A Game of Thrones
Počet hráčů: 3-5
Doporučený věk: alespoň 12 let
Délka hry: 120 až 240 minut
Rok vydání: 2003
Autor: Christian T. Petersen
Fantasy hra podle románu A Song of Ice and Fire George Martina.
Vítejte ve Westeros!
Král Robert Baratheon je mrtev a v zemích Westeros se schyluje k válce. Rod Lannisterů, jejichž dcera Cerseia byla ženou Roberta Baratheona, si dělá nároky na trůn pro svého mladšího syna Joffreyho. Protože Stannis Baratheon ví, že Robert nebyl pravým otcem Joffreyho, dělá si sám po právu na trůn nároky. Na Iron Isles se rod Greyjoyů chystá pustit do druhé rebelie, tentokrát však s mnohem vyšším cílem. Na severu shromažďuje rod Starků síly k obraně svých práv a na jihu zámožný rod Tyrellů skrývá svou odvěkou touhu dosednout na Železný trůn. Jak se armády začínají shromažďovat a havrani přelétají sem a tam, stává se střet králů nevyhnutelným.
Herní materiál
- 1 hrací plán
- 75 žetonů rozkazů (15 na rod)
- 100 žetonů síly (20 na rod)
- 15 žetonů vlivu (3 na rod)
- 5 žetonů zásob (1 na rod)
- 35 karet rodů (7 na rod)
- 5 karet počátečního rozmístění (1 na rod)
- 30 karet Westeros
- 50 dřevěných jednotek pěšáků
- 20 dřevěných jednotek rytířů
- 30 dřevěných jednotek lodí
- 1 žeton útoku divokých
- 3 žetony neutrálních armád
- 1 žeton King´s Landing
- 1 žeton Sunspear
- 1 žeton Eyrie
- 1 žeton Železný trůn
- 1 žeton Valyrijský ocelový meč
- 1 žeton Poštovní havran
Žetony rozkazů
- Každý rod dostane 15 kulatých žetonů rozkazů, 3 od každého z následujících:
- Pochod
- Podpora
- Nájezd
- Konsolidace sil
- Obrana
- Jsou použity během fáze plánování, aby jste mohli zadat vašim jednotkám tajně příkazy.
Žetony síly
- Tyto žetony ve tvaru erbu představují politický a ekonomický vliv. Používají se, když se ucházíte o pozici na stupnici vlivu, pro podporu Noční hlídky proti útokům Divokých a k nastolení vlády na hrací desce.
Karty rodu
- Každý hráč dostane 7 karet svého rodu, které představují důležité postavy z knihy A Song of Ice and Fire, vůdce v bitvách mezi znesvářenými rody.
Karta počátečního rozmístění
- Než začne hra dostane každý hráč kartu svého rodu, která popisuje, kde začínají jednotky jeho rodu, počáteční rozestavění na stupnici vlivu a stupnici zásobování.
Karty Westeros
- Tyto karty jsou rozděleny do tří odlišných skupin (I, II, III) a představují zvláštní události a běžné úkoly během fáze Westeros.
Pěšáci, lodě a rytíři
- Představují vojenskou sílu vačeho rodu.
Železný trůn, Valyrijský ocelový meč, Poštovní havran
- Tyto tři velké žetony dostává nejsilnější hráč v každé ze tří oblastí vlivu. Tyto žetony dávají svému majitely zvláštní moc.
Začátek hry
Pořadí tahů
- Hra o trůny se hraje na deset kol, z nichž každé je rozděleno na tři fáze:
- Westeros (nehraje se v prvním kole)
- Plánování
- Akce
Fáze Westeros
- Fáze Westeros představuje zvláštní a běžné události na území Westeros.
- Tato fáze se přeskočí v prvním kole, kdy se rovnou přistoupí k fázi plánování.
- Fáze Westeros se skládá z :
- Posunutí žetonu pořadí tahu
- Otočení vrchní karty každého ze tří balíčků Westeros.
- Zahrání vrchní karty balíčku I.
- Zahrání vrchní karty balíčku II.
- Zahrání vrchní karty balíčku III.
- Položení tří karet Westeros naspod příslušných balíčků.
- Karty jsou popsány na konci těchto pravidel
Fáze plánování
Fáze akcí
Konec hry
- Hru o trůny je možné vyhrát jedním ze dvou následujících způsobů:
- Hráč, který po deseti kolech ovládá nejvíce oblastí s městy a pevnostmi
- Jestliže dva hráči skončí nerozhodně, pak vítězí ten, kdo má vyšší pozici na stupnici zásob. Jestliže je hra stále nerozhodně, hráč, který má nejvyšší použitelnou sílu vyhrává. Nerozhodne-li ani to, končí hra remízou.
- Hráč ovládá sedm oblastí s městy a pevnostmi
- Jestliže některý hráč ovládne kdykoliv během hry sedm oblastí s městy a pevnostmi, je hra okamžitě ukončena a dotyčný hráč prohlášen za vítěze.
- Hráč, který po deseti kolech ovládá nejvíce oblastí s městy a pevnostmi