Pacru
Počet hráčů
2-4
Obsah
Hrací plán obsahuje 9x9 polí rozdělených do 9 oblastí 3x3. 4 kameny ve tvaru šipky ve 4 barvách 50 značek ve tvaru válečku ve 4 barvách
Počáteční postavení
ve 2 hráčích každý hráč vezme 4 kameny a 42 značek své barvy
ve 3 hráčích každý hráč vezme 3 kameny a 28 značek své barvy
ve 4 hráčích každý hráč vezme 3 kameny a 24 značek své barvy
hráči se domluví, kdo začne
své kameny rozmístí hráči takto:
ve 2 hráčích (A,B)
A X B X X X A X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X B X X X X X X X A X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X B X X X A X B
ve 3 nebo 4 hráčích (a,b,c,d)
X X b X c X a X X X X X X X X X X X c X X X X X X X c X X X X X X X X X b X X X X X X X a X X X X X X X X X d X X X X X X X d X X X X X X X X X X x b X d X a X X
kameny jsou orientovány tak, aby šipka kamenu vždy ukazovala směrem k protější straně, u rohových úhlopříčně k protějšímu rohu
Průběh hry
hráči se střídají v tazích ve směru hodinových ručiček
tahem hráč je buď pohyb, nebo otočení některého vlastního kamenu
kámen je vždy nastaven tak, aby šipkou ukazoval do jednoho z 8 směrů
kámen může táhnout v jednom ze 3 směrů: ve směru šipky, ve směru o 45 stupňů doprava oproti směru šipky, ve směru o 45 stupňů doleva oproti směru šipky
kámen může táhnout příslušným směrem minimálně o jedno pole a maximálně o tolik polí, kolik polí má hráč, v oblasti, kde se kámen nachází, obsazeno vlastními značkami
pohyb kamenu nesmí skončit na poli, které je obsazeno vlastním kamenem
pohyb může skončit na poli obsazeném soupeřovým kamenem pouze pokud je možno jej sebrat
pohyb může skončit na poli obsazeném soupeřovou značkou, pouze pokud se na tomto poli nachází kámen, kterého je možno sebrat
kdykoliv hráč během tahu obsazuje značkou pole, kde už nějaká značka je, vrací tuto značku svému vlastníkovi do zásoby
hráč může sebrat soupeřův kámen, pokud na pole, kde se tento kámen nachází, by mohl táhnout aspoň 2 vlastními kameny, v takovém případě pak jedním z těchto kamenů na toto pole táhne,obsadí jej svou značkou a odstraní soupeřův kámen ze hry
kámen může během pohybu přeskočit nějaký jiný kámen, pouze pokud počáteční i koncové pole pohybu je obsazeno vlastní značkou
pokud se kámen během tahu přesunul do jiné oblasti, může hráč v této oblasti obsadit jedno neobsazené pole vlastní značkou, pokud jsou všechna pole v této oblasti již obsazena, může hráč obsadit vlastní značkou jedno obsazené pole
pokud tah kamenu začíná a končí na poli obsazeném vlastní značkou a během tahu nedošlo k přeskočení žádného jiného kamenu, a ani hráč nevyužil možnost obsazení značkou jednoho pole při přesunu do jiné oblasti, má hráč možnost všechna pole nacházející mezi koncovým a počátečním polem pohybu označit vlastní značkou
pokud hráč táhne kamenem na diagonálně nebo ortogonálně sousedící pole s jiným svým kamenem a oba kameny ukazují na sebe svými šipkami, může hráč kterékoliv prázdné pole hracího plánu obsadit vlastní značkou
hráč může pootočit kamenem, buď o 45 stupňů, v tom případě musí 2 své značky odstranit z hracího plánu do své zásoby, nebo o 90 stupňů, v tom případě musí 4 své značky odstranit z hracího plánu do své zásoby
Vyhodnocení
pokud hráč nemůže pohnout žádným svým kamenem, prohrál a jeho kameny jsou odstraněny ze hry
vyhrává hráč, který umístí na hrací plán všechny svoje značky, nebo který zbyl jako poslední, poté, co ostatní hráči prohráli