A Game of Thrones

z deskovehry.cz - od hráčů pro hráče

Přejít na: navigace, hledání
Varování: Nejste přihlášen(a) - vaše IP adresa bude zveřejněna v historii této stránky.

VAROVÁNÍ: Tato stránka je 85 KiB dlouhá; některé prohlížeče mohou mít problémy s editováním stran, které se blíží nebo jsou delší než 32 KiB. Prosíme, zvažte rozdělení stránky na více částí.

Editace může být zrušena. Zkontrolujte a pak potvrďte změny zobrazené níže.
Aktuální verze Váš text
Řádka 212: Řádka 212:
* Jedna armáda pěšáků (Stoney Sept) (2)
* Jedna armáda pěšáků (Stoney Sept) (2)
-
Rod Lannisterů také ovládá několik jiných území, obsahujících osamocené jednotky pěšáků, ale samostatné jednotky se jako armády nepočítají, a proto také neovlivňují zásobování a nespadají do limitů jím stanovených (považují se za "živené okolím").
+
Rod Lannisterů také ovládá několik jiných území, obsahujících osamocené jednotky pěšáků, ale samostatné jednotky se jako armády nepočítají a proto také neovlivňují zásobování a nespadají do limitů, jím stanovených (považují se za "živené okolím").
-
Teď, když se lannisterské zásobování snížilo na 3 (po ztrátě dvou jednotek zásobování ve prospěch Greyjoyů), nemůže hráč Lannisterů adekvátně zásobovat všechny své stávající armády. Na záznamníku zásobování je vyznačeno, že zásobování 3 umožňuje mít 4 armády s velikostmi 3, 2, 2 a 2. Za účelem podřízení se těmto mezím musí hráč Lannisterů zničit jednu ze svých lodí (v Golden Sound) a jednoho ze svých pěšáků z armády v Harrenhalu. Jeho armády budou teď vypadat následovně:
+
Teď, když se lannisterské zásobování snížilo na 3 (po ztrátě dvou jednotek zásobování ve prospěch Greyjoyů), nemůže hráč Lannisterů adekvátně zásobovat všechny své stávající armády. Na táznamníku zásobování je vyznačeno, že zásobování 3 umožňuje mít 4 armády s velikostmi 3, 2, 2 a 2. Za účelem podřízení se těmto mezím musí hráč Lannisterů zničit jednu ze svých lodí (v Golden Sound) a jednoho ze svých pěšáků z armády v Harrenhalu. Jeho armády budou teď vypadat následovně:
* Jedna armáda 2 rytířů a 1 pěšáka (Harrenhal) (3)
* Jedna armáda 2 rytířů a 1 pěšáka (Harrenhal) (3)
Řádka 223: Řádka 223:
Kvůli změně v zásobování musel Lannister zničit dvě ze svých jednotek a nemůže mít větší armády, dokud nezíská dodatečné území se symboly zásobování (a dokud nebude ve fázi Westeros znovu zahrána karta zásobování).
Kvůli změně v zásobování musel Lannister zničit dvě ze svých jednotek a nemůže mít větší armády, dokud nezíská dodatečné území se symboly zásobování (a dokud nebude ve fázi Westeros znovu zahrána karta zásobování).
---------------
---------------
 +
==== Shromážďování ====
==== Shromážďování ====
Řádka 265: Řádka 266:
Jelikož už v Riverrunu má armádu o síle 3 rytířů, použije jeden ze svých zdejších shromážďovacích bodů na přidání další lodě do Golden Soundu (který sousedí s Riverrunem), čímž vytvorí další novou armádu (flotilu) 2 lodí. Nemůže již použít zbývající shromážďovací bod z Riverrunu, jelikož tam (a v Golden Soundu) dosáhl své zásobovací omezení.
Jelikož už v Riverrunu má armádu o síle 3 rytířů, použije jeden ze svých zdejších shromážďovacích bodů na přidání další lodě do Golden Soundu (který sousedí s Riverrunem), čímž vytvorí další novou armádu (flotilu) 2 lodí. Nemůže již použít zbývající shromážďovací bod z Riverrunu, jelikož tam (a v Golden Soundu) dosáhl své zásobovací omezení.
-
Lannisterský hráč teď má armádu 3 rytířů v Riverrunu, armádu 2 pěšáků v Lannisportu, armádu 1 rytíře a 1 pěšáka v Harrenhalu a armádu (flotilu) 2 lodí vně Lannisportu. Tím splní omezení lannisterského zásobování, které na úrovni 3 povoluje mít čtyři armády o velikostech 3, 2, 2 a 2. Lannister také má jednoho pěšáka v Stoney Sept a jednu loď v Sunset Sea, tyto jednotky se ale nenacházejí ve městech nebo pevnostech, proto k nim nemůže shromážďovat další jednotky.
+
Lannisterský hráč teď má armádu 3 rytířů v Riverrunu, armádu 2 pěšáků v Lannisportu, armádu 1 rytíře a 1 pěšáka v Harrenhalu a armádu (flotilu) 2 lodí vně Lannisportu. Tím splní omezení lannisterského zásobování, které na úrovni 3 povoluje mít čtyři armády o velikostech 3, 2, 2 a 2. Lannister také má jednoho pěšáka v Stoney Sept a jednu loď v Sunset Sea, tyto jednotky se ale nenacházejí ve městech nebo pevnostích, proto k nim nemůže shromážďovat další jednotky.
