Agora: Porovnání verzí

z deskovehry.cz - od hráčů pro hráče
Skočit na navigaci Skočit na vyhledávání
m
Řádek 8: Řádek 8:


''Vydavatel'': Sté Strate & J, Paris
''Vydavatel'': Sté Strate & J, Paris
 
{{Rok vydání|1996}}
''Rok vydání'': 1996
{{Autor|Nicolas Herla}}
 
''Autor'': [[Nicolas Herla]]


''Ocenění'': Pion d'Or
''Ocenění'': Pion d'Or

Verze z 1. 2. 2006, 23:55

Chyba při vytváření náhledu: Náhled nelze uložit na dané místo.

Počet hráčů: 2

Doporučený věk: alespoň 10 let

Délka hry: 20 až 40 minut

Vydavatel: Sté Strate & J, Paris

Ocenění: Pion d'Or


Svými kameny se pohybujete v několika patrech hrací desky, která vypadá jako amfiteátr. Dáváte si kameny na sebe a „požíráte“ soupeřovy kameny, které jsou níž.


Hrací potřeby

Deska o půdorysu čtverce rozděleného na 6 × 6 čtvercových polí. Pole jsou ve třech různých výškách (patrech). Obvodová pole (je jich 20) jsou nejvýše; druhý ochoz (12 polí) je o patro níže; prostřední 4 pole jsou nejníže. 22 čtvercových kamenů má z jedné strany černou barvu, z druhé bílou.

Cíl hry

Cílem hry je ukrást protivníkovy kameny.

Výchozí postavení

Na krabici uvedeno nebylo. Na internetu jsem ale mezi fotkami Agory objevil i tuto, není to náhodou to správné výchozí postavení?

Průběh hry

Hráči se střídají, hráč na tahu táhne libovolným svým kamenem na sousední pole v libovolném směru. Pokud na jednom poli stojí věž z kamenů, táhne se vždy jen vrchním kamenem. Kámen má tři možnosti tahu: táhnout na volné pole (to jde vždy), krást nebo se nechat zajmout. Ukradený kámen není totéž co zajatý kámen!

Kradení kamenů

Má-li hráč kámen ve stejné nebo větší výšce než jeho protivník, může protivníkův kámen ukrást. Hráčův kámen se položí na protivníkovy kameny, ty se obrátí a tak změní barvu.

Do výšky se kámen dostane buď tak, že stojí na věži jiných kamenů, nebo že stojí ve vyšším patře na okraji desky.

Zajímání kamenů

Má-li hráč kámen ve stejné nebo nižší výšce než jeho protivník, může se protivníkovu kameni vzdát do zajetí. Hráčův kámen se neobrací, ponechá si svou dosavadní barvu a zasune se pod soupeřovy kameny.

Pokud zajatci v určité věži získají převahu, dojde k revoluci! Strážci jsou přemoženi zajatci a jsou ukradeni: obrátí se a celá věž získá barvu dosavadních zajatců.

Konec hry

Hra končí, když všechny kameny jsou otočeny nahoru stejnou barvou. Hráč, kterému tato barva patří, vyhrál.