Azacru

z deskovehry.cz - od hráčů pro hráče
Verze z 22. 12. 2006, 11:04, kterou vytvořil Jirka bauma (diskuse | příspěvky)
(rozdíl) ← Starší verze | zobrazit aktuální verzi (rozdíl) | Novější verze → (rozdíl)
Skočit na navigaci Skočit na vyhledávání

počet hráčů

2-4

obsah

Hrací plán obsahuje 9x9 polí rozdělených do 9 oblastí 3x3.

4 kameny ve tvaru šipky ve 4 barvách

50 značek ve tvaru válečku ve 4 barvách

Počáteční postavení

ve 2 hráčích každý hráč vezme 4 kameny a 50 značek své barvy

ve 3 hráčích každý hráč vezme 3 kameny a 50 značek své barvy

ve 4 hráčích každý hráč vezme 3 kameny a 50 značek své barvy

hráči se domluví, kdo začne

své kameny rozmístí hráči takto:

ve 2 hráčích (A,B)

A X B X X X A X X
X X X X X X X X X
X X X X X X X X X
X X X X X X X X X
B X X X X X X X A
X X X X X X X X X
X X X X X X X X X
X X X X X X X X X
X X B X X X A X B

ve 3 nebo 4 hráčích (a,b,c,d)

X X b X c X a X X
X X X X X X X X X
c X X X X X X X c
X X X X X X X X X
b X X X X X X X a
X X X X X X X X X
d X X X X X X X d
X X X X X X X X X
X x b X d X a X X


kameny jsou orientovány tak, aby šipka kamenu vždy ukazovala směrem k protější straně, u rohových úhlopříčně k protějšímu rohu

Průběh hry

hráči se střídají v tazích ve směru hodinových ručiček

tahem hráč je pohyb některého vlastního kamenu, pokud hráč nemůže táhnout žádným kamenem, dává pas

kámen je vždy nastaven tak, aby šipkou ukazoval do jednoho z 8 směrů

kámen může táhnout v jednom ze 3 směrů: ve směru šipky, ve směru o 45 stupňů doprava oproti směru šipky, ve směru o 45 stupňů doleva oproti směru šipky

kámen může táhnout příslušným směrem minimálně o jedno pole a maximálně o tolik polí, kolik polí má hráč, v oblasti, kde se kámen nachází, obsazeno vlastními značkami

kdykoliv hráč během tahu obsazuje značkou pole, kde už nějaká značka je, vrací tuto značku svému vlastníkovi do zásoby

pokud se kámen během tahu přesunul do jiné oblasti, může hráč na konci tahu svůj kámen pootočit o 45 stupňů doprava nebo doleva

pole, na které kámen táhnul, hráč obsadí svou značkou

kámen nesmí táhnout na pole obsazené soupeřovou značkou nebo na pole obsazené nějakým jiným kamenem

kámen může během pohybu přeskočit nějaký jiný kámen, pouze pokud počáteční i koncové pole pohybu je obsazeno vlastní značkou

pokud tah kamenu začíná a končí na poli obsazeném vlastní značkou a během tahu nedošlo k přeskočení žádného jiného kamenu, hráč obsadí vlastní značkou všechna pole nacházející mezi koncovým a počátečním polem pohybu, pokud mezi těmito poli bylo některé již obsazené soupeřovou značkou, hráč musí svůj kámen odstranit ze hry

Vyhodnocení

pokud některý hráč nemůže provést žádný tah, pasuje, poté ostatní hráči mají k dispozici ještě jeden tah, a následně hra končí

vítězí hráč, který obsadil svými značkami nejvíce polí