-------
-------
 +
==== Střet králů ====
==== Střet králů ====
Řádka 272: Řádka 274:
Karta Střet králů vyjádřuje dynamické změny v moci jednotlivých velkých rodů. Tato karta způsobuje přeskupení pozic ve všech třech oblastech vlivu (Železný trůn, Poddaní a Královský dvůr) po tom, co každý z hráčů vydraží své mocenské pozice.
Karta Střet králů vyjádřuje dynamické změny v moci jednotlivých velkých rodů. Tato karta způsobuje přeskupení pozic ve všech třech oblastech vlivu (Železný trůn, Poddaní a Královský dvůr) po tom, co každý z hráčů vydraží své mocenské pozice.
-
Nejdříve ze všech tří oblastí vlivu odstraňte všechny osmihranné žetony vlivu. Hráči teď musí tajně hlasovat svými žetony moci o uchování si vlivu v daných oblastech. Dražba je vždy rozřešena pro každou oblast samostatně a začíná na záznamníku Železného trůnu, pak pokračuje na záznamníku Poddaných a končí na záznamníku Královského dvora.
+
Nejdříve ze všech tří oblastí vlivu odstraňte všechny osmihranné žetony vlivu. Hráči teď musí tajně hlasovat svými žetony moci o uchování si vlivu v daných oblastech. Dražba je vždy rozřešena pro každou oblast samostatně a začíná na záznamníku Železného trůnu, pak pokračuje na zázkamníku Poddaných a končí na záznamníku Královského dvora.
Detaily o řešení každé dražby pozic najdete v bočním sloupečku.
Detaily o řešení každé dražby pozic najdete v bočním sloupečku.
Řádka 298: Řádka 300:
Zapamatujte si, že všechny nerozhodné sázky do dražby řeší vlastník žetonu Železného trůnu.
Zapamatujte si, že všechny nerozhodné sázky do dražby řeší vlastník žetonu Železného trůnu.
-
Majitel žetonu Valyrijského ocelového meče vlastní mocnou vojenskou zbraň. Jednou během herního tahu může tento meč použít v boji (ať už se jej účastní jako útočník, nebo obránce), čímž získá bonus +1 k bojové síle v jakékoli bitvě. Bitvy jsou vysvětleny později v těchto pravidlech.
+
Majitel žetonu Valyrijského ocelového meče vlastní mocnou vojnovou zbraň. Jednou během herního tahu může tento meč použít boji (ať už se jej účastní jako útočník, nebo obránce), čímž získá bonus +1 k bojové síle v jakékoli bitvě. Bitvy jsou vysvětleny později v těchto pravidlech.
Když jsou pozice na záznamníku Poddaných vyřešeny, dražba se přesune na Královský dvůr. Všechny žetony síly, vsazeny hráči do dražby o vliv na Poddané, jsou vráceny do banku moci.
Když jsou pozice na záznamníku Poddaných vyřešeny, dražba se přesune na Královský dvůr. Všechny žetony síly, vsazeny hráči do dražby o vliv na Poddané, jsou vráceny do banku moci.
Řádka 309: Řádka 311:
Po položení všech žetonů vítěz dražby (ten který vsadil nejvíc a je tím pádem na první pozici na záznamníku) přebere od předchozího majitele žeton Poštovního havrana.
Po položení všech žetonů vítěz dražby (ten který vsadil nejvíc a je tím pádem na první pozici na záznamníku) přebere od předchozího majitele žeton Poštovního havrana.
-
'''Hvězdičky na záznamníku Královského dvora znázorňují počet speciálních rozkazů (žetonů rozkazů označených hvězdičkou), které můžete použít během fáze Plánování. Pokud jste na záznamníku Královského dvora například na třetí pozici, můžete během fáze Plánování použít dva speciální rozkazy. Funkce speciálních rozkazů je vysvětlena později.'''
+
'''Hvězdičky na záznamníku Královského dvora znázorňují počet speciálních rozkazů (žetonů rozkazů označené hvězdičkou), které můžete použít během fáze Plánování. Pokud ste na záznamníku Poddaných například na třetí pozici, můžete během fáze Plánování použít dva speciální rozkazy. Funkce speciálních rozkazů je vysvětlena později.'''
Poštovní havran může být použit vždy jenom jednou ve fázi Plánování na změnu jednoho z vašich rozkazů po odhalení rozkazů všech hráčů. Je to velmi mocný nástroj, který rozdělování žetonů rozkazů dodává větší flexibilitu. Fáze Plánování a žetony rozkazů jsou vysvětleny níže.
Poštovní havran může být použit vždy jenom jednou ve fázi Plánování na změnu jednoho z vašich rozkazů po odhalení rozkazů všech hráčů. Je to velmi mocný nástroj, který rozdělování žetonů rozkazů dodává větší flexibilitu. Fáze Plánování a žetony rozkazů jsou vysvětleny níže.
