Atlantic Star

z deskovehry.cz - od hráčů pro hráče
Skočit na navigaci Skočit na vyhledávání
  • Počet hráčů: 2-6
  • Doporučený věk: nejméně 8 let
  • Délka hry: 60 až 120 minut
  • Vydavatel: Queen Games
  • Rok vydání: 2001
  • Autor: Dirk Henn

Herní materiál

  • 132 karet lodí
  • 24 žetonů plaveb (4 pro každou společnost)
  • 1 bodovací tabule
  • 1 nájemní agentura
  • peníze
  • tužka na zapsání bodového zisku

Cíl hry

  • Najímáním vhodných lodí uspořádat co nejatraktivnější okružní plavby.

Příprava hry

Pro 2 až 3 hráče

  • Každý hráč obdrží 8 žetonů plaveb (2 společnosti), jeden přehled plaveb a 36.000 peněz
  • Hrají-li dva hráči předepíší se dvě sady žetonů plaveb a to následujícím způsobem:
    • jedna společnost: 13 18 23 28
    • druhá společnost: 17 22 27 32

Pro 4 až 6 hráčů

  • Každý hráč obdrží 4 žetony plaveb (1 společnost), jeden přehled plaveb a 18.000 peněz
  • Hrají-li čtyři hráči předepíší se dvě sady žetonů plaveb a to následujícím způsobem:
    • jedna společnost: 13 18 23 28
    • druhá společnost: 17 22 27 32
  • Hraje-li pět hráčů předepíše se jedna sada žetonů plaveb a to následujícím způsobem:
    • jedna společnost: 15 20 25 30
  • Žetony předepsaných plaveb se umístí vedle bodovací tabule.

Průběh hry

  • Hráč, který je právě na tahu musí provést jednu z následujících akcí:
    • Najmutí lodi
    • Uspořádání okružní plavby
  • Navíc hráč může na začátku svého tahu získat nové peníze za uspořádanou okružní plavbu.

Najmutí lodi

  • Na tabuli nájemní agrntury jsou vždy nabízeny čtyři lodě, které jsou otočeny lícem navrch.
  • Cena lodí je různá - 3.000, 2.000, 1.000 a 0
  • Hráč si vybere kteroukoliv z lodí a zaplatí patřičný obnos.
  • Zbývající lodě se posunou ve směru šipek na nejnižší možnou pozici a na volné místo se doplní z balíčku nová karta. To znamená, že nová karta se vždy doplňuje na nejdražší pozici!
  • Pokud se hráči nezamlouvá žádná z nabízených lodí, může za 2.000 všechny vyměnit. Nabízené lodě se odloží na odkládací balíček a na jejich místo se rozdají nové (Ve směru šipek, tj. první karta na nejdražší pozici). Hráč může výměnu provést i opakovaně, ale vždy jen před vlastním najmutím lodi. Poté co si nějakou loď najmul už žádnou výměnu provést nesmí!

Uspořádání okružní plavby

  • Hráč, který si najal patřičné lodě k uspořádání okružní plavby, vyloží tyto před sebe a spočítá si kolik získal bodů. Body napíše na patřičnou kartičku plavby a tu umístí na bodovací tabuly.
  • K uspořádání plavby je možné využít jakékoliv lodě, ale jen některé přinášejí body.
  • Pozor! Po uspořádání okružní plavby smí hráči zůstat na ruce maximálně dvě karty lodí.
    Neexsistuje jiná možnost jak se zbavit karet z ruky, než použít je k uspořádání okružní plavby !!!

Body za uspořádání okružní plavby

  • Na každé kartě lodi se nachází jeden až tři barevné obdélníky s kombinací písmene a čísla. Ty určují kolik bodů loď přinese na daném úseku té které barvy.
  • Pozor! I když některé lodě můžou přinášet body na dvou úsecích jedné plavby, může hráč takovou loď použít pouze na jeden z těchto úseků. Vždy platí, že na každý úsek trati je potřeba jedna jiná loď.
  • Loď s šedým označením X-1 je žolík. Lze jí použít na libovolném úseku kterékoliv plavby a vždy přinese 1 bod.
  • Hráč při vyložení plavby ukáže kterou loď použil na který úsek a spočítá si, kolik bodů získal. Jestliže použil na všech úsecích plavby lodě, které se po nich standardně plaví (tedy takové, které na daném úseku přinášejí body) nebo loď X-1, získává navíc bonus rovnající se počtu úseků plavby. Body včetně případného bonusu zapíše na kartičku plavby.

Umístění žetonu plavby na bodovací tabuly

  • Bodovací tabule je rozdělena na pět sloupců označených z prava do leva jednou až pěti hvězdičkami. V každém sloupci je pak šest pozic na umístění kartiček plavby.

Získání peněz

Konec hry

  • Hra končí v okamžiku, kdy všichni hráči uspořádali všechny okružní plavby.
  • Hráči s největší pravděpodobností neskončí hru v jednom kole. Jestliže některý hráč uspořádal všechny své plavby, hra pro něj končí. Ostatní hráči ovšem ve hře pokračují tak dlouho dokud každý neuspořádá všechny své plavby.

Vyhodnocení hry

  • Hráči sečtou hodnotu polí bodovací tabule na kterých mají své žetony plavby. Hráč s nejvyšším součtem zvítězil.
  • Do výsledného pořadí můžete zahrnout i imaginární hráče.