Atlantic Star

z deskovehry.cz - od hráčů pro hráče
Skočit na navigaci Skočit na vyhledávání
  • Počet hráčů: 2-6
  • Doporučený věk: nejméně 8 let
  • Délka hry: 60 až 120 minut
  • Vydavatel: Queen Games
  • Rok vydání: 2001
  • Autor: Dirk Henn

Herní materiál

  • 132 karet lodí
  • 24 žetonů plaveb (4 pro každou společnost)
  • 1 bodovací tabule
  • 1 nájemní agentura
  • peníze
  • tužka na zapsání bodového zisku

Cíl hry

  • Najímáním vhodných lodí uspořádat co nejatraktivnější okružní plavby.

Příprava hry

Pro 2 až 3 hráče

  • Každý hráč obdrží 8 žetonů plaveb (2 společnosti), jeden přehled plaveb a 36.000 peněz
  • Hrají-li dva hráči předepíší se dvě sady žetonů plaveb a to následujícím způsobem:
    • jedna společnost: 13 18 23 28
    • druhá společnost: 17 22 27 32

Pro 4 až 6 hráčů

  • Každý hráč obdrží 4 žetony plaveb (1 společnost), jeden přehled plaveb a 18.000 peněz
  • Hrají-li čtyři hráči předepíší se dvě sady žetonů plaveb a to následujícím způsobem:
    • jedna společnost: 13 18 23 28
    • druhá společnost: 17 22 27 32
  • Hraje-li pět hráčů předepíše se jedna sada žetonů plaveb a to následujícím způsobem:
    • jedna společnost: 15 20 25 30
  • Žetony předepsaných plaveb se umístí vedle bodovací tabule.

Průběh hry

  • Hráč, který je právě na tahu musí provést jednu z následujících akcí:
    • Najmutí lodi
    • Uspořádání okružní plavby
  • Navíc hráč může na začátku svého tahu získat nové peníze za uspořádanou okružní plavbu.

Najmutí lodi

  • Na tabuli nájemní agrntury jsou vždy nabízeny čtyři lodě, které jsou otočeny lícem navrch.
  • Cena lodí je různá - 3.000, 2.000, 1.000 a 0
  • Hráč si vybere kteroukoliv z lodí a zaplatí patřičný obnos.
  • Zbývající lodě se posunou ve směru šipek na nejnižší možnou pozici a na volné místo se doplní z balíčku nová karta. To znamená, že nová karta se vždy doplňuje na nejdražší pozici!
  • Pokud se hráči nezamlouvá žádná z nabízených lodí, může za 2.000 všechny vyměnit. Nabízené lodě se odloží na odkládací balíček a na jejich místo se rozdají nové (Ve směru šipek, tj. první karta na nejdražší pozici). Hráč může výměnu provést i opakovaně, ale vždy jen před vlastním najmutím lodi. Poté co si nějakou loď najmul už žádnou výměnu provést nesmí!

Uspořádání okružní plavby

  • Hráč, který si najal patřičné lodě k uspořádání okružní plavby, vyloží tyto před sebe a spočítá si kolik získal bodů. Body napíše na patřičnou kartičku plavby a tu umístí na bodovací tabuly.
  • K uspořádání plavby je možné využít jakékoliv lodě, ale jen některé přinášejí body.
  • Pozor! Po uspořádání okružní plavby smí hráči zůstat na ruce maximálně dvě karty lodí.
    Neexsistuje jiná možnost jak se zbavit karet z ruky, než použít je k uspořádání okružní plavby !!!

Body za uspořádání okružní plavby

  • Na každé kartě lodi se nachází jeden až tři barevné obdélníky s kombinací písmene a čísla. Ty určují kolik bodů loď přinese na daném úseku té které barvy.
  • Pozor! I když některé lodě můžou přinášet body na dvou úsecích jedné plavby, může hráč takovou loď použít pouze na jeden z těchto úseků. Vždy platí, že na každý úsek trati je potřeba jedna jiná loď.
  • Loď s šedým označením X-1 je žolík. Lze jí použít na libovolném úseku kterékoliv plavby a vždy přinese 1 bod.
  • Hráč při vyložení plavby ukáže kterou loď použil na který úsek a spočítá si, kolik bodů získal. Jestliže použil na všech úsecích plavby lodě, které se po nich standartně plaví (tedy takové, které na daném úseku přinášejí body), získává navíc bonus rovnající se počtu úseků plavby. Body včetně případného bonusu zapíše na kartičku plavby.

Umístění žetonu plavby na bodovací tabuly

Získání peněz

Konec hry

  • Hra končí v okamžiku, kdy všichni hráči uspořádali všechny okružní plavby.
  • Hráči s největší pravděpodobností neskončí hru v jednom kole. Jestliže některý hráč uspořádal všechny své plavby, hra pro něj končí. Ostatní hráči ovšem ve hře pokračují tak dlouho dokud každý neuspořádá všechny své plavby.

Vyhodnocení hry

  • Hráči sečtou hodnotu polí bodovací tabule na kterých mají své žetony plavby. Hráč s nejvyšším součtem zvítězil.
  • Do výsledného pořadí můžete zahrnout i imaginární hráče.