrajícího hráče jsou již na stěně.
  • Hráč hraje tak dlouho, dokud se nerozhodne po svém tahu zajistit, to znamená na místa, kde jsou v tomto momentě jeho horolezci, položí zajišťovací žeton (na každé cestě má smysl udržovat pro každého hráče nejvyšší zajištění) , anebo tah končí, pokud nedokáže využít žádný z možných párů kostek k tahu. V tom případě všichni jeho horolezci spadli, odstraní je z desky a ve hře pokračuje další hráč.
  • Cesta je dobyta v momentě, kdy některý z hráčů zajistí její vrchol. Po této cestě se již nesmí lézt.

Konec hry

  • Hra končí v momentě, kdy jeden z hráčů dobyde potřebný počet vrcholů