Avalam Bitaka
| ||||
Počet hráčů | 2 | |||
Doporučený věk | 8 | |||
Délka hry | 10 až 30 minut | |||
Autor | Philippe Deweys | |||
Vydání |
| |||
Ocenění | MENSA Best Mind Game 1998 |
Pravidla
Herní materiál
- hrací plán
- bílé a černé kameny
Příprava hry
- kameny se umístí střídavě bílý-černý (tzn. diagonály jsou pak jednobarevné), prostřední pole zůstává prázdné (pozor na záměnu ortogonál a diagonál)
- určí se počáteční hráč
Průběh hry
hráči se střídají v tazích
tah je povinný, pokud jeden hráč již nemá žádný tah, hraje dále pouze druhý hráč,
tahem je přesun vlastního kamenu nebo, jsou-li pod vlastním kamenem umístěny další kameny, celé věže z kamenů, na sousední obsazené pole, a to i diagonálně (na prázdné pole se táhnout nesmí), přičemž přesouvané kameny se umístí na zde se již nacházející kameny
není dovoleno zahrát takový tah, po kterém by vznikla věž z kamenů vyšší jak 5 kamenů
Konec hry
hra končí, pokud ani jeden hráč nemá žádný tah
vyhrává hráč, kterému zůstalo víc svrchních kamenů