Batíku, kde jsi?

z deskovehry.cz - od hráčů pro hráče
Verze z 8. 6. 2011, 16:06, kterou vytvořil Admin (diskuse | příspěvky) (Editace uživatele „168.8.111.9“ (diskuse) vráceny do předchozího stavu, jehož autorem je „Biřic“)
(rozdíl) ← Starší verze | zobrazit aktuální verzi (rozdíl) | Novější verze → (rozdíl)
Skočit na navigaci Skočit na vyhledávání
Bkj.jpg
Počet hráčů 1-6
Doporučený věk 3
Délka hry 10 až 20 minut
Autor Neznámý autor
Vydání
2002 Granna Batíku, kde jsi?

Různá zvířátka jsou ukrytá na obrázcích a vy se je snažíte najít.

Na 6 velkých kartách jsou místa a situace, které mají děti nejraději. Malé kartičky pak zobrazují jednotlivé předměty a zvířátka z velkých karet. Při jejich hledání děti procvičují schopnost koncentrace a logického myšlení.


Pravidla

Herní materiál

  • 6 velkých karet s obrázky
  • 36 malých karet s obrázky
Velká karta Malé karty
Řeka kočka, míč, motýl, ovečka, papírový drak, veverka,
Vánoce dárek, kráva, panenka, svíčka, věneček, zvoneček
Zábavní park červík, dámská kabelka, letadlo, papoušek, pes, pták
Narozeniny bonbon, měsíček, myška, pavouček, sklenice s džusem, zajíček
Říše pohádek Batík, čertík, hlemýžď, méďa, rybička, vážka
ZOO balonek, banán, pudl, skateboard, zmrzlina, žabička


Průběh hry

Varianta SKLÁDAČKA (pro nejmenší)

  • Necháme dítě vybrat si jeden z velkých obrázků a k němu mu dáme patřičné malé obrázky.
  • Dítě se pak snaží najít co nejrychleji malé orázky na velkém.
  • Dle šikovnosti dítěte je možné dát mu třeba dva velké obrázky.


Varianta LOTO

  • Hráči mezi sebou vyberou jednoho, který bude hru řídit. Je lepší, když je touto osobou někdo dospělý (nebo starší sourozenec jednoho z dětí)
  • Řídící hráč rozdá ostatním velké obrázky (podle počtu hráčů). Malé obrázky zamíchá a nechá je uprostřed stolu rubovou stranou na vrch
  • Dále může hra pokračovat jedním ze tří následujících způsobů:
    • Řídící hráč ukáže ostatním jednu kartičku a zároveň řekne co je na ní nakresleno. Kdo na svém obrázku toto najde, získává kartičku pro sebe a položí si jí na svou velkou kartu. Nepřihlásí-li se o kartičku nikdo, vrátí se zpět na stůl.
    • Řídící hráč ukáže kartičku, ale neříká co je na ní nakresleno. Hráč, který obrázek najde musí ho správně pojmenovat. Jinak si kartičku nemůže nechat.
    • V poslední variantě řídící hráč obrázky neukazuje, ale pouze popíše co na obrázku je. Podle popisu se pak hráči snaží najít správný obrázek.


Konec hry

  • Hru vyhraje hráč, který jako první zaplní svůj obrázek.

Odkazy