Řádka 321: Řádka 323:
Během zahrání této karty draží hráči své umístění ve třech oblastech vlivu. Níže uvedený proces dražby platí pro všechny tři záznamníky vlivu.
Během zahrání této karty draží hráči své umístění ve třech oblastech vlivu. Níže uvedený proces dražby platí pro všechny tři záznamníky vlivu.
-
Před dražbou každé ze tří oblastí vlivu schovají hráči své žetony moci a vezmou tajně do dlaně tolik z nich, kolik chtějí do dané dražby vložit. Když jsou všichni připraveni, otevřou současně ruce.
+
Před dražbou každé ze tří oblastí vlivu schovají hráči své žetony moci a vemou tajně do dlaně tolik z nich, kolik chtějí do dané dražby vložit. Když jsou všichni připraveni, otevřou současně ruce.
-
Hráč s nejvyšším počtem žetonů moci v dlani položí jeden svůj osmihranný žeton vlivu na pozici "1" na záznamníku vlivu. Hráč s druhým nejvyšším počtem položí svůj osmihranný žeton vlivu na pozici "2" atd.
+
Hráč s nejvyšším počtem žetonů moci v dlani položí jeden svůj osmihranný žeton vlivu na pozici "1" na záznamníku vlivu. Hráč s druhým nejvyšším počtem položí svůj osmihranný žeton vlivu na pozici "2" atakdále.
Po uložení žetonů vlivu vÅ¡ech hráčů do jedné oblasti (jednoho záznamníku) je speciální žeton (Železný trůn, Valyrijský ocelový meč nebo PoÅ¡tovní havran) udÄ›len vítÄ›zi dané dražby (hráči na pozici "1").  
Po uložení žetonů vlivu vÅ¡ech hráčů do jedné oblasti (jednoho záznamníku) je speciální žeton (Železný trůn, Valyrijský ocelový meč nebo PoÅ¡tovní havran) udÄ›len vítÄ›zi dané dražby (hráči na pozici "1").  
Řádka 332: Řádka 334:
'''''Příklad dražby pro oblast vlivu'''''<br>
'''''Příklad dražby pro oblast vlivu'''''<br>
-
Během fáze Westeros byla vytáhnuta karta Střet králů a hráči již mají za sebou dražbu Železného trůnu (rod Greyjoyů v ní zvítězil a má první místo společně se žetonem Železného trůnu). Teď následuje dražba o pozici na záznamníku vlivu u Poddaných. Hráči schovají dostupné žetony moci a tajně vezmou do dlaně tolik z nich, kolik chtějí vsadit. Sázky jsou zveřejněny najednou a výsledek je nasledovný:
+
Během fáze Westeros byla vytáhnuta karta Střet králů a hráči již mají za sebou dražbu Železného trůnu (rod Greyjoyů v ní zvítězil a má první místo společně se žetonem Železného trůnu). Teď následuje dražba o pozici na záznamníku vlivu u Poddaných. Hráči schovají dostupné žetony moci a tajně vemou do dlaně tolik z nich, kolik chtějí vsadit. Sázky jsou zveřejněny najednou a výsledek je nasledovný:
'''Lannister - 4 žetony moci
'''Lannister - 4 žetony moci
Řádka 342: Řádka 344:
Rod Lannisterů získal první místo, ale Baratheon a Stark jsou na tom stejně. Greyjoy (který vlastní žeton Železného trůnu) rozhodne, že Baratheon získá druhé místo a Stark třetí. Tyrell následně obsadí čtvrté místo a Greyjoy páté. Po uložení žetonů vlivu na záznamník získá rod Lannisterů žeton Valyrijského ocelového meče.
Rod Lannisterů získal první místo, ale Baratheon a Stark jsou na tom stejně. Greyjoy (který vlastní žeton Železného trůnu) rozhodne, že Baratheon získá druhé místo a Stark třetí. Tyrell následně obsadí čtvrté místo a Greyjoy páté. Po uložení žetonů vlivu na záznamník získá rod Lannisterů žeton Valyrijského ocelového meče.
-------
-------
 +
==== Útok divokých ====
==== Útok divokých ====
Řádka 357: Řádka 360:
