Alcatraz: Porovnání verzí

z deskovehry.cz - od hráčů pro hráče
Skočit na navigaci Skočit na vyhledávání
Řádek 1: Řádek 1:
=Charakteristika=
''Počet hráčů'': 2-4
''Počet hráčů'': 2-4


Řádek 11: Řádek 9:
''Rok vydání'': 1999
''Rok vydání'': 1999


''Autor'': Bernhard Weber
''Autor'': [[Bernhard Weber]]




Řádek 17: Řádek 15:




=Pravidla=
==Herní materiál==
* Hrací plán
* 8 figurek stráží
* 4 figurky pro každého hráče
* osmistěnná kostka


==Průběh hry==
==Průběh hry==
Řádek 35: Řádek 37:
Jakmile se kdokoli nalodí, spustí se tzv. alarm, kostkou se vylosuje číslo stráže (nebo jinak řečeno řádku) , hráč, který je na tahu, tedy další po tom, co alarm spustil, určí, kterým směrem - vlevo nebo vpravo - se má tato stráž pohnout. Ta tímto směrem projde až na konec řádku vracejíc do vězení všechny vězně, které potká po cestě.
Jakmile se kdokoli nalodí, spustí se tzv. alarm, kostkou se vylosuje číslo stráže (nebo jinak řečeno řádku) , hráč, který je na tahu, tedy další po tom, co alarm spustil, určí, kterým směrem - vlevo nebo vpravo - se má tato stráž pohnout. Ta tímto směrem projde až na konec řádku vracejíc do vězení všechny vězně, které potká po cestě.


''Verze bez náhody: pravidlo o alarmu se ruší.''
'''''Verze bez náhody:''' pravidlo o alarmu se ruší.''





Verze z 23. 11. 2005, 12:18

Počet hráčů: 2-4

Doporučený věk: alespoň 10 let

Délka hry: 10 až 15 minut

Vydavatel: FX Schmid

Rok vydání: 1999

Autor: Bernhard Weber


Skupina vězňů se snaží uniknout z legendárního vězení Alcatraz přes chodby plné stráží, které jdou po každém šelestu. Tiché našlapování, pevné nervy a schopnost matoucích manévrů.


Herní materiál

  • Hrací plán
  • 8 figurek stráží
  • 4 figurky pro každého hráče
  • osmistěnná kostka

Průběh hry

Hráči umístí své figurky do vězení a figurky stráží na pole označená na hracím plánu písmenem S. V každém tahu posune hráč jeden ze svých kamenů jako věží v šachu, smí přitom přeskakovat libovolné vězně, ale ne stráže, a musí skončit na volném poli. Figurka vyjíždějící z vězení může začínat na kterémkoli sloupci.

Potom hráč pohne tou stráží, která stojí na řádku, kde skončil tah svým vězněm směrem k tomuto vězni o tolik polí, o kolik se vězeň pohnul. Přejde-li přitom stráž přes pole s jakýmkoli vězněm nebo na něm skončí, je tento vrácen do vězení.

Není povolen tah, který by způsobil vrácení do vězení figurky, která se hýbala, ale je povolen tah, při kterém hráč zajme jinou svoji figurku.


Nastupování na loď

Je-li figurka na jednom z bílých polí, může se nalodit na loď (zahraje figurku ven z hracího plánu), pokud jí v cestě nestojí stráž.

Jakmile se kdokoli nalodí, spustí se tzv. alarm, kostkou se vylosuje číslo stráže (nebo jinak řečeno řádku) , hráč, který je na tahu, tedy další po tom, co alarm spustil, určí, kterým směrem - vlevo nebo vpravo - se má tato stráž pohnout. Ta tímto směrem projde až na konec řádku vracejíc do vězení všechny vězně, které potká po cestě.

Verze bez náhody: pravidlo o alarmu se ruší.


Konec hry

Hra končí ve chvíli, kdy se jednomu z hráčů povede nalodit tři ze svých čtyř figurek.