Black-Box: Porovnání verzí

z deskovehry.cz - od hráčů pro hráče
Skočit na navigaci Skočit na vyhledávání
Řádek 40: Řádek 40:
- pokud narazí na kámen, je zde jeho pohyb ukončen (tzn. např. je-li vyslán z pole c1 a kámen se nachází na poli c4)
- pokud narazí na kámen, je zde jeho pohyb ukončen (tzn. např. je-li vyslán z pole c1 a kámen se nachází na poli c4)


- pokud se pohybuje po přímce položenou vedle kamenu, zalomí se v pravém úhlu a pokračuje dále v novém směru (tzn. např. je-li vyslán z pole c1 a kámen je na poli d4, potom se na poli c3 zalomí a šachovnici opustí na poli a3)
- pokud se pohybuje po přímce procházející vedle kamenu, zalomí se v pravém úhlu a pokračuje dále v novém směru (tzn. např. je-li vyslán z pole c1 a kámen je na poli d4, potom se na poli c3 zalomí a šachovnici opustí na poli a3)


- pokud se pohybuje po přímce položenou mezi 2 kameny, zalomí se čelem v zad a pokračuje dále v novém směru (tzn. např. je-li vyslán z pole c1 a kameny jsou na polích d4 a b4, potom se na poli c3 zalomí a šachovnici opustí na poli c1)
- pokud se pohybuje po přímce položenou mezi 2 kameny, zalomí se čelem v zad a pokračuje dále v novém směru (tzn. např. je-li vyslán z pole c1 a kameny jsou na polích d4 a b4, potom se na poli c3 zalomí a šachovnici opustí na poli c1)

Verze z 26. 12. 2006, 00:08

Blb deska a bedna.jpg
  • Počet hráčů: 1-2
  • Doporučený věk: nejméně 10 let
  • Délka hry: 15 až 25 minut
  • Vydavatel: Jumbo
  • Rok vydání: 1977
  • Autor: Eric Solomon

Hráči luští logické problémy, které střídavě připravují jeden druhému.

Jste zvědaví? Na stole se teď objeví hluboké otázky. Pryč se zábranami, šup se svým hlasem do černé skříňky! Výsledek kola se obvykle pravdě velmi blíží.

Odhalte tajný kód a obsah černé skříňky.

Herní materiál

  • hrací plán - šachovnice 8x8
  • 5 kamenů
  • papír a tužka
  • zástěna

průběh jednoho kola (jednoho luštění)

jeden hráč skrytě rozmístí na šachovici 5 kamenů

druhý hráč poté hádá jejich umístění, což spočívá v tom, že opakovaně vysílá rentgenové paprsky z různých míst okraje šachovnice směrem dovnitř a zaznamenává místa, ze kterých pak vycházejí paprsky ven

jedno vyslání rentgenova paprsku probíhá takto:

hráč nahlásí pole na okraji šachovnice, ze kterého vysílá rentgenový paprsek směrem dovnitř jeho soupeř mu odpoví, buď z jakého pole na okraji šachovnice rentgenový paprsek vyšel ze šachovnice ven, nebo, že rentgenový paprsek zůstal uvnitř (byl pohlcen kamenem)

přičemž rentgenový paprsek se pohybuje takto:

- pohybuje se po přímkách (tzn. např. je-li vyslán z pole c1, vyjde ven na poli c8)

- pokud narazí na kámen, je zde jeho pohyb ukončen (tzn. např. je-li vyslán z pole c1 a kámen se nachází na poli c4)

- pokud se pohybuje po přímce procházející vedle kamenu, zalomí se v pravém úhlu a pokračuje dále v novém směru (tzn. např. je-li vyslán z pole c1 a kámen je na poli d4, potom se na poli c3 zalomí a šachovnici opustí na poli a3)

- pokud se pohybuje po přímce položenou mezi 2 kameny, zalomí se čelem v zad a pokračuje dále v novém směru (tzn. např. je-li vyslán z pole c1 a kameny jsou na polích d4 a b4, potom se na poli c3 zalomí a šachovnici opustí na poli c1)

pokud se hráč domnívá, že zjistil správnou polohu kamenů, oznámí řešení a získává tolik mínusových bodů, kolik vyslal paprsků

(řešení chyb je následující: za každý chybně nahlášenou polohu kamenu je 5 mínusových bodů, za každý chybně nahlášený průchod rentgenového paprsku soupeřem 5 plusových bodů)