# Je zaznamenána síla útoku divokých (0, 2, 4, 6, 8, 10 nebo 12).
# Je zaznamenána síla útoku divokých (0, 2, 4, 6, 8, 10 nebo 12).
-
# Hráči teď schovají své dostupné žetony moci a tajně do dlaně vezmou tolik, kolika chtějí k obraně přispět.
+
# Hráči teď schovají své dostupné žetony moci a tajně do dlané vemou tolik, kolika chtějí k obraně přispět.
# Hráči své vklady ukážou současně. Spočítejte všechny vklady do jednoho čísla. To představuje sílu Noční hlídky.
# Hráči své vklady ukážou současně. Spočítejte všechny vklady do jednoho čísla. To představuje sílu Noční hlídky.
# Pokud je síla Noční hlídky větší nebo rovná síle útoku divokých, je útok zastaven a Noční hlídka vítězí.
# Pokud je síla Noční hlídky větší nebo rovná síle útoku divokých, je útok zastaven a Noční hlídka vítězí.
Řádka 367: Řádka 370:
'''Vítězství divokých'''<br>
'''Vítězství divokých'''<br>
-
Pokud zvítězí divocí, po Západozemí se začne šířit spoušť a rabující bandy. Každý hráč musí okamžitě odstranit z hracího plánu své jednotky v hodnotě 2 shromážďovacích bodů (pěšáky, rytíře nebo lodě), aby mohl této hrozbě čelit (tento požadavek splní také jeden rytíř za 2 shromážďovací body). Pokud během útoku zvítězili divocí, '''musí hráč s nejnižším vkladem do Noční hlídky''' dodatečně odstranit další své jednotky v hodnotě 2 shromážďovacích bodů (tedy celkem za 4 body). Pokud nastane shodný výsledek vkladů, rozhoduje o pořadí hráč, ovládající Železný trůn.
+
Pokud zvítězí divocí, po Západozemí se začne šířit spoušť a rabující bandy. Každý hráč musí okamžitě odstranit z hracího plánu své jednotky v hodnotě 2 shromážďovacích bodů (pěšáky, rytíře nebo lodě), aby mohl této hrozbě čelit (tuto požadavku splní také jeden rytíř za 2 shromážďovací body). Pokud během útoku zvítězili divocí, '''musí hráč s nejnižším vkladem do Noční hlídky''' dodatečně odstranit další své jednotky v hodnotě 2 shromážďovacích bodů (tedy celkem za 4 body). Pokud nastane shodný výsledek vkladů, rozhoduje o pořadí hráč, ovládající Železný trůn.
-
Bez ohledu na výsledek útoku je žeton divokých vždy navrácen na pozici 0 na záznamníku jejich hrozby. Divocí znovu zaútočí v okamžiku, kdy je ve fázi Westeros tažena karta Útoku divokých.
+
Bez ohledu na výsledek útoku je žeton divokých vždy navrácen na pozici 0 na záznamníku jejich hrozby. Divocí znovu zaútočí v okamihu, kdy je ve fázi Westeros tažena karta Útoku divokých.
Poznámka: Kvůli riziku ztráty jednotek v hodnotě 4 shromážďovacích bodů je vždy moudré nechat si jich několik v záloze pro tuto přiležitost.
Poznámka: Kvůli riziku ztráty jednotek v hodnotě 4 shromážďovacích bodů je vždy moudré nechat si jich několik v záloze pro tuto přiležitost.
 +
==== Konec fáze Westeros ====
==== Konec fáze Westeros ====
Řádka 393: Řádka 397:
'''Proč dávat rozkazy?'''<br>
'''Proč dávat rozkazy?'''<br>
-
Fáze Plánování je během hry pravděpodobně tou nejdůležitější v celé stolní Hře o trůny. Tady můžete tajně přidělit svým jednotkám rozkazy tím, že položíte jeden žeton rozkazů lícem dolů na každé území, které ovládáte a na kterém máte své jednotky (pěšáky, rytíře nebo lodě). Toto je fáze diplomacie, přemýšlení a náhlých útoků. Můžete se sami sebe ptát: Kde zaútočí nepřítel? Můžete věřit spojenectví, které jste uzavřeli? Zradíte svého spojence a zaútočíte na něj?
+
Fáze Plánování je během hry pravděpodobně tou nejdůležitější v celé stolové Hře o trůny. Tu můžete tajně přidělit svým jednotkám rozkazy tím, že položíte jeden žeton rozkazů lícem dolů na každé území, ktoré ovládáte a na kterém máte své jednotky (pěšáky, rytíře nebo lodě). Toto je fáze diplomacie, přemýšlení a náhlých útoků. Můžete se sami sebe ptát: Kde zaútočí nepřítel? Můžete věřit spojenectví, které jste uzavřeli? Zradíte svého spojence a zaútočíte na něj?
-
'''Důležitá poznámka: I když mohou hráči dávat sliby (které nejsou nikdy závazné) a hledat spojenectví s jinými rody, <u>nikdy neukazujte své žetony rozkazů jinému hráči.</u> Proto si nemohou i ti nejlepší spojenci být nikdy stoprocentně jisti dobrými úmysly svých partnerů.'''
+
'''Důležitá poznámka: I když mohou hráči dávat sliby (které nejdou nikdy závazné) a hledat spojenectví s jinými rody, <u>nikdy neukazujte své žetony rozkazů jinému hráči.</u> Proto si nemohou i ti nejlepší spojenci být nikdy stopercentně jisti dobrými úmysly svých partnerů.'''
Řádka 440: Řádka 444:
==== Mořské a suchozemské oblasti ====
==== Mořské a suchozemské oblasti ====
-
Hrací plán je rozdělen na mnoha oblastí. Existují dva druhy - '''mořské oblasti''' a '''suchozemské oblasti'''. Suchozemské oblasti (pevnina) jsou orámovány bílou obrubou a mořské oblasti (modré) jsou orámovány červenou obrubou s výjimkou hranic se souší (které jsou bílé).
