Mořeplavci - strategie (Jirka Bauma)
Strategie Mořeplavci
Definujme si termín ekonomická síla jako počet akcí, který je schopen hráč schopen zahrát za kolo. O tomto počtu rozhoduje počet nasazovaných lidí, počet vyplacených lidí (tj. 2. a 3. schopnost) a počet kroužků na budovách. Zjistil jsem, že správnou strategií je se na začátku hry se soustředit na nasbírání co největší ekonomické síly, tzn. posunout se 2. a 3. schopnosti na 3. level a získat 2 budovy umožňující akci ship, tak aby hráč mohl dělat za kolo 2 shipy a 1 colonize. K tomu je třeba si do začátku vzít 2 Shipyardy. Hráč, na které se 2 Shipyardy nedostanou, má docela nevýhodu. Na Shipyardu je totiž navíc posun v 2. schopnosti.
Když se hráč dostane na úroveň 3, je zbytečné dále zvyšovat potenciál shipování. V tuto chvíli je třeba se posunout co nejrychleji v 1. schopnosti a postavit budovu umožňující colonize/war. Je třeba získat během hry nějaké dělo a je třeba mít možnost dělat za kolo 2 colonize. Následně je další velmi silnou budovou budova dávající 2 karty a budovy 5. levelu. Naopak slabou budovou je Kartograf, tomu je třeba se vyhýbat.
Já chtěl říct, že výsledek hráče odvisí od počtu akcí, který je schopen provést. Ale závisí to na těchto faktorech. 1) Každá akce (druh akce) je různak silná. 2) X-tá akce jednoho druhu (např. lízání karet) může být klíčová, a naopak X+1-tá akce může být bezvýznamná a je tudíž zbytečné o její zahrání usilovat. 3)Výsledek rovněž výrazně ovlivňují zabití kolonisté. 4)Akce mají částečně boostovací účinek, tzn. třeba jako je ve Funkenschlágu. (jak jsem hráli minule tu první hru, já získal nějaké akce navíc oproti Vám, ale ty akce navíc mi kromě jiného přidaly další akce navíc)
Jirka bauma --Jirka bauma 18:54, 30. 1. 2011 (CET)