Can’t Stop: Porovnání verzí

z deskovehry.cz - od hráčů pro hráče
Skočit na navigaci Skočit na vyhledávání
 
 
(Není zobrazeno 8 mezilehlých verzí od 7 dalších uživatelů.)
Řádek 1: Řádek 1:
=Charakteristika=
{{Infobox hra
| kód      = cns
| název    = Can’t Stop
| foto      =
| hráčů    = 2-4
| věk      = 8
| délka    = 30 až 45 minut
| autor    = Sid Sackson
| rok      = 1977
| vydavatel = Parker Brothers
| ocenění  = [[Spiel des Jahres 1981]] - výběrová listina, [[Spiel des Jahres 1982]] - výběrová listina
| obchod    =
}}
Házíte kostkami a stoupáte k vrcholu. Když házení včas přerušíte, nastoupaná výška vám zůstane. Když ne, můžete spadnout zpátky. Horolezecká hra s prvkem náhody a psychologie pro více hráčů.


''Počet hráčů'': 2-4


''Doporučený věk'': alespoň 8 let


''Délka hry'': 30 až 45 minut
= Pravidla =


''Vydavatel'': Parker
== Herní materiál ==


''Rok vydání'': 1977
* Hrací plán představuje horu, na které jsou vyznačeny horolezecké cesty označené čísly 2 - 12.
** <small><small>cesty 2 a 12 jsou dlouhé 3 políčka, 3 a 11 dlouhé 5,  4 a 10 dlouhé 7, 5 a 9 dlouhé 9, 6 a 8 dlouhé 11 a cesta 7 je dlouhá 13 políček</small></small>
* Pro každého hráče
** 3 figurky horolezců
** 11 žetonků zajišťovacích táborů
* 4 šestistěnné kostky


''Autor'': Sid Sackson


''Ocenění'': Bestenliste Spiel des Jahres 1981, 1982
== Cíl hry ==


Dobýt tři vrcholové body, ve variantě pro dva hráče je nutno dobýt čtyři vrcholové body.


Házíte kostkami a stoupáte k vrcholu. Když házení včas přerušíte, nastoupaná výška vám zůstane. Když ne, můžete spadnout zpátky. Horolezecká hra s prvkem náhody a psychologie pro více hráčů.
 
== Průběh hry ==
 
*V každém tahu hodí hráč čtyřmi kostkami. Vybere si dvě z nich tak, že jejich součet označuje cestu, která ještě není dobytá, a po této cestě šplhá. To znamená, že na ni postaví dolů jednoho ze svých horolezců nebo, pokud má na této cestě zajišťovací žeton, nasadí ho o jedno pole výš. Druhý pár kostek musí také využít, pokud je to možné.
*Nemusí to být možné, pokud druhý součet označuje cestu, která je již dobyta nebo pokud je cesta sice volná, ale všichni tři horolezci hrajícího hráče jsou již na stěně.
*Hráč hraje tak dlouho, dokud se nerozhodne po svém tahu zajistit, to znamená na místa, kde jsou v tomto momentě jeho horolezci, položí zajišťovací žeton (na každé cestě má smysl udržovat pro každého hráče nejvyšší zajištění) , anebo tah končí, pokud nedokáže využít žádný z možných párů kostek k tahu. V tom případě všichni jeho horolezci spadli, odstraní je z desky a ve hře pokračuje další hráč.
*Cesta je dobyta v momentě, kdy některý z hráčů zajistí její vrchol. Po této cestě se již nesmí lézt.
 
 
== Konec hry ==
 
* Hra končí v momentě, kdy jeden z hráčů dobyde potřebný počet vrcholů
 
= Odkazy =
 
* Tato hra na [http://hrejsi.cz/cgi/hry/hry.pl?hra=cns hrejsi.cz]
* [http://www.deskovehry.com/s-pribehem/167/recenze-cant-stop-dokazete-prestat-vcas Recenze hry Can't Stop na DeskoveHry.com]

Aktuální verze z 6. 10. 2010, 14:55

Počet hráčů 2-4
Doporučený věk 8
Délka hry 30 až 45 minut
Autor Sid Sackson
Vydání
1977 Parker Brothers Can’t Stop
Ocenění Spiel des Jahres 1981 - výběrová listina, Spiel des Jahres 1982 - výběrová listina

Házíte kostkami a stoupáte k vrcholu. Když házení včas přerušíte, nastoupaná výška vám zůstane. Když ne, můžete spadnout zpátky. Horolezecká hra s prvkem náhody a psychologie pro více hráčů.


Pravidla

Herní materiál

  • Hrací plán představuje horu, na které jsou vyznačeny horolezecké cesty označené čísly 2 - 12.
    • cesty 2 a 12 jsou dlouhé 3 políčka, 3 a 11 dlouhé 5, 4 a 10 dlouhé 7, 5 a 9 dlouhé 9, 6 a 8 dlouhé 11 a cesta 7 je dlouhá 13 políček
  • Pro každého hráče
    • 3 figurky horolezců
    • 11 žetonků zajišťovacích táborů
  • 4 šestistěnné kostky


Cíl hry

Dobýt tři vrcholové body, ve variantě pro dva hráče je nutno dobýt čtyři vrcholové body.


Průběh hry

  • V každém tahu hodí hráč čtyřmi kostkami. Vybere si dvě z nich tak, že jejich součet označuje cestu, která ještě není dobytá, a po této cestě šplhá. To znamená, že na ni postaví dolů jednoho ze svých horolezců nebo, pokud má na této cestě zajišťovací žeton, nasadí ho o jedno pole výš. Druhý pár kostek musí také využít, pokud je to možné.
  • Nemusí to být možné, pokud druhý součet označuje cestu, která je již dobyta nebo pokud je cesta sice volná, ale všichni tři horolezci hrajícího hráče jsou již na stěně.
  • Hráč hraje tak dlouho, dokud se nerozhodne po svém tahu zajistit, to znamená na místa, kde jsou v tomto momentě jeho horolezci, položí zajišťovací žeton (na každé cestě má smysl udržovat pro každého hráče nejvyšší zajištění) , anebo tah končí, pokud nedokáže využít žádný z možných párů kostek k tahu. V tom případě všichni jeho horolezci spadli, odstraní je z desky a ve hře pokračuje další hráč.
  • Cesta je dobyta v momentě, kdy některý z hráčů zajistí její vrchol. Po této cestě se již nesmí lézt.


Konec hry

  • Hra končí v momentě, kdy jeden z hráčů dobyde potřebný počet vrcholů

Odkazy