+
Hrací plán je rozdělen na mnoho oblastí. Existují dva druhy - '''mořské oblasti''' a '''suchozemské oblasti'''. Suchozemské oblasti (pevnina) jsou orámovány bílou obrubou a mořské oblasti (modré) jsou orámovány červenou obrubou s výjimkou hranic se souší (které jsou bílé).
Lodě se mohou pohybovat jenom po mořských oblastech a bojovat jenom na nich (proti jiným lodím). Pěšáci a rytíři se mohou pohybovat jenom po souši a také bojovat jenom na souši (proti jiným pěšákům a rytířům).
Lodě se mohou pohybovat jenom po mořských oblastech a bojovat jenom na nich (proti jiným lodím). Pěšáci a rytíři se mohou pohybovat jenom po souši a také bojovat jenom na souši (proti jiným pěšákům a rytířům).
--------
--------
 +
== Fáze akcí ==
== Fáze akcí ==
Řádka 468: Řádka 473:
Nájezdem v podstatě rušíte rozkaz protivníka, čímž zůstanou cílové oblasti nájezdu bez žetonu rozkazů. Zrušením protivníkova nájezdu svým vlastním také rušíte jeho potenciální nájezd z dané oblasti v této fázi.
Nájezdem v podstatě rušíte rozkaz protivníka, čímž zůstanou cílové oblasti nájezdu bez žetonu rozkazů. Zrušením protivníkova nájezdu svým vlastním také rušíte jeho potenciální nájezd z dané oblasti v této fázi.
-
'''Důležité pravidlo: Jestliže úspěšně provedete nájezd a odstraníte protivníkův rozkaz Konsolidace síly, provedli jste tzv. ''drancování''. Za to dostanete <u>zdarma jeden žeton moci z banku moci</u>. To vyjádřuje vaši kořist z nájezdu.
+
'''Důležité pravidlo: Jestliže úspěšně provedete nájezd a odstraníte protivníkův rozkaz Konsolidace síly, provedli jste tzv. ''drancování''. Za to dostanete <u>zdarma jeden žeton moci z banku moci</u>. To vyjádřuje vaší kořist z nájezdu.
'''Speciální pravidlo: Rozkaz Nájezd umístěný na pevnině nemůže být nikdy proveden na sousedící mořskou oblast. Nájezd z moře (loděmi) <u>může</u> být ovšem veden jak na moře, tak na pevninu.'''
'''Speciální pravidlo: Rozkaz Nájezd umístěný na pevnině nemůže být nikdy proveden na sousedící mořskou oblast. Nájezd z moře (loděmi) <u>může</u> být ovšem veden jak na moře, tak na pevninu.'''
-
Poznámka: Rozkaz nájezd nepostihuje a nemůže mít za cíl rozkazy Pochod a Obrana. Také se můžete rozhodnout zrušit rozkaz Nájezd tím, že odeberete žeton z vašeho území bez jeho vykonání (i kdybyste jej vykonat mohli). Pokud území, ze kterého vedete Nájezd, nehraničí se žádným vhodným územím (rozuměj takovým, na kterém jsou rozkazy nepřítele Konsolidace síly, Podpora nebo Nájezd), váš rozkaz Nájezd je odstraněn bez jakéhokoliv efektu.
+
Poznámka: Rozkaz nájezd nepostihuje a nemůže mít za cíl rozkazy Pochod a Obrana. Také se můžete rozhodnout zrušit rozkaz Nájezd tím, že odeberete žeton z vašeho území bez jeho vykonání (i kdybyste jej vykonat mohli). Pokud území, ze kterého vedete Nájezd, nehraničí se žádným vhodným územím (rozuměj takým, na kterém jsou rozkazy nepřítele Konsolidace síly, Podpora nebo Nájezd), váš rozkaz Nájezd je odstraněn bez jakéhokoli efektu.
Po vykonání všech nájezdů a jejich odstranění z hracího plánů hra pokračuje krokem Vykonání rozkazů Pochod.
Po vykonání všech nájezdů a jejich odstranění z hracího plánů hra pokračuje krokem Vykonání rozkazů Pochod.
Řádka 486: Řádka 491:
Greyjoy vykoná svůj rozkaz Nájezdu jako první. Vidí, že hráč Tyrella má rozkaz Konsolidace sil v Highgarden a proto se rozhodne toto území drancovat. Greyjoy odstraní svůj žeton Nájezdu ze Sunset Sea a Tyrell svůj žeton Konsolidace sil z Highgarden. Jelikož Greyjoy drancoval, získá z banku moci jeden žeton moci zdarma.
Greyjoy vykoná svůj rozkaz Nájezdu jako první. Vidí, že hráč Tyrella má rozkaz Konsolidace sil v Highgarden a proto se rozhodne toto území drancovat. Greyjoy odstraní svůj žeton Nájezdu ze Sunset Sea a Tyrell svůj žeton Konsolidace sil z Highgarden. Jelikož Greyjoy drancoval, získá z banku moci jeden žeton moci zdarma.
-
Stark nemá žádné rozkazy Nájezdů, a proto je na řadě Lannister. Rozhodne se, že Tyrellův rozkaz Nájezdu v Reach ohrožuje lannisterský rozkaz Podpory v Searoad Marches. Lannister proto vykoná nájezd z Blackwateru do Reach - odstraní svůj žeton Nájezdu z Blackwateru a Tyrell odstraní svůj žeton Nájezdu z Reach.
