Can’t Stop: Porovnání verzí

z deskovehry.cz - od hráčů pro hráče
Skočit na navigaci Skočit na vyhledávání
 
Řádek 17: Řádek 17:


Házíte kostkami a stoupáte k vrcholu. Když házení včas přerušíte, nastoupaná výška vám zůstane. Když ne, můžete spadnout zpátky. Horolezecká hra s prvkem náhody a psychologie pro více hráčů.
Házíte kostkami a stoupáte k vrcholu. Když házení včas přerušíte, nastoupaná výška vám zůstane. Když ne, můžete spadnout zpátky. Horolezecká hra s prvkem náhody a psychologie pro více hráčů.
=Pravidla=
Plán představuje horu, na které jsou vyznačeny horolezecké cesty označené čísly 2 - 12.
V každém tahu hodí hráč čtyřmi kostkami. Vybere si dvě z nich tak, že jejich součet označuje cestu, která ještě není dobytá, a po této cestě šplhá. To znamená, že na ni postaví dolů jednoho ze svých horolezců nebo, pokud má na této cestě zajišťovací žeton, nasadí ho o jedno pole výš. Druhý pár kostek musí také využít, pokud je to možné.
Nemusí to být možné, pokud druhý součet označuje cestu, která je již dobyta nebo pokud je cesta sice volná, ale všichni tři horolezci hrajícího hráče jsou již na stěně.
Hráč hraje tak dlouho, dokud se nerozhodne po svém tahu zajistit, to znamená na místa, kde jsou v tomto momentě jeho horolezci, položí zajišťovací žeton (na každé cestě má smysl udržovat pro každého hráče nejvyšší zajištění) , anebo tah končí, pokud nedokáže využít žádný z možných párů kostek k tahu. V tom případě všichni jeho horolezci spadli, odstraní je z desky a ve hře pokračuje další hráč.
Cesta je dobyta v momentě, kdy některý z hráčů zajistí její vrchol. Po této cestě se již nesmí lézt.
==Cíl hry==
Dobýt tři vrcholové body, ve variantě pro dva hráče je nutno dobýt čtyři vrcholové body.

Verze z 28. 10. 2005, 14:06

Charakteristika

Počet hráčů: 2-4

Doporučený věk: alespoň 8 let

Délka hry: 30 až 45 minut

Vydavatel: Parker

Rok vydání: 1977

Autor: Sid Sackson

Ocenění: Bestenliste Spiel des Jahres 1981, 1982


Házíte kostkami a stoupáte k vrcholu. Když házení včas přerušíte, nastoupaná výška vám zůstane. Když ne, můžete spadnout zpátky. Horolezecká hra s prvkem náhody a psychologie pro více hráčů.


Pravidla

Plán představuje horu, na které jsou vyznačeny horolezecké cesty označené čísly 2 - 12.


V každém tahu hodí hráč čtyřmi kostkami. Vybere si dvě z nich tak, že jejich součet označuje cestu, která ještě není dobytá, a po této cestě šplhá. To znamená, že na ni postaví dolů jednoho ze svých horolezců nebo, pokud má na této cestě zajišťovací žeton, nasadí ho o jedno pole výš. Druhý pár kostek musí také využít, pokud je to možné.

Nemusí to být možné, pokud druhý součet označuje cestu, která je již dobyta nebo pokud je cesta sice volná, ale všichni tři horolezci hrajícího hráče jsou již na stěně.

Hráč hraje tak dlouho, dokud se nerozhodne po svém tahu zajistit, to znamená na místa, kde jsou v tomto momentě jeho horolezci, položí zajišťovací žeton (na každé cestě má smysl udržovat pro každého hráče nejvyšší zajištění) , anebo tah končí, pokud nedokáže využít žádný z možných párů kostek k tahu. V tom případě všichni jeho horolezci spadli, odstraní je z desky a ve hře pokračuje další hráč.

Cesta je dobyta v momentě, kdy některý z hráčů zajistí její vrchol. Po této cestě se již nesmí lézt.

Cíl hry

Dobýt tři vrcholové body, ve variantě pro dva hráče je nutno dobýt čtyři vrcholové body.