Agricola - strategie (Jirka bauma): Porovnání verzí

z deskovehry.cz - od hráčů pro hráče
Skočit na navigaci Skočit na vyhledávání
Řádek 1: Řádek 1:
Na tomto dokumentu se zatím stále pracuje !
Strategii Agricoly bych rád vysvětlil na jedné mé partii.  Základní myšlenkou strategie Agricoly je možnost analýzování nejlepšího tahu pomocí jednoduché algoritmu ohodnocení síly tahu. Tento algoritmus vychází ze 2 heuristických předpokladů: 1 akce = 2 body = 3 jídla.
Tzn. na začátku hry má hráč -28 bodů a na konci hry, hraje-li průměrně, dosáhne 28 bodů.
Vidíme, že díky dobrým kartičkám profesí, jsem v této partii získal 7 bodů, díky sebrání 5 ovcí a vřetenu 8 bodů, díky potomkovi 6 bodů, a díky nádeníkovi 6 bodů, tím jsem těch bodů nakonec získal 55, i když jsem v posledních kolech už jenom ztrácel, a jednou během hry jsem zapomenul zahrát.
1. profese-se dřevem jídlo; 2D(+J).........2,3 bodu
1. profese-se dřevem jídlo; 2D(+J).........2,3 bodu


Řádek 9: Řádek 17:
------------------------9J-4J---------
------------------------9J-4J---------


5. potomstvo(MV-za ovce jídlo); profese-štolba......domek+potomstvo=22bodů - 5akcí(4akce?) - 10J = 6 bodů
5. potomstvo(MV-vřeteno); profese-štolba......domek+potomstvo=22bodů - 5akcí(4akce?) - 10J = 6 bodů


6. 5Ov; profese-za jídlo pole; MV-kamenolom........9bodů-3akce=3body
6. 5Ov; profese-za jídlo pole; MV-kamenolom........9bodů-3akce=3body
Řádek 40: Řádek 48:


28 + 28 = 56, ve skutečnosti 55
28 + 28 = 56, ve skutečnosti 55
<nowiki>[[Kategorie:Strategie her]]</nowiki>

Verze z 4. 11. 2008, 19:07

Na tomto dokumentu se zatím stále pracuje !

Strategii Agricoly bych rád vysvětlil na jedné mé partii. Základní myšlenkou strategie Agricoly je možnost analýzování nejlepšího tahu pomocí jednoduché algoritmu ohodnocení síly tahu. Tento algoritmus vychází ze 2 heuristických předpokladů: 1 akce = 2 body = 3 jídla.

Tzn. na začátku hry má hráč -28 bodů a na konci hry, hraje-li průměrně, dosáhne 28 bodů.

Vidíme, že díky dobrým kartičkám profesí, jsem v této partii získal 7 bodů, díky sebrání 5 ovcí a vřetenu 8 bodů, díky potomkovi 6 bodů, a díky nádeníkovi 6 bodů, tím jsem těch bodů nakonec získal 55, i když jsem v posledních kolech už jenom ztrácel, a jednou během hry jsem zapomenul zahrát.

1. profese-se dřevem jídlo; 2D(+J).........2,3 bodu

2. profese-4 rákosy;2D(+J).............1,7 bodu

3.3D(+J); 3J

4.4D(+J); domek(+2chlévy)


9J-4J---------

5. potomstvo(MV-vřeteno); profese-štolba......domek+potomstvo=22bodů - 5akcí(4akce?) - 10J = 6 bodů

6. 5Ov; profese-za jídlo pole; MV-kamenolom........9bodů-3akce=3body

7. 6D(+J); 5H; Renovace(+Ohniště)........................ren.+ohn+ovce+chlév+štol.+vřet=11 bodů+16J-6,5akce= 8 bodů


8J-6J------------------

8. nádeník; 3D(+J); ???............-2 body

9. nádeník; renovace(+studna); 4D(+J)..................ren.+studna = 7bodů+9J-3,5akce=6 bodů


12J-6J------------

10. (pole za jídlo); ploty; nádeník; MV-2Ob............ploty =9bodů-4akce=1 bod;

11. (pole za jídlo); 2Kr; 2Ob; 1Ze..........................2Kr = 3body


10J-6J----------------------

12. (pole za jídlo); zorat a zasít; 4H; 1Ze................zorat a zasít=3 body (včetně obilí+MV 1 bod)

13. (pole za jídlo); 2Pr; zorat a zasít; 4D(+J); 2Chlévy....zorat a zasít=0 bodů(včetně zele. -1 bod), chlévy=-2 body (ale umožnili rozm. krávy a prasata); prasata = 1 bod


7J-6J-------------------------

14. (pole za jídlo); potomstvo; kamenná pec(2Ob ->8J); 1Kr kráva=-1 bod; pec=2body+10J(4J nevyužité)-3akce = 0 bodů;potomstvo=+1 bod


11J-7J------------------------

28 + 28 = 56, ve skutečnosti 55

[[Kategorie:Strategie her]]