+
Stark nemá žádné rozkazy Nájezdů a proto je na řade Lannister. Rozhodne se, že Tyrellův rozkaz Nájezdu v Reach ohrožuje lannisterský rozkaz Podpory v Searoad Marches. Lannister proto vykoná nájezd z Blackwateru do Reach - odstraní svůj žeton Nájezdu z Blackwateru a Tyrell ostraní svůj žeton Nájezdu z Reach.
Baratheon použije svůj žeton Nájezdu v Harrenhalu a zruší lannisterský rozkaz Podpory z Riverrunu. Odstraní z hracího plánu oba rozkazy.
Baratheon použije svůj žeton Nájezdu v Harrenhalu a zruší lannisterský rozkaz Podpory z Riverrunu. Odstraní z hracího plánu oba rozkazy.
Řádka 496: Řádka 501:
Teď hra pokračuje krokem Vykonání rozkazů Pochod.
Teď hra pokračuje krokem Vykonání rozkazů Pochod.
------
------
 +
=== Vykonání rozkazů Pochod ===
=== Vykonání rozkazů Pochod ===
Řádka 512: Řádka 518:
Tady jsou základní pravidla pochodu:
Tady jsou základní pravidla pochodu:
-
* Z území s rozkazem Pochod můžete pohnout všemi, některými nebo i žádnými jednotkami na jedno nebo více přilehlých území. Jednotkami můžete pohnout společně nebo je rozdělit na více území, nebo je také nechat na původním území.
+
* Z území s rozkazem Pochod můžete pohnout všemi, některými nebo i žádnými jednotkami na jedno nebo více přilehlých území. Jednotky můžete pohnout společně nebo je rozdělit na více území, nebo je také nechat na původním území.
* Své jednotky můžete posunout jedině na '''přilehlé území'''.
* Své jednotky můžete posunout jedině na '''přilehlé území'''.
-
* U všech rozkazů Pochodu můžete jednotky z daného území posunout '''jenom na jedno přilehlé území, obsazené nepřátelskými jednotkami jiného rodu.''' Stále můžete své jednotky rozdělit a přemístit na více přilehlých území, avšak jenom na '''jednom''' z nich mohou být nepřátelské jednotky. Pokud přesunete své jednotky na území obsazené nepřítelem, začíná '''bitva''', kterou rozřešíte před jakýmkoli příštím rozkazem Pochodu. Pravidla pro bitvy se nacházejí níže. ''To značí, že během jednoho Pochodu můžete začít jenom jednu bitvu.''
+
* U všech rozkazů Pochodu můžete jednotky z daného území posunout '''jenom na jedno přilehlé území, obsazené nepřátelskými jednotkami jiného rodu.''' Stále můžete své jednotky rozdělit a přemístit na více přilehlých území, avšak jenom na '''jednom''' z nich mohou být nepřátelské jednotky. Pokud přesunete své jednotky na území obsazené nepřítelem, začíná '''bitva''', kterou rozřešíte před jakýmkoli příštím rozkazem Pochodu. Pravidla pro bitvy se nachází níže. ''To značí, že během jednoho Pochodu můžete začít jenom jednu bitvu.''
 +
 
 +
Poznámka: Můžete zvolit tzv. "kolísavý" pohyb tím, že položíte víc rozkazů Pochodu na přilehlá území. Tím můžete s jednotkami z prvního území táhnout na druhé území s rozkazem Pochod a následně (když na vás dojde znovu řada), pohnout se všemi těmito jednotkami na další území (pokud je rozkaz Pochod i na tom, máte jěště další možnost pohybu těmi samými jednotkami). Provést tento trik není lehké, protože jakýkoli nepřátelský útok mezi vašimi Pochody může některý z vašich rozkazů zrušit, jak je vysvětleno níže. Zapamatujte si, že území stále vyžaduje přítomnost minimálně jedné jednotky, aby mu mohl být během fáze Plánování přidělen rozkaz.
-
Poznámka: Můžete zvolit tzv. "kolísavý" pohyb tím, že položíte víc rozkazů Pochodu na přilehlá území. Tím můžete s jednotkami z prvního území táhnout na druhé území s rozkazem Pochod a následně (když na vás dojde znovu řada), pohnout se všemi těmito jednotkami na další území (pokud je rozkaz Pochod i na tom, máte ještě další možnost pohybu těmi samými jednotkami). Provést tento trik není lehké, protože jakýkoli nepřátelský útok mezi vašimi Pochody může některý z vašich rozkazů zrušit, jak je vysvětleno níže. Zapamatujte si, že území stále vyžaduje přítomnost minimálně jedné jednotky, aby mu mohl být během fáze Plánování přidělen rozkaz.
 
==== Přesun lodí ====
==== Přesun lodí ====
-
Přesun lodí je důležitou součástí hry a dává pěšákům a rytířům (ne jiným lodím) možnost využít mořské dopravy na dlouhé vzdálenosti.
