Azacru
počet hráčů
2-4
obsah
Hrací plán obsahuje 9x9 polí rozdělených do 9 oblastí 3x3.
4 kameny ve tvaru šipky ve 4 barvách
50 značek ve tvaru válečku ve 4 barvách
Počáteční postavení
ve 2 hráčích každý hráč vezme 4 kameny a 50 značek své barvy
ve 3 hráčích každý hráč vezme 3 kameny a 50 značek své barvy
ve 4 hráčích každý hráč vezme 3 kameny a 50 značek své barvy
hráči se domluví, kdo začne
své kameny rozmístí hráči takto:
ve 2 hráčích (A,B)
A X B X X X A X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X B X X X X X X X A X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X B X X X A X B
ve 3 nebo 4 hráčích (a,b,c,d)
X X b X c X a X X X X X X X X X X X c X X X X X X X c X X X X X X X X X b X X X X X X X a X X X X X X X X X d X X X X X X X d X X X X X X X X X X x b X d X a X X
kameny jsou orientovány tak, aby šipka kamenu vždy ukazovala směrem k protější straně, u rohových úhlopříčně k protějšímu rohu
Průběh hry
hráči se střídají v tazích ve směru hodinových ručiček
tahem hráč je pohyb některého vlastního kamenu, pokud hráč nemůže táhnout žádným kamenem, dává pas
kámen je vždy nastaven tak, aby šipkou ukazoval do jednoho z 8 směrů
kámen může táhnout v jednom ze 3 směrů: ve směru šipky, ve směru o 45 stupňů doprava oproti směru šipky, ve směru o 45 stupňů doleva oproti směru šipky
kámen může táhnout příslušným směrem minimálně o jedno pole a maximálně o tolik polí, kolik polí má hráč, v oblasti, kde se kámen nachází, obsazeno vlastními značkami
kdykoliv hráč během tahu obsazuje značkou pole, kde už nějaká značka je, vrací tuto značku svému vlastníkovi do zásoby
pokud se kámen během tahu přesunul do jiné oblasti, může hráč na konci tahu svůj kámen pootočit o 45 stupňů doprava nebo doleva
pole, na které kámen táhnul, hráč obsadí svou značkou
kámen nesmí táhnout na pole obsazené soupeřovou značkou nebo na pole obsazené nějakým jiným kamenem
kámen může během pohybu přeskočit nějaký jiný kámen, pouze pokud počáteční i koncové pole pohybu je obsazeno vlastní značkou
pokud tah kamenu začíná a končí na poli obsazeném vlastní značkou a během tahu nedošlo k přeskočení žádného jiného kamenu, hráč obsadí vlastní značkou všechna pole nacházející mezi koncovým a počátečním polem pohybu, pokud mezi těmito poli bylo některé již obsazené soupeřovou značkou, hráč musí svůj kámen odstranit ze hry
Vyhodnocení
pokud některý hráč nemůže provést žádný tah, pasuje, poté ostatní hráči mají k dispozici ještě jeden tah, a následně hra končí
vítězí hráč, který obsadil svými značkami nejvíce polí