Bluff/Stručná pravidla
Příprava hry
Každý hráč si vezme kalíšek a 6 kostek (v 6 hráčích jen 5 kostek). Vylosujeme začínajícího hráče. Plán rozložíme doprostřed stolu a nevyužité kostky umístíme na políčka ve středu plánu.
Průběh hry a jednoho kola
Během hry hráči přicházejí o své kostky. Kdo žádnou nemá, vypadl. Poslední zbylý vyhrál.
Hra se odehrává v kolech.
Hození kostek
Hráči protřepou své kalíšky s kostkami, překlopí je na stůl a podívají se co jim padlo. Doporučujeme oběma rukama poodklopit kalíšek směrem k sobě, jen pod něj nahlédnout a rukama krýt kostky před pohledy ostatních.
Pokud jsou nějaké kostky na sobě, je nejlepší přehodit všechny kostky. Někdo taky kostku jen sundá z té druhé. Hrajete-li kompetitivně je dobré se na tomto dohodnout předem.
Nabízení sázek
Hráč svou kostku musí buď posunout po stupnici minimálně o jedno pole, přičemž může nastavit na kostce jakýkoli symbol, nebo může sázecí kostku nechat na stejném sázecím poli, ale v tom případě musí zvětšit na ní nastavené číslo, či sázku uzavřít. Na začátku je kostka na nultém políčku.
Na pole s hvězdičkou lze položit jen hvězdicku a naopak. Sázka říká, že hráč je ochoten se vsadit o to, že když se odkryjí všechny kostky ve hře bude symbol, který je nastven na sázecí kostce, nebo hvězdička nahoře minimálně tolikrát kolik udává císlo na poli na kterém kostka leží.
Přijetí sázky
Říká tím, že přijímá sázku kterou nabídl předchozí hráč - vsadí si tedy proti němu například slovy "nevěřím".
Nyní je potřeba zjistit kdo ze dvou sázejících se hráčů má pravdu. Všichni odkryjí své kostky a zjistí se kolik je na stole symbolů o které šlo (čísel a hvězdiček, nebo jenom hvězdiček).
Zjistí se nejen to kdo sázku prohrál, ale i o kolik se ten druhý zmýlil. Poražený odevzdá tolik kostek o kolik se zmýlil.
Jinými slovy, mohou nastat dva případy:
- Pokud správných symbolů na kostkách je minimálně tolik kolik tvrdil hráč nabízející sázku prohrál ten kdo ji přijal a odevzdá tolik kostek o kolik je správných symbolů na stole více, než na kolik zněla sázka.
- Pokud správných symbolů na kostkách je méně než kolik tvrdil hráč nabízející sázku, tak prohrál on sám. A odevzdá tolik kostek o kolik je správných symbolů na stole méně.
Všechny odevzdané kostky dávejte doprostřed hracího plánu na k tomu určená pole. Je tak neustále přehled o tom, kolik kostek ještě zbývá ve hře.
Přesné uhodnutí počtu
Může se stát, že symbolů na stole je přesně tolik na kolik zněla sázka. Nabízející tady vyhrál a za to dostane od toho kdo sázku přijmul jednu kostku. V případě že by mu tím stoupl počet kostek na víc než kolik měl na začátku, dává se tato kostka ze hry.
Poznámka: Toto pravidlo zní v originále jinak. Viz [#varianty pravidel|varianty pravidel].
Varianty
1. varianta - všichni odevzdávají při přesné trefě
Při přesném odhadnutí počtu symbolů je v plvodních pravidlech napsáno, že všechni hráči s výjimkou nabízejícího (toho kdo měl pravdu) odevzdají jednu kostku.
Komentář: Toto pravidlo má tu nevýhodu, že můžete přijít o kostku vinou cizího hráče, což je zvláště v koncovce hry poměrně zásadní. Hra je při aplikaci tohoto pravidla o torchu rychlejší, což může být i jak výhoda tak nevýhoda. Nové pravidlo zachováná duch tohoto pravidla tím, že hráč který nabízel sázku a měl pravdu získá ve srovnání o jedno kostku navíc.
V pravidlech od Endless Game (hra pod jménem Liar's Dice) se s touto nevýhodou původních pravidel vzrovnávají v jedné z variant jinak. Výše uvedené pravidlo neplatí pro poslední kostku. Tedy, poslední kostku nemůžete ztratit, pokud nejste jeden ze dvou sázejících se.
2. varianta - ukaž a přehoď
Okamžitě poté co jste učinili svoji nabídku sázky odkryjete jednu nebo více svých kostek. To vám dává právo zbylé kostky skrytě přehodit. Nelze ukázat všechny kostky.
Komentář: Toto pravidlo vám může v určitých situacích zachránit krk, ale za cenu odhalení informace soupeřům.