+
Přesun lodí je důležitou součástí hry a dává pěšákům a rytíŕům (ne jiným lodím) možnost využít mořské dopravy na dlouhé vzdálenosti.
-
Dvě pevninská území spojená jedinou mořskou oblastí nebo souslednými mořskými oblastmi, NA KAŽDÉ Z NICHŽ SE NACHÁZÍ HRÁČOVA LOĎ, se považují pro účely pochodu a ústupu za '''sousedící''' (ústupy jsou vysvětleny níže). Tak může například rod Greyjoyů s loděmi v Ironman's Bay přesunout své rytíře přímo z Pyke do Flint's Finger, Greywater Watch, Seagardu nebo Riverrunu jediným rozkazem Pochodu. Pokud by měl ještě loď v Sunset Sea, ten samý Pochod by mu umožnil přesunout rytíře až do Highgarden, Searoad Marches a/nebo Oldtownu. Tyto jednotky jednoduše projdou sousledně navázanými loděmi Greyjoyů v Ironman's Bay a Sunset Sea.
+
Dvě pevninská území spojená jedinou mořskou oblastí nebo souslednými mořskými oblastmi, NA KAŽDÉ Z NICHŽ SE NACHÁZÍ HRÁČOVA LOĎ, se považují pro účely pochodu a ústupu za '''sousedící''' (ústupy jsou vysvětleny níže). Tak může například rod Greyjoyů s loděmi v Ironman's Bay přesunout své rytíře přímo z Pyke do Flint's Finger, Greywater Watch, Seagardu nebo Riverrunu jediným rozkazem Pochodu. Pokud by měl jěště loď v Sunset Sea, ten samý Pochod by mu umožnil přesunout rytíře až do Highgarden, Searoad Marches a/nebo Oldtownu. Tyto jednotky jednoduše projdou sousledně navázanými loděmi Greyjoyů v Ironman's Bay a Sunset Sea.
-
Jinými slovy lodě a sousledná mořská území s přátelskými loděmi tvoří přímý "most" pro rytíře a pěšáky mezi dvěma přímořskými oblastmi. Je tedy celkem možné, i když vysoce nepravděpodobné, přesunout jednotky pomocí 5 lodí v 5 mořských územích přímo z Flint's Finger do Widow's Watch jedním Pochodem.
+
Jinými slovy lodě a sousledná mořská území s přátelskými loděmi tvoří přímý "most" pro rytíře a péšáky mezi dvěma přímorskými oblastmi. Je tedy celkem možné, i když vysoce nepravděpodobné, přesunout jednotky pomocí 5 lodí v 5 mořských územích přímo z Flint's Finger do Widow's Watch jedním Pochodem.
* I když použijete přesun lodí, jeden rozkaz Pochodu může vyvolat jenom jednu bitvu.
* I když použijete přesun lodí, jeden rozkaz Pochodu může vyvolat jenom jednu bitvu.
Řádka 533: Řádka 540:
* Lodě se mohou účastnit přesunu nebo tvořit článek přesunu bez ohledu na to, jestli měli zadaný nějaký rozkaz.
* Lodě se mohou účastnit přesunu nebo tvořit článek přesunu bez ohledu na to, jestli měli zadaný nějaký rozkaz.
-
'''''Zlaté pravidlo: Nikdy nemůžete přesunout jednotku (nebo utíkat s ní) tak, abyste porušili aktuální omezení zásobování (znázorněno na záznamníku zásobování). Když tak učiníte náhodou, musíte okamžitě zničit dostatečný počet jednotek, abyste vyhověli zásobovacím omezením.'''''
+
'''''Zlaté pravidlo: Nikdy nemůžete přesunout jednotku (nebo utíkat s ní) tak, abyste porušili aktuální omezení zásobování (znázorněno na záznamníku zásobování). Když tak učiníte náhodou, musíte okamžitě zničit dostatečný počet jednotek, aby ste vyhověli zásobovacím omezením.'''''
 +
 
==== Nastolení vlády ====
==== Nastolení vlády ====
Řádka 550: Řádka 558:
==== Příklad rozkazu Pochod ====
==== Příklad rozkazu Pochod ====
-
''Lannister má příkaz Pochod (-1) v Lannistportu, ve kterém se také nachází 3 pěšáci. Když na něj dojde řada, vybere si tento rozkaz a přesune jednoho pěšáka do Stoney Sept, jednoho do Searoad marches (které již jednoho pěšáka obsahují, čímž se vytvoří armáda o síle 2) a zbylý pěšák zůstane v Lannisportu. Lannister ukončil tento Pochod a odstranil žeton rozkazu.''
+
''Lannister má příkaz Pochod (-1) v Lannistportu, ve kterém sa také nachází 3 pěšáci. Když na něj dojde řada, vybere si tento rozkaz a přesune jednoho pěšáka do Stoney Sept, jednoho do Searoad marches (které již jednoho pěšáka obsahují, čímž se vytvoří armáda o síle 2) a zbylý pěšák zůstane v Lannisportu. Lannister ukončil tento Pochod a odstranil žeton rozkazu.''
