Quoridor
Skočit na navigaci
Skočit na vyhledávání
- Počet hráčů: 2-4
- Doporučený věk: nejméně 8 let
- Délka hry: 10 až 20
- Vydavatel: Gigamic
- Rok vydání: 1997
- Autor: Mirko Marchesi
Herní materiál
- Hrací deska s 9×9 čtvercovými poli
- 20 překážek
- 4 figurky
Cíl hry
- Cílem hry je být prvním, kdo dojde se svým pěšcem na poslední řadu hrací desky, tedy na opačnou stranu desky.
Pravidla pro dva hráče
- Na začátku hry jsou překážky připraveny v zásobnících na kraji desky, každý hráč má po deseti překážkách.
- Hráči sedí naproti sobě a umístí své pěšce doprostřed své základní řady (tj řada, která je k hráči nejblíž). Los určí, kdo zahájí partii.
- Hráči se střídají a každý vždy buď postoupí svým pěšcem, nebo položí překážku ze své zásoby. *Jakmile hráč spotřebuje všechny své překážky, může už jen pohybovat pěšákem.
- Pěšci se pohybují vždy o jedno pole rovně na sousední volné pole - svisle či vodorovně, vpřed i vzad. Překážky musí obcházet.
- Překážky se umísťují vždy mezi dvě dvojice čtverců. Účelem překážek je zpomalit postup soupeře, není však přípustné soupeře překážkami uzavřít a znemožnit mu dospět k cílové čáře - jinými slovy vždy musí oběma hráčům zbýt alespoň jedna možná cesta k alespoň jednomu políčku v cílové řadě.
- Jakmile se dva pěšci ocitnou na dvou sousedních polích, která nejsou navzájem oddělena překážkou, smí hráč, který je na tahu, přeskočit svého soupeře - skákat lze rovně i za roh - a přemístit tak svou figurku na kterékoliv volné pole přístupné ze soupeřova pole.
Konec hry
- Vítězí hráč, který první dosáhne libovolného pole v poslední řadě na opačném konci hrací desky.
Pravidla pro více hráčů
- Každý hráč umístí svého pěšce na prostřední pole své startovní řady.
- Tři hráči obsadí tři strany desky.
- Čtyři hráči obsadí čtyři, tedy všechny strany.
- Tři hráči si vezmou po šesti překážkách a dvě odloží stranou.
- Čtyři hráči si vezmou po pěti překážkách.
- Ostatní pravidla zůstávají stejná.