1Stein & Co.: Porovnání verzí

z deskovehry.cz - od hráčů pro hráče
Skočit na navigaci Skočit na vyhledávání
m
m
Řádek 20: Řádek 20:
*Pokud položením kvádru vznikne souvislé území prázdných polí (bráno ortogonálně, nikoliv diagonálně), do kterého již nelze položit žádný další kvádr (ani stěna 4 x 3 se tam nevejde), potom hráč, který toto území (resp. tato území) položením svého kamene vytvořil, jej získává. (Zisk území se realizuje na plánu tak, že je hráč nijak neoznačuje, nýbrž si za ně ihned započítá body na bodovací stupnici.)
*Pokud položením kvádru vznikne souvislé území prázdných polí (bráno ortogonálně, nikoliv diagonálně), do kterého již nelze položit žádný další kvádr (ani stěna 4 x 3 se tam nevejde), potom hráč, který toto území (resp. tato území) položením svého kamene vytvořil, jej získává. (Zisk území se realizuje na plánu tak, že je hráč nijak neoznačuje, nýbrž si za ně ihned započítá body na bodovací stupnici.)
===Bodová hodnota území===
===Bodová hodnota území===
*Počet prázdných polí v území.
*Počet prázdných polí v území
==Konec hry==
==Konec hry==
*Hra končí v momentě, kdy není možné provést žádný tah. Hráč, který získal nejvíce bodů se stává vítězem.
*Hra končí v momentě, kdy není možné provést žádný tah. Hráč, který získal nejvíce bodů se stává vítězem.

Verze z 31. 3. 2006, 01:39

  • Počet hráčů: 2-4
  • Doporučený věk: nejméně 10 let
  • Délka hry: 20 až 45 minut
  • Vydavatel: Holzinsel
  • Rok vydání: 2003
  • Autor: Niek Neuwahl

Herní materiál

  • Hrací plán skládající se z čtvercových polí. (Okraje plánu jsou tvořeny diagonálami (nikoliv ortogonálami), každá ze 4 krajních diagonál je složena z 15 polí, tzn. hrací plán má celkem 15 x 15 + 14 x 14 = 421 polí. Součástí plánu jsou i 2 bodovací stupnice, které slouží k průběžnému zaznamenávání dosažených bodů hráči.)
  • 41 kamenů (kvádrů o poměru hran 5:4:3 - nejmenší stěna kvádru má přesně rozměry 4 x 3 pole plánu.)

Průběh hry

  • Hrací plán je na začátku hry prázdný. Hráčí se domluví, který z nich zahájí hru prvním tahem.
  • Hráči střídavě provádějí tahy. Tah je povinný.

Tah

  • Položení kvádru na desku na libovolnou ze 3 stěn 4 x 3, 5 x 3, 5 x 4. Kvádr se musí položit na pole plánu, tzn. aby stěna kvádru přesně zakrývala odpovídající počet polí.
  • Je zakázáno, aby se dotýkaly 2 kvádry položené na plán na stěnu shodného rozměru vyjma situace, kdy takovým tahem hráč uzavírá území.

Uzavření území

  • Pokud položením kvádru vznikne souvislé území prázdných polí (bráno ortogonálně, nikoliv diagonálně), do kterého již nelze položit žádný další kvádr (ani stěna 4 x 3 se tam nevejde), potom hráč, který toto území (resp. tato území) položením svého kamene vytvořil, jej získává. (Zisk území se realizuje na plánu tak, že je hráč nijak neoznačuje, nýbrž si za ně ihned započítá body na bodovací stupnici.)

Bodová hodnota území

  • Počet prázdných polí v území

Konec hry

  • Hra končí v momentě, kdy není možné provést žádný tah. Hráč, který získal nejvíce bodů se stává vítězem.