------
------
Řádka 557: Řádka 565:
==== Příklad přesunu lodí ====
==== Příklad přesunu lodí ====
-
''Rod Tyrellů má dvě lodě v Sunset sea, jednu v Redwyne Straights a jednu v Summer Sea. Všechna tato mořská území jsou sousledná, a proto se může jakýkoli počet tyrellovských jednotek pomocí jednoho rozkazu Pochodu přesunout z Highgarden přímo do Sunspear (nebo jiného území přilehlého k těmto mořským územím).''
+
''Rod Tyrellů má dvě lodě v Sunset sea, jednu v Redwyne Straights a jednu v Summer Sea. Všechna tato mořská území jsou sousledná a proto se může jakýkoli počet tyrellovských jednotek pomocí jednoho rozkazu Pochodu přesunout z Highgarden přímo do Sunspear (nebo jiného území, přilehlého k těmto mořským územím).''
------
------
 +
=== Bitva ===
=== Bitva ===
Řádka 641: Řádka 650:
==== Krok 2: Oznámení bojové síly obou stran ====
==== Krok 2: Oznámení bojové síly obou stran ====
-
Jak útočník tak obránce sečtou a oznámí celkovou bojovou sílu svých armád. Zahrňte veškerou bojovou sílu bojujících jednotek, rozkazů Pochodu a Obrany (bonus nebo postih) a podporu.
+
Tak útočník jako i obránce sčítají a oznámi celkovou bojovou sílu svých armád. Zahrňte všechnu bojovou sílu bojujících jednotek, rozkazů Pochodu a Obrany (bonus nebo postih) a podporu.
 +
 
==== Krok 3: Zahrání karty rodu ====
==== Krok 3: Zahrání karty rodu ====
Řádka 690: Řádka 700:
''Příklad: V bitvě mezi Lannisterem a Tyrellem zahrá Lannister kartu rodu Tywin Lannister (2 znaky meče) a hráč Tyrella zahrá kartu Margaery Tyrell (jeden znak opevnění). Pokud lannisterský hráč zvítězí, hráč Tyrella utrpí jednu ztrátu (dva meče proti jednému opevnění). Pokud zvítězí Tyrell, Lannister nebude mít žádné ztráty, jelikož karta Margaery Tyrell neobsahuje žádné znaky meče.''
''Příklad: V bitvě mezi Lannisterem a Tyrellem zahrá Lannister kartu rodu Tywin Lannister (2 znaky meče) a hráč Tyrella zahrá kartu Margaery Tyrell (jeden znak opevnění). Pokud lannisterský hráč zvítězí, hráč Tyrella utrpí jednu ztrátu (dva meče proti jednému opevnění). Pokud zvítězí Tyrell, Lannister nebude mít žádné ztráty, jelikož karta Margaery Tyrell neobsahuje žádné znaky meče.''
-
'''''Poznámka tvůrce: I když bývali ztráty logicky na obou stranách stÅ™edovÄ›kého konfliktu, aktuální ztráty byli menší než v současných bitvách. VÄ›tÅ¡inou víc lidí zemÅ™elo po ukončení bitvy. Moudrý vítÄ›zící vůdce pronásledoval své nepřátele, činil obchvaty a  zabíjel roztrouÅ¡enou nepřátelskou armádu. Ve stolní HÅ™e o trůny každá jednotka znázorňuje velkou skupinu válečníků a i jedna nebo dvÄ› ztráty tak značí pro poraženého obrovskou prohru.'''''
+
'''''Poznámka tvůrce: I když bývali ztráty logicky na obou stranách stÅ™edovÄ›kého konfliktu, aktuální ztráty byli menší než v současných bitvách. VÄ›tÅ¡inou víc lidí zemÅ™elo po ukončení bitvy. Moudrý vítÄ›zící vůdce pronásledoval své nepřátele, činil obchvaty a  zabíjel roztrouÅ¡enou nepřátelskou armádu. V stolové HÅ™e o trůny každá jednotka znázorňuje velkou skupinu válečníků a i jedna nebo dvÄ› ztráty tak značí pro poraženého obrovskou prohru.'''''
'''b| Stažení se'''<br>
'''b| Stažení se'''<br>
Řádka 721: Řádka 731:
'''Hra pokračuje'''<br>
'''Hra pokračuje'''<br>
Po konci bitvy je aktuální rozkaz pochodu ukončen a odstraněn z hracího plánu. Pokračujte rozkazem pochodu následujícího hráče. Pokud jsou vykonány a odstraněny všechny rozkazy pochodu, přejděte k vykonání rozkazů konsolidace sil.
Po konci bitvy je aktuální rozkaz pochodu ukončen a odstraněn z hracího plánu. Pokračujte rozkazem pochodu následujícího hráče. Pokud jsou vykonány a odstraněny všechny rozkazy pochodu, přejděte k vykonání rozkazů konsolidace sil.
 +
=== Splnění rozkazu konsolidace síly ===
=== Splnění rozkazu konsolidace síly ===

Uložením příspěvku souhlasíte s jeho dalším nemilosrdným upravováním a volným šířením podle licence cc-sa. Nekopírujte autorským právem chráněná díla!

Storno | Pomoc při editování (otevře se v novém okně)

Šablony použité na této stránce: